1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

2. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Leg uit?

Het hele forenzenplan is nog niet eens ingevoerd maar ze lopen 1,5 miljard mis. Allemaal uit de lucht gegrepen ramingen en dan bekorten op de ouderen, ja toe maar...

Laatst bewerkt: 30 sep 2012
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat moet ik uitleggen?

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee, hij denkt dat CDA en D66 ff de SP aan de macht gaan helpen. De schuld geven aan de PvdA om ze neer te zetten als stemverlies voor links.

5. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    In welke vorm heef de SP verloren?

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van de 30+ naar 15 zetels in de peilingen waar Roemer voor een grootste deel schuld geeft aan de opinie peilingen. Maakt hem een slechte verliezer.
    Omdat die stemmen naar de PVDA zijn gegaan.

7. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Wauw, treuzelende en feestvierende studentjes worden weer eens ontzien, kunnen bijna gratis geld lenen van de overheid en de hardwerkende burger ziet de belasting op verzekeringen met 12 procent stijgen (nadat het al van 6 naar 9 procent was gegaan)

Eenvoudiger kan het ook niet, de verzekeraars halen het geld immers lekker op voor de overheid. Die leunt achterover en harkt de zoveelste lastenverzwaring weer lekker binnen.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    We hebben je gemist hier!

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    mja, dit komt aan de ene kant uit de lucht vallen maar aan de andere kant wisten we al lang waar ze uiteindelijk het geld vandaan gingen halen..

In ieder geval hebben ze ter compensatie de forenzentaks geschrapt, hou ik iig mn belastingvrije reiskostenvergoeding :+

10. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat is zo, en wat ze nu doen is ook nog eens veel slimmer en levert onder aan de streep veel meer op.
    Dit kost je met een paar verzekeringen zo tussen de 15 en 20 euro per maand extra. Ben benieuwd hoeveel (extra) verzekeringen men gaat opzeggen om dit soort verhogingen te kunnen compenseren.

Heel jammer dat het toch weer op lasten verhogen uit gaat draaien in plaats van eens goed te bezuinigen op allerhande flauwekul subsidies.

Oh, en niet te vergeten gaat natuurlijk het tarief voor de administratiekosten voor bekeuringen ook gewoon omhoog. Gewoon omdat het kan en de nederlanders toch niet in actie komen.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Hij bedoelt denk ik dat Roemer zich nu een beetje kinderachtig gedraagt.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Forenzentaks had me meer gekost dus ik klaag nog niet, even afwachten nog. Iedereen zal moeten inleveren en zolang het een beetje redelijk verdeeld word heb ik er geen probleem mee

bekeuringen draag ik ook een aardig steentje mee bij maar dat kan ik natuurlijk alleen mezelf maar kwalijk nemen, misschien leer ik het eindelijk af als die wat hoger worden :+

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je zet luie studentjes tegenover hardwerkende burgers, maar maakt je wel druk over bekeuringen? Een nette burger krijgt die toch niet? Ik zou mij kwaad maken als Nederland daar tegen in actie kwam.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Noem je mij nou geen nette burger?

edit:// ik lees op nu.nl dat die administratiekosten van 6 naar 7 euro gaan? Dat zet toch geen zoden aan de dijk, dat is een lullige inflatiecorrectie om kostendekkend te blijven ofzo. Daar schrik je niemand mee af en hark je ook geen serieus geld mee binnen

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  15. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    De SP heeft niks gewonnen en niks verloren, die peilingen zijn bij mij echt geen reet meer waard . Hopen dat ze daar vanaf stappen.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Neemt nog steeds niet weg dat Roemer daar over zeurde na de verkiezingen omdat die door de peilingen veel van zijn verwachte zetels zag verdwijnen. Daarom slechte verliezer.

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Vergeet niet dat bekeurigen gewoon elk jaar meegerekend worden in de begroting. Ik zeg wel eens dat het de enige vorm van belasting is waarbij de burger zelf nog kan bepalen of ie em wil betalen.

Als niemand meer te hard zou rijden zouden ergens anders de lasten weer gigantisch omhoog gaan. En vergeet niet dat er genoeg studentjes zijn die zonder verlichting fietsen, zich schuldig maken aan openbare dronkenschap, mishandeling na een vechtpartij in de kroeg (goed dat is een misdrijf) of vernieling.

Ook studentjes dragen dus voldoende bij en zijn niet altijd zo netjes als dat we graag zouden geloven.

In 2011 werden er 11,3% minder bekeuringen uitgeschreven maar omdat de overheid het boetebedrag gewoon elke keer verhoogd komt er toch nog genoeg binnen om dat te kunnen compenseren. Daar is die administratiekosten dus gewoon een voorbeeld van. 74% van de bekeuringen die gaan over snelheid is voor mensen die tussen de 4 en 10 km te hard rijden. Geen misdadigers of criminelen, maar gewoon mensen zoals jij en ik die de snelheidsmeter niet altijd in de gaten houden.

18. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onderwijs en wetenschap moet je stimuleren, mag best wat geld naartoe gaan. Nederland pretendeert een kenniseconomie te zijn, dan moet je daar ook de middelen beschikbaar voor stellen.

Dat er zoveel boetes uitgeschreven worden rechtvaardigt het gedrag van mensen niet. Natuurlijk zijn het geen criminelen, maar de maximumsnelheid is er niet voor niets. Veiligheid, milieu, geluid etc. Verder wordt er een maximale snelheid aangegeven, je hoeft dus niet perse op het randje van deze snelheid te zitten.

Belasting is ook nooit begonnen als 'vrijwillige bijdrage', belasting is een financiering van een overheid die uit het algemeen belang haar taken vervult. De overheid legt de belasting op grond van haar publiekrechtelijke bevoegdheid op, er is hier niets vrijwilligs aan.

Probleem blijkt dat het algemeen belang in jouw ogen anders is dan hoe er in Den Hoog over gedacht wordt. Wat rest je om een politieke partij te vormen? Je bezit niet alleen het actieve, maar ook het passieve kiesrecht. Wellicht denken velen ook zoals jou en dan kun jij jouw visie uitvoeren. Roepen van de zijlijn dat alles kut en te duur is levert sowieso niets op.

Als ik kijk naar de ongezonde leefstijl van mensen, dan weet ik zeker dat daar veel op te besparen valt. Dan heb ik het niet alleen over lichamelijk verloedering, maar ook bewustzijn van je omgeving. Ik ben de laatste die zal zeggen dat kattenkwaad en kwajongensstreken niet mogen, maar soms lijkt enige vorm van empathie of respect voor eigen- of andermans lichaam of bezittingen niet aanwezig bij een aantal mensen. Je kan alleen als overheid niet een levensstijl aandringen bij mensen, dus moet dat maar via onderwijs en informatie.

Desalniettemin hebben wij het allemaal behoorlijk goed. Laatst zat ik nog bij ons opa en oma. Die hadden het vroeger toch een stuk zwaarder. Echt hard werken om daarvan nog minder dan de tegenwoordige standaard over te houden. Tijden daarvoor ging je kapot aan iedere ziekte mogelijk:p Wij hebben het hier allemaal nog in ieder geval goed genoeg om onze vrije tijd te besteden aan het plaatsen van shit op een forumpje.

19. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Persconferentie (video)

Samenvatting regeerakkoord:

Oppositie teleurgesteld over akkoord
    [spoiler1]
    [/spoiler1]

Regeerakkoord PDF

Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  20. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Volgens mij vallen de grootste klappen bij de gezinnen met kinderen (die naar school gaan) zou dit erg jammer vinden.
    Heb btw nog niet alles gelezen.

En natuurlijk heel kut voor ons (studenten).
    - StuFi wordt lenen
    - OV wordt kortingskaart
    - Zorgtoeslag weg

Zie net op RTL7 dat het studenten 5.000 per jaar extra gaat kosten

Laatst bewerkt: 29 okt 2012

Deel Deze Pagina