1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Flauw: op Twitter hebben ze gemeten wat de voorkeuren zijn van mensen die hebben getweet: ik heb gestemt.
    Waren vooral PVV'ers :9

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dibi rare knul.
    Was ook mooi, hij probeerde de laatste tijd voorkeursstemmen binnen te halen. Ging zie zelf stemmen op Sap. Was bij 1 Vandaag. :D

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Hoe kun je nu al gaan speechen als alleen fucking schiermonnikoog binnen is.

Ik heb echt haat aan die prognoses en polls enzo.
    Het zou mooi zijn als we een keer gingen trollen en echt totaal anders stemden.

'Niet dat u denkt we hebben er ineens 3 eilanden bij'.. fucking baas Herman saves the day! :lol:

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Herman blijft een held.

5. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Als de voorlopige prognoses juist zijn is een middenkabinet ver weg.
    De enige mogelijkheid die ik zie is dat VVD en PVDA samen gaan regeren, het zou volkomen nutteloos zijn als daar nog een derde partij bijgaat. Een derde partij heeft dan niks te eisen, aangezien de VVD en de PVDA die derde partij niet persé nodig hebben om een meerderheid te hebben in de kamer.

VVD en de PVDA zullen wel hele goede plannen moeten maken en duidelijke consessies aan elkaar moeten doen anders gaan we binnen twee jaar weer stemmen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd. 3e partij is dan nutteloos. Je hebt dan al een meerderheid en met een extra partij erbij betekend ook dat je weer iets moet gaan inleveren. Dus je gaat dan inleveren voor een extra partij die je eigenlijk niet nodig hebt. Lijkt me niet slim. ;)

Alleen is er wel nog steeds het Eerste Kamer probleem.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Volgens mij weten Henk en Ingrid inmiddels ook wat strategisch stemmen inhoudt...

8. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    D66 gestemd.

Ben economisch gezien het vaak eens met de VVD, maar op andere punten niet.

Opvallend veel D66 onder studenten:+

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat laat de PVV stemmer zich weer kennen haha. Lekker VVD steunen zodat nog meer Rutte haters op de PvdA stemmen. Alleen maar omdat ze die domme onzin van Wilders (partij van de Arabieren) geloven. Karma _O_

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Hoezo is het nou weer dom om VVD te stemmen als PVV aanhanger? 8)

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, domme redenatie.

12. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Je ziet het aan beide kanten, 81 zetels voor twee partijen is natuurlijk gewoon bizar. Zeker als je de achterliggende gedachte weet van het strategisch stemmen.

Mensen stemmen strategisch op de VVD zodat de PVDA niet het grootst wordt en andersom. Ondertussen is het zo geexplodeerd dat er geen andere mogelijkheid is dan dat deze partijen samen gaan regeren.

Terwijl Rutte de afgelopen week onder andere zei dat hij niet met de PVDA zal samenwerken.En gisteren zei Samson hetzelfde over de VVD.

De strategische stemmers hebben bepaald dat de VVD en de PVDA samen de regering moeten vormen.

Laatst bewerkt: 12 sep 2012
  13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Wat laten die GL stemmers weer kennen haha. lekker PvdA steunen.

:+

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dom van Wilders dat hij de PvdA aanviel terwijl hij daarmee zijn eigen kiezers verliest.

Eerder SP. Ben er zelf natuurlijk wel blij mee. Geen grote flankpartijen meer. Ook grappig dat de strategische D66 stemmers misschien wel hun eigen partij overbodig heeft gestemd.

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Haha, inderdaad alleen PVV'ers maken zo'n fout :lol:

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Serieus LA the gays bij de VVD....

Zou ze direct 30 zetels moeten kosten!

17. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Nu vraag ik mij wel af waarom ik VVD heb gestemd als ze deze 'muzikanten' uitnodigen 8).

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Haha geniaal :lol:

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha iedereen die ik ken ook meteen in de frons over LA the voices. Hoe komen ze erop XD

Wel erg jammer trouwens dat D66 niet een grotere winst heeft geboekt. De meeste mensen die ik ken hebben op D66 gestemt en zie ze ook steeds in verschillende polls flink wat stemmen binnen halen. Toch voornamelijk jongere mensen blijkbaar die hier op stemmen.

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    GroenLinks :emo:

Gaan ze PVV uitjoelen terwijl ze zelf maar 4 zetels over hebben..

Deel Deze Pagina