1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Heerlijk gevoel zeg, dat net afgestudeerd zijn :D

Verder vind ik de politiek weer zo voorspelbaar, erger me dood aan het systeem.
    o god ik klink als een PVV stemmer...

2. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Wauw, wat een fantastisch akkoord zeg. Ik ben benieuwd wie hier zijn vingers van af kan gaan likken. Werkend Nederland is het in ieder geval niet. :x

Edit:// en normaal heb ik het niet zo op die lallende studenten, maar het afschaffen van de OV kaart is wel het domste wat ze kunnen doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2012
  3. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Er moet toch echt bezuinigd gaan worden en iedereen moet inleveren imo. Dus je krijgt nu echt niemand tevreden.

Over het algemeen vind ik het een goed akkoord alleen hadden ze wat mij betreft iets meer van de hoge inkomens moeten vragen en minder van gezinnen met naar school gaande kinderen en studenten

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Maar studenten worden nu dubbel getroffen! Zowel basisbeurs als OV kaart? Dat zou voor mij (gelukkig niet) een extra kostenpost van 2600 euro zijn, dat had ik echt niet zonder lenen kunnen opbrengen 8)

Maar gelukkig ben ik ook net op tijd afgestudeerd als ik dit allemaal lees...

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het wel goed dat ze sws 1 miljard minder geven aan ontwikkelingssamenwerking, daar zie je toch geen resultaat van terug.

6. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ja, maar het OV is nu al bijna onbetaalbaar voor mensen die werken. Laat staan voor studenten die over het algemeen maar een paar honderd verdienen per maand.
    Ik heb laatst (bij hoge uitzondering) eens gekeken of ik ergens met de trein naartoe kon. Met de auto is stukken goedkoper en sneller. Dan heb je alleen kans op file, maar dat kun je nog incalculeren. Een trein met pech niet, want je zit met andere aansluitingen.

Ik vond de studiebeurs omzetten naar een leenstelsel overigens prima en op die manier droegen de studenten ook genoeg bij.

Die verlaging van 42% naar 38% klinkt heel aardig maar raakt werkend Nederland heel hard in de portemonnee. De HRA is gelinkt aan de belastingschijf waar je in valt en dus kunnen de meeste mensen straks nog maar voor 38% aftrekken in plaats van 42%

Het is dus echt geen cadeautje richting de buger.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En vervolgens wel de huren omhoog gooien, waar de lagere inkomens toch het meest last van hebben denk ik zo, dan raak je die ook weer terwijl de hogere inkomens minder gaan betalen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik mag hopen dat niemand een cadeautje had verwacht.

9. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ze gaan vooral de "scheefhuurders" aanpakken, nog zo'n belachelijke regel. Die mensen duw je dus zonder dat ze het willen in een koophuis waarvan de waarde alleen maar gaat zakken.

Sowieso is dat belachelijk, ik mag wel een huis kopen van een ton, maar in een huurwoning gaan zitten van 300 mag dan weer niet. :emo:

10. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat denk ik ook niet, maar zo presenteren ze het wel. Maar die verlaging betaal je dus uiteindelijk helemaal zelf.

De wegenbelasting voor diesels is al jaren onevenredig hoog, nu gaat de accijns op diesel ook weer omhoog. Terwijl de meeste diesels tegenwoordig net zo schoon zijn als een oudere benzinemotor.

Maar dat is ook weer zo'n spelletje. De benzine hikt al tegen de 2 euro aan, en de diesel zit nog steeds rond de 1,50. Daar accepteren mensen nog wel een kwartje extra in totaal over de jaren.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die 38% is wel een groot voordeel. De hypotheekrente wordt vanaf de bovenkant met een half procent per jaar verlaagd. Dat is dus vanaf 52% (en straks dan vanaf 49%). Voordat Jan Modaal er last van heeft ben je dus (49-38) * 2= 22 jaar verder :b:

Studenten zijn echt zwaaaaar de klos, zorgtoeslag, ov jaarkaart, leenstelsel. Gaat echt nergens meer over.

Ik ben benieuwd wat ze met de kinderbijslag gaan doen. Wat mij betreft kappen ze die af vanaf 2 kids. Kindgebonden ga ik flink voelen, dus ik hoop dat ze die met rust laten. :+

Scheefwonen vind ik lastig. Ik ben het er mee eens dat er een gezonde doorstroom moet zijn maar het gat met particuliere huur is gewoon te groot. Ik ben aan huur ruim over de 1000 euro kwijt. Dat verschil tov van sociaal huren (max 650) is veel te groot.

Verder staan er veel goede regelingen in. Om een paar te noemen:

- HRA
    - Wietpas
    - Geen liggeld
    - Bezuinigen op de publieke omroep
    - Versoberen ambtenaren
    - Alchohol naar 18

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Alcohol verstrekken toch? Dus mensen onder de 18 mogen niet verkopen?

13. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    - Geen weigerambtenaar in dienst
    - Oldtimer moet wegen belasting betalen
    - AOW sneller omhoog
    - Gezichtsbedekkende kleding wordt verboden in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen

Vind ik ook nog goede punten.

Maar het is inderdaad dat de student erg zwaar (te zwaar) worden getroffen. Terwijl zij straks voor de oudjes moeten gaan zorgen.
    Dit zorgt er denk ik wel voor dat mensen die willen gaan studeren uit een gezin met een lager inkomen er niet voor kiezen om (in 1 keer) te gaan studeren

Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Beetje rare opmerking? De taak van de 1e kamer is toch beoordelen of een wet goed in elkaar zit? Los van de inhoud.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Welkom in de politiek.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Wauw, als ik het goed begrijp gaan nu, de zorgtoeslag, de OV én de stufi eruit?
    Hoe moeten de meesten dan ooit aan hun studie beginnen, aangezien wat je verdient al bijna voor de helft opgaat aan de zorgtoeslag :emo:

17. Seh

Seh Guest

Alvast een schuld opbouwen, lekker man. _O_

18. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ja, gelukkig hebben m'n ouders altijd voor me gespaard, maar dan zou ik toch graag de mogelijkheid willen om mezelf niet te hoeven te verzekeren, ben immers toch nooit ziek.

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Zorgverzekering wordt inkomensafhankelijk toch? Dat is dan het enige ieniemienie goede puntje voor studenten..

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ja, maar word dat gebaseerd op het inkomen van je ouder(s) of op jou inkomen?
    Want mijn inkomen is niet bijster hoog dus zou ik dan weinig hoeven te betalen?

Deel Deze Pagina