Eerste zin geef ik je wel gelijk in, ik begrijp nooit zo dat mensen zo ontzettend niet betrokken zijn met politiek. Ik denk dat dat nog ligt in de evolutie (zie de sterke hiërarchie die bijvoorbeeld apen kennen). Want als iedereen zou willen, zou het makkelijk mogelijk zijn een veel meer liberale overheid te creeeren, zo stug in ons democratisch stelsel nou ook weer niet.
je andere posts : Ik kijk ook af en toe vol verbazing om me heen, waarom gaan we zo snel en waarom bouwen we alles vol, en waarom doen zoveel mensen moeilijk? Wat drijft volkeren tot het waanidee dat elk volk zijn eigen staat moet hebben en daarom maar hun buren uit moeten moorden? Dat wil ik dit leven nog wel te weten komen, en daar heb ik toch redelijk wat vrijheid in om dat te doen gelukkig. Tevens mijn doel om mensen die hier de dupe van zijn ooit te helpen met economisch/politiek beleid.
Over waarom onze economie en onze levens zo druk, snel en gehaast gaan: Ik denk dat dat komt, omdat dat de enige manier is om bepaalde individuen en kleine groepen individuen niet alle macht te laten grijpen. Als half Nederland bijvoorbeeld zegt van, nou, we gaan het eens even rustiger aan doen, dan zal de andere helft daar hoe dan ook van profiteren. Waarna zij machtiger zullen worden enz. enz. Dit is een beetje slecht beschreven, maar ik heb mijn gedachten nog niet zover op een rij wat betreft mijn wereldbeeld dat ik nu een mooi stuk kan schrijven
Laatst bewerkt: 27 apr 2011