1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Een derde of vierde partij heeft niet veel te eisen omdat ze voor een meerderheid in ieder geval in de Tweede Kamer niet nodig zijn.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar geen kleine partij gaat er ook inzitten als ze eigenlijk niks te zeggen hebben. En punten moeten gaan inleveren. Dus meer partijen in de coalitie naast VVD en PVDA is van beide kanten niet handig. :)

3. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een eenwerking van VVD en PvdA zo raar eigenlijk ookal is het de enige mogelijkheid. Sta je elkaar eerst de grond in te boren om vervolgens als 2 grootste 'rivalen' samen te werken.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat is iedere verkiezing zo.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik mag aannemen dat je de politiek in de jaren 90 bewust heb meegemaakt?

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vanavond eindelijk eens een redelijke DWDD gezien. Deze verkiezing is gewoon puur een protestverkiezing, rechtse mensen willen geen links kabinet en stemmen op VVD, en linkse mensen willen geen rechts kabinet en stemmen massaal op Samson. De conclusie wordt dat beide groepen er straks slecht vanaf komen met een kabinet waar niemand echt tevreden mee is behalve D66'ers, met als gevolg weer sterke flanken bij de volgende verkiezingen (dan wel een tweestrijd Roemer en Wilders). De enige reden dat extreem opkwam na paars was omdat Paars gewoon voor links en rechts een matig kabinet was, iets wat nu gewoon weer gaat gebeuren.

Dus nee, ik hoop niet dat VVD met PvdA gaat samenwerken, liever een links blok zonder VVD, of een rechts kabinet zonder PVDA. Ze kunnen gewoon niet samenwerken zonder hun eigen electoraat tevreden te houden, de enige partij die dat nu kan is D66, maar die is te klein.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Volgende verkiezingen Roemer en Wilders? No way man.

8. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Prima analyse van Jordo wat betreft de protestverkiezing.

De conclusie dat de volgende verkiezingen tussen Roemer en Wilders zullen gaan vind ik wel een voorbarige en zal alleen uitkomen als de VVD en de PVDA er een zooitje van maken. Maar dat we een volk zijn die vooral tegen iets stemmen is imo wel duidelijk. We stemmen massaal tegen de PVDA of tegen de VVD door de andere te kiezen.

Vandaag kwamen er allerlei conclusies voorbij in de media, er werd oa gezegd dat het volk bewust gekozen heeft voor het midden ipv de flankpartijen. Ik blijf erbij dat dit vooral kwam door de verwachte uitslag in de peilingen. En ik denk dat Jordo gelijk heeft als hij zegt dat de stemmers vooral niet wilde dat de partij waar zij tegen stemde in de regering zou komen, door de wapenwedloop is de uitslag nu zo dat ze allebei zullen moeten regeren.

Een andere conclusie was dat het Nederlandse volk massaal heeft gekozen voor éénsgezindheid binnen Europa. Dat terwijl er nog niet zo lang geleden in een referendum massaal tegen Europa werd gestemd. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat als er volgende week een soortgelijk referendum zou zijn dat Nederland weer massaal tegen stemt. De meerderheid wilt helemaal geen bemoeienis van Brussel, en zeker geen miljarden richting Griekenland en in de toekomst Spanje sturen, terwijl we in Nederland dat geld goed zouden kunnen gebruiken. Wij Nederlanders stemmen nu éénmaal graag tegen iets ipv voor iets.

Maar ik hoop echt dat de PVDA en de VVD eruit komen. Met zijn tweeën. En een stabiele regering gaan vormen waar ieder zich goed bij voelt. Mijn conclusie is dat we een verdeeld land zijn, maar dat we elkaar in deze economie keihard nodig hebben om er bovenop te komen. Er is nu geen tijd voor verdeeldheid en er moet nu geen links of rechts kabinet komen, in de tijd van Lubbers was er ook een twee-partijen kabinet, en toen hielden ze het nog weleens 4 jaar vol. Dat heb ik volgens mij nog niet meegemaakt sinds ik in 1999 stemgerechtig was. Nu is het te hopen dat Samsom en Rutte dat ook beseffen ipv er een maandenlange machtsstrijd van te maken. Als ze het snel met elkaar eens zijn zal er weer eens rust zijn in Den Haag, en dan zullen andere partijen ook binnen de eerste kamer hun steun geven aan dit kabinet.

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik stond in de krant (FD)

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Het probleem is dat er bijna geen "serieuze" partijen tegen de EU zijn..

VVD (niet overtuigend,maar toch) en PVV rechts, en SP links.

De rest zijn PvdD en die Christen-partijen waar ik sowieso nooit op zou stemmen. Als men op SP zou stemmen, zou dat indirect een stem voor PvdA zijn. Die weer voor één europa zijn..

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Friesch Dagblad? :+

12. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    [yt]5jKwnGO7hCc&feature=share[/yt]

[yt]fttJH5OvewQ&feature=share[/yt]

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14

Over 4 jaar wordt de keuze nog moeilijker!!

14. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Komt die forenzentaks ernou of niet?(Chrome herkent het woord niet:+)

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Momenteel wel. Maar als er een nieuw Kabinet is kan dat ook ze weer geschrapt worden.
    En het is forensentaks. ;)

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Anders post je het even in 4 verschillende topics..

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Denkt hij dat de PVDA de grootste partij is geworden ofzo?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Slechte verliezer die Roemer. Beetje jammer.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Roemer moet niet janken en gewoon op zn beurt wachten. Als VVD en PVDA er niet uit komen mag hij met zn 'olijke' kop weer vooraan komen staan.

Hij snapt toch ook wel dat als er 2 partijen zoveel winst halen en zo groot worden t.o.v de rest dat het dan in ieders belang is dat ze eerst met zijn 2en kijken of ze er uit kunnen komen..

Had hij zn campagne maar niet moeten verkloten..

edit:// dat was mischien wat te lomp maar ik word een beetje moe van het hele politieke proces .. De verkiezingsuitslag kon niet veel duidelijker dus kunnen we nu alsjeblieft even opschieten.. Het is al erg genoeg dat we met een net gepresenteerde begroting zitten waar straks weer geen spaan van heel blijft :+

Laatst bewerkt: 20 sep 2012

Deel Deze Pagina