1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maakt eigenlijk ook geen kut uit aangezien kinderen nog helemaal niet aan de drugs horen te zitten. Het is me al een raadsel dat alcohol normaal is onder tieners maar dat heeft eigenlijk slechts met cultuur te maken en geen enkel cultuur is perfect.

    Anyway, wel apart dit maar ik weet dat er ook veel klasgenoten op hun bek zijn gegaan dmv drugs en ook hun klasgenoten aansporen met het zelfde lot tot gevolg. Op de Havo heb je dat soort shit helaas. Ik zag dat soort types dan ook het liefst vertrekken aangezien ze de sfeer op school toch maar verzieken. Ik heb drugsgebruik onder scholieren nooit als een probleem ervaren. Ik had er geen interesse in en de gene die er wel aan deden waren toch niet de meest makkelijke jongens.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2011
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    :)

    Inderdaad.

    Erg jammer dat de VVD de foute weg inslaat. Maakt me toch minder blij met mijn stem op hun. Hopen dat de nieuwe generatie snel genoeg inspraak gaat krijgen. En dan niet dat ze zodra ze het pluche voelen al hun principes de deur uit gooien.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ook dat Meld Misdaad Anoniem vind ik om te kotsen. De een moet de ander verraden als hij drugs gebruikt? Crazy.
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ben ik nou de enige die vind dat drugs (en alcohol ook trouwens) gewoon niet thuishoren op een school?

    Wat ze thuis doen moeten ze zelf weten, maar als ze op school drinken/drugs gebruiken mag van mij de school best ingrijpen.
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik ben het er volkomen mee eens, maar ik vind dat het probleem ligt bij de opvoeding, en een school is geen opvoedingsinstituut (in essentie)
     
  6. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Als jij gisteravond een jointje zou hebben gerookt kunnen ze het morgen nog uit een speekseltest halen.

    En inderdaad, het is tegenwoordig puur de opvoeding. Mensen geven hun kinderen veel te veel uit handen, en nemen geen verantwoordelijkheid meer.
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Een school is bij uitstek een opvoedingscentrum.

    Veel van je normen en waarde worden op een school toegevoegd. Een groot deel van je kennis en daarmee je kijk op de wereld wordt daar gevormd. Sociale omgangsnorme krijgen daar vorm.

    Je politieke beeld wordt ook sterk beinvloed op scholen.

    Scholen dienen een veilige haven te zijn waar men zich kan ontwikkelen en daarna volwaardig in de samenleving in trede.

    Natuurlijk ligt een groot probleem bij de ouders, maar ook scholen moeten meewerken aan de opvoeding. Drugs en alcohol onder jongeren moet door beide groepen niet worden geaccepteerd. Al was het maar omdat het effect hiervan totaal anders en extremer is op onvolgroeide hersenen. Onvolgroeide hersenen kunnen de grens slecht bepalen omdat drugs en alcohol een minder duidelijk signaal krijgen. Zo zie je coma zuipen ook niet bij volwassenen omdat hun lichaam al eerder protesteert door o.a. over te geven.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Serieus? Is dat dus de reden waarom ik niet meer dronken kan worden van bier? Wist ik echt niet. :+
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Home-schooling ftw *)
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139

    Tot op bepaalde hoogte natuurlijk wel, maar ik vind het belachelijk om drankk en drugsgebruik op school pas aan te pakken. Het is dan al veel te laat. Wanneer gaan we dingen nou eens bij de wortel aanpakken? (en nee, dat is niet makkelijk)
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Fritzl style :cool:
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft niet echt iets met de Tweede Kamer te maken, maar vind het altijd wel verbazingwekkend de politiek in de Verenigde Staten. Het gaat hier om een Republikein en laat deze man nou net continu hebben lopen hameren over dat bezuinigen zo verschrikkelijk belangrijk is en flink heeft lopen korten op geld naar scholen en gezondheidszorg. :F:
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik verbaas me momenteel over Thieme. In het debat over ritueel slachten beginnen over Harm principle, en in haar betoog het hebben over vrouwenkiesrecht, keuzes van kinderen van islamieten, en weet ik veel wat nog meer 8)

    edit: nu een doos die even ingaat op het 'schadebeginsel'. Ik weet zeker dat beide geen idee hebben van de achtergrond van het Harm principle.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.576
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin dat soort polls. Had 100% van de ondervraagden er ook maar enig verstand van?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.576
    Waarom zou je ergens verstand van moeten hebben om vertrouwen te hebben? Als je geen vertrouwen hebt, heb je geen vertrouwen. En dat is wel bepalend voor een economie, dus ik vind eerder zulke uitspraken onzin dan zulke polls.
     
  17. Seh

    Seh Guest

  18. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Mwa, oke ik hechtte er meer waarde aan dan dat de bedoeling was.
    Vertrouwen in de munt meten, prima. Maar om een oordeel te vragen over het nut van de noodfondsen aan zwakke landen? Ik heb dan liever een oordeel van allerlei deskundigen in plaats van een lezer van de krant.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.576
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Alles wordt betaald door het volk.
     

Deel Deze Pagina