De SP die schildert iedereen die geld verdient af als boze gierigaard. Vandaag las ik een SP-krantje waarin een haast communistische spotprent instond van een bankier die aan het infuus van belastingbetalers lag, compleet met sigaar. Je kunt ze als boeman behandelen wat je wil, maar zonder banken kunnen we niet leven. En zonder toptalent draait onze economie niet. Een bank of multinational leidt zichzelf niet. Dat is geen makkelijke baan die iedereen zomaar kan uitvoeren. Je moet daarom ontzettend oppassen dat je topmensen niet wegjaagt met al je regels, maatregelen, sancties en betutteling of nog erger: Met een maatschappelijk beeld. Als een land je uitkotst, omdat je veel verdient bij de ABN AMRO, waarom zou je dan in godsnaam hier nog blijven?
Ik ben het met je eens dat excessieve bonussen wel mogen worden aangepakt, maar wees daar voorzichtig mee. Ik vind daarom niet dat er zo zwart-wit moet worden gekeken "Jullie zijn schuld aan de crisis, dus jullie betalen maar". Daar moet je wat genuanceerder in zijn.
Daarom, paars!
Alle duurzame energie is duurder dan grijze stroom, maar dat is met elke nieuwe ontwikkeling. Wacht maar eens tot de dag dat bronnen schaars worden. Energiebronnen raken op en je wilt niet weten wat wij gaan betalen als Rusland en het Midden-Oosten op al het gas en alle olie zit...
Kernfusie is er nog niet, dus hoera voor zin, wind, water en aarde!
Klik om te vergroten...