1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Stempas ook kwijt kom ik net achter....Net thuis, dus te lui om te zoeken en door de regen te fietsen. Maar goed vvd wint toch vast wel.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Heldere uitleg. Dat zou namelijk heel goed kunnen zoals jij het beschrijft.
    Ik heb de vorige keer ook D66 gestemd, maar zoals jij al zegt afgehaakt door het feit dat ik als student mij niet erg gesteund voelde door die partij.

Wanneer komen de tussenstanden ongeveer :D?

3. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag ook voor de eerste keer gestemd, D66 is het uiteindelijk geworden.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    21:00 Prognose. 21:30 Definitieve Prognose en daar word het lang wachten tot een definitief antwoord zal wel rond middernacht worden of zelf iets later.

5. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Eerste tussenstanden komen rond een uur of 9 geloof ik.

edit: Hybrid was me voor :mad:

6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
  7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Later ben ik bang. =(

Moet morgen weer om 6 uur eruit. :'-(

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb op Partij voor de Dieren gestemd. Zonde van de naam van de partij want het is al lang geen one issue partij meer.

Als je het alleen economisch bekijkt heb ik het meeste met de VVD (vooral het activerende beleid van de mensen in bijstand en wajong). Echter ik ben fel tegen kerncentrales, voor een toleranter drugsbeleid en zeker niet voor blind hardere straffen uitdelen.

Als vegetariër mogen ze van mij het vlees belasten tot ze een ons wegen :+

edit: waar is het leukste/beste programma? Ned1 of RTL4?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ned 1 denk ik toch.

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nederland 1 heeft Touch-herman; dus er is geen concurrentie _O_

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Opmerkelijk veel D66 zeg.

12. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Is overigens wel de enige (hele goede:+) reden dat ik NOS zou kijken. Vind de rest van die redactie helemaal niks, dan heb ik liever RTL(terwijl dat eerder altijd andersom was).

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat betekent dat er veel wijze mensen op dit forum rondhangen. :cool:

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nee man dan dragen we onze soevereiniteit over aan Brussel! Vraag maar aan Geert O-)

(al ben ik zeker niet voor een grotere EU/ESM/etc)

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zijn jullie gewoon de piraten vergeten! Nietsnutten zijn jullie.

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Je moet wel goed lezen lieverd ;).

Ik zit al klaar voor de buis iig. Lang geleden dat ik het toch nog zo spannend vond wat het allemaal gaat worden straks. En wat er ook uitkomt laten we in ieder geval hopen dat dit kabinet het wat langer vol gaat houden dan de vorige!

Ik snap alleen niet dat er nog mensen PVV stemmen 8). Niet om hun punten.. maar zijn er toch uitgestapt.. dus ik vraag me af of men zich dan realiseert dat er ongeveer geen enkele andere mogelijkheid meer overblijft. SP zou er sowieso niet mee samen willen werken, en ik denk niet ook de VVD het nog een keer zou willen proberen..

Dat wordt genieten straks _O_

Laatst bewerkt: 12 sep 2012
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik vind politiek reuze interessant maar ik ga vanavond dus echt helemaal niks kijken he 8)

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Jaja, Herman en z'n scherm weer :cool: Hopelijk hebben ze Ferry ook opgetrommeld :+

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    De 10 vrienden en hun stamkroeg "Nederland"

Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling:

De eerste twee (de armsten) betalen niets.
    ...
    De 3de betaalt € 1
    De 4de betaalt € 2
    De 5de betaalt € 3
    De 6de betaalt € 5
    De 7de betaalt € 7
    De 8ste betaalt € 10
    De 9de betaalt € 16
    De 10de betaalt € 56

Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.

Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:
    De eerste twee betalen nog steeds niets
    De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1
    De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2
    De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3
    De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5
    De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7
    De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10
    De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16
    De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56

Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?

Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!"

De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal.

De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen!

Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.
    Stem VVD

20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja! pfff...

Deel Deze Pagina