1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Nee, met een content gevoel halen uit die manier van hulp komen we nergens

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    @LeLas: Dat is niet wat ik zeg. Komt vast wel rijst en drinkwater aan bij mensen die honger hebben. Maar het zonder een derde wereld kan een eerste wereld niet bestaan. Dan zouden wij namelijk echt moeten gaan delen, andere gebieden de kans geven zich te ontwikkelen. Dat gebeurt niet, integendeel. Het westen infiltreert die gebieden ten gunste van het westen. Liever dat wij allemaal onze LED-tv iedere vijf jaar kunnen vervangen, dan op een CRT-toestel kijken en Afrikanen met voedsel en gezondheidszorg.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Klopt inderdaad. Maar los daarvan zullen mensen moeten worden opgevangen in tijden van oorlog en voedsel moeten worden geleverd wanneer een oogst is mislukt. Moet toch mogelijk zijn om onze ondernemers ieder 5 jaar een tv'tje te laten verkopen en nog steeds steun geven aan landen die ons nodig hebben?

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, maar dat is geen ontwikkelingshulp, zodoende mijn uitspraak 'ontwikkelingshulp mag niet efficiënt'.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wie denkt hier zwart wit? Jouw argument voor ontwikkelingshulp is om onze handelspositie te verbeteren. Ik weet niet wat moreel verwerpelijker is, je eigen centen in je eigen economie stoppen of ontwikkelingshulp geven om er zelf beter van te worden.

Ik zie hetzelfde in hoe je fred nu benadert. Hij heeft namelijk een goed punt dat het niet efficiënt is. Dat jij je ogen daarvoor wilt sluiten door het cliché te noemen vind ik zeer naïef.
    Kijk eens hoe de BRIC landen het doen. Dat is zeker niet altijd netjes maar op de een of andere manier efficiënter dan onze (bureaucratische) manier.

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dat ontwikkelingshulp niet effectief is gebleken, is gewoon een feit. Daarnaast word ik ook moe van die moraalridders in NL. Duitsland geeft veel minder uit aan ontwikkelingshulp. Voortaan Bill Gates maar even doorverbinden.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Bill Gates geeft al de helft van zijn inkomen weg. Held. _O_

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, Bill heeft al zo weinig.

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zou ontzettend gierig zijn als ik hem was:cool:

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien is die dat ook wel. ;)

11. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Bill Gates heeft aangegeven 95% van zijn rijkdom weg te geven aan goede doelen en besteedt volgens mij bijna al zijn tijd daar aan. Vond het overigens indrukwekkender dat Zuckerburg op die jonge leeftijd ook al mee doet aan de Giving Plegde (meer dan 50% aan goede doelen geven).

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Lekker makkelijk om geld weg te geven als je met 1% van je vermogen al tien generaties nakomelingen kunt onderhouden.

Maakt het gebaar niet minder prijzenswaardig hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat je aan je medemens denkt als je zo baldadig veel geld hebt.

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Gelukkig geeft ie het ook niet zomaar weg maar heeft ie scholen, steekt ie heel veel in onderzoek naar ziektes en vaccins enz.

14. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Die ontwikkelingshulp is inderdaad een punt van breken. Je mag het wel denken maar niet zeggen want dan ben je egoïst en een 'moordenaar'. Zoals het nu besteedt wordt blijft het een bodemloze put. Zelf lijkt het mij beter om van dat mega bedrag vaste infrastructuur noem maar op als huizen te bouwen. Je zult eerst iets 'vasts' moeten hebben wil je verder bouwen. Alsmaar eten sturen HELPT NIET en maakt het alleen maar erger.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kennis van mijn ouders heeft veel met ontwikkelingshulp te maken vanuit zijn werk en vertelde dat het idd niet erg efficient besteed wordt. Reden: dit willen de bedrijven die het uitvoeren vaak ook niet

Want efficiente ontwikkelingshulp zorgt er nl voor dat er steeds minder van nodig is = minder winst voor de uitvoerende bedrijven. Ook ontwikkelingshulp is gewoon commercie. Moeten we het daarom maar afschaffen? Nee natuurlijk niet. Zolang wij hier nog een beetje kunnen rondhangen op XBW terwijl ergens anders kinderen omkomen van de honger is die hulp keihard nodig. Alleen het wordt onderhand wel duidelijk dat het anders moet.

Ik ben trouwens op zoek naar de exacte veranderingen mbt de verhuurprijzen. Enige wat ik heb gelezen
    tussen 33.000 en 43.000 salaris is 1% extra verhoging. Wat nou als je meer verdient? En geldt dit alleen voor sociale huurwoningen?

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kreeg net te horen dat een man die ik regelmatig zie op het werk, dat zijn huur alweer is verhoogd. Eerst was hij zijn baan kwijt (sociale werkplaats), heeft zijn auto al verkocht om rond te komen en nu gaan ze lekker zijn huur verhogen.

Oh ja, we gaan meer BTW betalen!

Rutte I, bedankt! \o/

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Huur verhogen heeft daar alleen niks mee te maken. ;)

18. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even geen zin om te kijken maar de huurmarkt was een van de punten die verhoogd was. Zodat we zouden kopen, sure..

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mijn huur is ieder jaar de laatste 5 jaar omhoog gegaan. Dus ik wel zeggen dat het niks met nu per se te maken heeft.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Woningcooperaties mogen altijd al de huur met de inflatie verhogen. De huurverhoging waar het om draait is die verhoging voor de mensen die volgens het kabinet te veel verdienen om te huren.

Dat vind ik zo'n bullshit, laat mensen lekker wonen zoals ze zelf willen. De overheid moet zich bezig houden met goede randvoorwaarden en wetgeving, in plaats van zich te bemoeien met wie waar woont.

Deel Deze Pagina