1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    Tering ik kijk ff een avondje niet en gelijk
    7 paginas verders hier....

Waarom ik op Wilders stem??

Ten eerste was ik deze verkiezing niet zeker dat ik op Wilders zou stemmen, omdat ik FvD ook wel zag zitten.
    Toch gaat mn stem naar Wilders omdat ik hoop dat hij 1 van de grootste word en met een stem op Fvd gaat dat ten kosten van Wilders zn zetels.

Maar als ik kijk naar de afgelopen 10/15 jaar hoe het gaat in dit land en het in mijn ogen een verkeerde kant op gaat. ( Mislukte integratie, zorg die ontzettend duur geworden is, de ouderenzorg die schandalig slecht is wat ik zelf heb meegemaakt met mn opa en oma, referenda waar niet naar geluisterd word en dat hele EU gebeuren wat ondemocratisch toch steeds meer te zeggen krijgt. )
    Ik wil hierbij ook niet zeggen dat ik achter al zijn standpunten staat maar zijn standpunten staan tig x dichterbij mij dan die van een GL D66 of een VVD bv.

Ik ben ook niet compleet tegen de islam, al zou ik het zeker niet erg vinden als het minder word in dit land, maar dat heb ik net zo met andere geloven.
    We leven in de 21e eeuw en nog steeds geloven er een massa mensen in iets wat totale bullshit is uiteraard, NEE er is geen god of allah of wie dan ook.

En

Waarom moeten we als land zoveel geld in ontwikkelingshulp steken? En bezuinigen op de zorg bijvoorbeeld.
    Ik hoorde gisteren dat wij iets van 3 miljard aan ontwikkelingshulp besteden.
    Terwijl mijn opa en oma gedwongen gescheiden werden van elkaar toen ze in een verzorgingstehuis kwamen en dan spreek ik niet eens over de zorg zelf die gewoonweg schandalig slecht was.....
    Als ik dan ook die Klaver zo hoorde gisteren over dat hij nog meer vluchtelingen hierheen wilt laten komen als hij het voor het zeggen zou hebben dan word ik daar toch wel een beetje naar van en zoals Wilders gisteren zei tegenover Ascher ; we hebben daar het geld niet voor.
    En ik help liever onze ouderen dan mensen ergens in een ander land waarvan de meeste geen vluchtelingen zijn maar gelukszoekers.

En ik begrijp ook heus wel dat Wilders niet het ultieme antwoord is op alles, maar ik zie liever hem dan Mark of Jesse in dat torentje.
    Zoals ik gisteren al omschreef dat ik het niet kan begrijpen dat de VVD na alles van de afgelopen jaren nog steeds in de polls bovenaanstaan.

En om antwoord te geven op je vraag waarom ik Wilders wel geloof , ik geloof Wilders ook niet, laat hem het maar is doen en dan kunnen we oordelen. ( en niet nu komen met je gedoogkabinet onzin van toendertijd dat wilders de aow gelijk liet vallen, dat weten we nu wel )
    Ik geloof Rutte en co totaal niet, en ook daarom wil ik liever Wilders een kans geven.
    Even een frisse wind zou goed zijn in mijn ogen.
    Ik blijf het toch ook ongelovelijk jammer vinden dat Pim toendertijd niet de kans kreeg om het te proberen.

SHiZ NL, tim91, CrazY en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Kerel, please. Waar gaat het nou over?

Ten eerste hoef ik niets te bewijzen tegenover mensen die een andere kijk hebben (en vaak een betere) op politiek dan dat ik heb. Ik hou me er niet mee bezig en kijk enkel naar dingen waarvan ik vind dat ze wel degelijk belangrijk zijn. Dat jij en Tyrant de PVV niet kunnen luchten, tja. Dan gaat een discussie al vaak nergens meer over omdat de een de ander probeert te overtuigen van dergelijke fouten in de hoop tot inzicht te komen. Wat voor nut heeft het dan om te discussiëren? Nu doet @Tyrant het goed en geeft voor-en-nadelen terwijl jij met plaatjes en nietszeggende opmerkingen komt?

Ten tweede zeg ik nergens dat ik de VVD een walgelijke partij vind en voor de PVV ga stemmen. Beide partijen hebben hun voor-en-nadelen. Echter vind ik dat Rutten vaak het balletje heeft laten vallen op momenten dat hij zichzelf echt had kunnen bewijzen. Rutten bukt soms iets te gemakkelijk maar blijft wel correct. Dat hij nu zijn poot stijf houd m.b.t de politieke ellende met Turkije is een goede zet van hem. Had hij vaker moeten doen! Wilders is een verdwaalde puber en komt echter nooit met oplossingen. Dat zie niet alleen jij maar heel veel andere, waaronder ik. Prima dat hij een debat naar zijn hand kan zetten maar wat kan hij nu echt? ;)

Vervolgens haal je aan dat het in strijd is met de grondwet ... leuk man. Geloof echter dat ik nergens aanhaal dat de Islam moet verdwijnen of wel soms? Sterker nog, ik geloof dat ik ergens aangaf dat Wilders dit gebruikt. Angst is gevaarlijk i.c.m iemand die op dat moment roept wat vele denken. Think about it. Het mag allemaal wel wat minder en ben van mening dat een Nederlander niet bang de straat op moet gaan omdat hij/zij bang is wat te zeggen van wat boefjes die de boel verzieken voor de rest.

Enne, doelwit? Hoe? Omdat ik aangeef dat de PVV punten heeft waar ik me wel in kan vinden? Datzelfde heeft de VVD. Again, het is moeilijk om met iemand een discussie aan te gaan die op voorhand al anti-PVV is en niet wil discussiëren.

Doe je overigens niet precies hetzelfde trouwens? Ik geef aan dat de VVD bepaalde dingen niet na is gekomen (wat bij elke partij gebeurd) ... vervolgens haal jij punten aan die de PVV niet is nagekomen. Zo blijven we bezig?

bulletproof010 vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Van elke euro die er in Nederland wordt verdiend gaat er 0,7 cent (is verlaagd door de VVD want het was hoger) naar ontwikkelingshulp en 14 cent (is gestegen door de VVD want het was lager) naar de zorg.

Ik snap mensen die redeneren 'mijn opa heeft slechte zorg en dat is de schuld van de VVD', maar als je kijkt naar feiten zie je dat er juist op ontwikkelingshulp wordt bezuinigd en er meer geld (kosten) voor de zorg zijn.

Daarnaast betekent meer geld niet per se betere zorg. En dat is juist wat er mis is met de PVV: zij willen het eigen risico afschaffen waardoor de zorg alleen maar (veeel) duurder wordt en de kwaliteit er niets mee op schiet. PVV heeft geen beleid wat de zorg efficienter inricht. PVV heeft geen beleid hoe de kosten kunnen worden ingedamd bij grote verzekeraars. PVV heeft geen zorgbeleid!

Verkeerde kant ja?
    Dit is wat mij het meeste tegenstaat van de PVV, meer nog dan het flinterdunne programma en de enorme islamofobie. Die enorme angst en negativiteit en dat constante gekanker op één van de mooiste en meest succesvolle landen van de wereld. Om Geert te quoten: waarom ben je hier dan nog?

Kijk dit eens:
    https://www.facebook.com/VVD/videos/1479388045405307/

Laatst bewerkt: 15 mrt 2017
    Pascal, L.A., Kimi NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze poll stamt nog uit het VBulletin tijdperk en we zitten nu op Xenforo, misschien dat daar een conflict optreedt? Onder Vbulletin was het in ieder geval niet voldoende om een poll te wissen; die moest volledig verwijderd worden alvorens een nieuwe toe te voegen.
    Vervelend!

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb ik gedaan. :)
    Zie dat iemand wel gestemd heet en ik kan het ook. Misschien moeten mensen even uitloggen eerst en dan weer inloggen?

6. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Staat de poll wel open voor de "normale" gebruikers? :eek:

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar is geen optie voor zelfs. Dus denk ik niet.

8. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Wie gaat winnen, maakt mij niet veel uit. Als we maar een rechts of rechts/midden kabinet krijgen. Ik hoop zó dat er geen linkse partijen mee gaan regeren.

Kimi NL vindt dit leuk.
  9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mwa... de Islamofobie komt meer vanuit Wilders zelf. Het is 1 puntje in hun agenda ... echter staan er meerdere op :)

@Hybrid ...
    Zie dat er iemand heeft gestemd, maar niet wie. Zal jij wel zijn. Denk enkel dat moderators toegang hebben tot de poll momenteel.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee ik heb nog niet gestemd.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    De immigratie wetgeving is wel het belangrijkste standpunt van de PVV, ik zou dat niet als '1 puntje' benoemen tbf.
    Plus dat was niet het punt van de post ;)

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb gestemd in de poll en zie nu dat er één iemand heeft gestemd.

13. MightyMikeDX

MightyMikeDX MightyMikeDX

Leuk Bevonden:
    237
    Uitgelogd en ingelogd, werkte niet.

Hybrid en RaouLioo vinden dit leuk.
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Pech in Enschede. Inwoner Erik van Bommel is hevig teleurgesteld. Hij kan niet stemmen vandaag. Zijn hond Nio heeft vannacht zijn stempas in duizend stukjes gescheurd. De gemeente kan hem helaas niet tegemoet komen. Hun tip? 'Misschien kan je je pas weer aan elkaar plakken'.

De actie van Nio kost de PvdA een stem. „Ik heb er heel lang over gedacht PVV te stemmen, maar besloot uiteindelijk toch voor de PvdA te kiezen”, zegt Van Bommel."

Vraag me altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen haha.

Reckuuza, Tyrant en MightyMikeDX vinden dit leuk.
  15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Is de hond iig goed bezig geweest :+

16. MightyMikeDX

MightyMikeDX MightyMikeDX

Leuk Bevonden:
    237
    Hoe hij het voor elkaar krijgt dat zijn hond zijn stembiljet uit elkaar kon scheuren of de switch van PVV naar PvdA? :+

CrazY vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die hond wilde natuurlijk dat zijn stem naar De Partij van de Dieren ging. Kan ik inkomen als hond, zeker als je geen stemrecht hebt als dier.

tim91 vindt dit leuk.
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De switch naar PVDA van PVV natuurlijk. :+

MightyMikeDX vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Eerste 2 letters zijn hetzelfde dus ik snap het wel.

20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Als je je ogen fijn knijpt zie je tussen de PVDA en PVV een naakte dame :eek: ... en de hond van betreffende man die het biljet heeft verscheurd.

Deel Deze Pagina