1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zeker, maar er zijn nu gewoon té veel partijen.
    Zodra ze ook maar ergens iets anders over denken, boem nieuwe partij.

    Wat @Tyrant zegt; mijn dochtertje (10) zei letterlijk 'wow' na dat ik die poster uitgevouwen had....:+

    Een minderheidskabinet kan ook best werken (zeker met zo'n divers aantal clubjes).
    Het is niet ideaal, maar er blijft weinig anders over.
     
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ja dit is uiteraard logisch. Dat zou ik namelijk ook zeggen
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    God, weer die harde nee van de PvdA. Hou ermee op, Lodewijk, neem verantwoordelijkheid. Je kunt onmogelijk nog verder wegzakken (*even afkloppen*).
     
  4. Sonny

    Sonny Geiler dan neuken

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    24
    Gewoon nieuwe verkiezingen, of regeren met de PVV die niet voor niets tweede partij is geworden.
     
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    PVV gaat alleen regeren als ze 76 zetels halen of die aantallen halen met FvD.

    Als CU het niet gaat worden kunnen ze inderdaad beter nieuwe verkiezingen schrijven.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Verantwoordelijkheid? :confused:
    Ik ben niet bepaald fan van die partij, maar dit doen ze goed.
    Na zo'n ongelooflijk harde dreun van de afgelopen verkiezingen kun je gewoon niet anders dan nee zeggen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Niet mee eens. Egoïstisch en vanuit partijbelang deze reactie van PvdA. Als ze landsbelang echt prioriteit vonden zouden ze regeren, ongeacht gevolg die dat zal hebben op zetels de komende periode.
    Maar laten we eerlijk zijn, geen enkele partij stelt landsbelang boven partijbelang.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Pvdd?
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heeft niets met egoïsme te maken; moet ook je conclusies durven te trekken uit de uitslag, en daarvoor applaus voor de PvdA.

    En landsbelang? Wat een onzin. Als landsbelang echt zo belangrijk is dan kunnen ze de PVV niet negeren met dat aantal zetels.
    Je moet gewoon een stabiele regering hebben omdat het je iets met elkaar kunt, niet omdat 'we moeten NU een regering hebben omdat landsbelang'. Dat werkt niet op de lange duur.
     
    Sonny vindt dit leuk.
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    wat hebben landsbelang en PVV met elkaar te maken?

    En stabiele regering lijkt niet echt te gaan lukken met deze uitslag.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar voor PvdA is "de sociaal-democratie" van landsbelang. Als ze nu meeregeren en in kiezersaantallen verder marginaliseren, verliest op langere termijn de PvdA nog meer aan invloed, wat in hun optiek dus het landsbelang zou schaden.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar ben ik het niet mee eens. Mijns inziens is de enige geldige reden om formatie gesprekken uit de weg te gaan een inhoudelijke. De PVDA is de énige partij die niet op inhoudelijke verschillen het gesprek weigert, maar vanwege trots.

    Uiteindelijk vertegenwoordigt de PVDA niet de zetels die ze heeft verloren, maar die ze heeft behouden.
    En kiezers stemmen omdat ze van mening zijn dat hun partij moet regeren. Bij voorbaat de oppositie opzoeken is het ontwijken van je allerbelangrijkste verkiezingsbelofte: De wens om het land te leiden.

    In dat opzicht reken ik het de PVDA zwaarder aan dan het inhoudelijke tegenargument van bijvoorbeeld de SP. Ga op zijn minst op de koffie, hoor het aan, en beslis dán dat je het niet wil.
     
    Tim, Cyndris, Tyrant en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mja snap dat PvdA niet gaat zitten in een meerderheidskabinet gaat zitten wat overheersend rechts is. Het is wel deels inhoudelijk vermoed ik, mochten SP, D66, GroenLinks aankloppen zouden ze wellicht wel willen?
     
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ja van wat ik begreep van Asscher wilt hij inderdaad niet met het "motorblok" regeren de PvdA stemmer was nu al ontevreden met hoe weinig ze inbrachten in kabinet Rutte laat staan als ze nu erbij gaan zitten met nog minder zetels en drie rechtse partij leiders die druk bij hem kunnen uitoefenen. Ik ben geen PvdA fan maar geef hem wel groot gelijk.
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    En als formatie met CU faalt? Minderheidskabinet? CDA/PvdA/SP/GL/PvdD?

    [​IMG]
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    https://www.ad.nl/politiek/jetten-nederlands-lidmaatschap-eu-moet-in-de-grondwet~a483e38a/
    Wat een verschrikkelijk naar eng wereldvreemd mannetje :xAllemachtig, EU-lidmaatschap in de grondwet opnemen..

    Hoewel er vanalles is af te dingen op het Brexit-referendum en het debat wat eraan voorgaan, zijn dat soort uitspraken zijn, met wat fantasie, een hellend vlak richting 'laten we verkiezingen maar afschaffen, het zijn zo'n complexe onderwerpen die 'wij in DH' behandelen, daar snapt het gepeupel niks van". En dat van een clubje dat schijnbaar start met de D van Democraten.

    Nu ik toch bezig ben... Beetje jammer bovendien (eigenlijk volstrekt belachelijk en enorm beangstigend) dat hij (en z'n clubje) iets bassaals als het verschil tussen IB en VPB niet lijkt te vatten, maar er wel dagelijks met zijn clubje enorme beslissingen met miljarden-impact over neemt.
    Ben niet echt PVV-fan, maar vindt dat Jetten hier wel mooi op z'n plek wordt gezet.
    Ja toch, niet dan?!?,
    [/Rant]
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Understatement of the year dit hoor. Net als het Oekraïne referendum hier.
    Of je nu voor of tegen de uitslag bent. Maar eens dat afschaffing erg rigoureus is, maar het blijft lastige materie.
     
  18. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Haha en dan ook nog proberen goed te praten met box 2...
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben nu al Jetten moe en mis Pechtold.
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Het zou toch fijn zijn om hier serieus over te praten. Ik weet niet wat de oplossing is, maar mensen kiezen niet rationeel. Er zal toch wel iets te verzinnen zijn waardoor iedereen gelijk blijft en eerlijk mag meepraten, maar niet te makkelijk gemanipuleerd kan worden?

    Die complexe onderwerpen snappen ze 'in Den Haag' ook niet. Daar hebben ze een ministerie voor.
     

Deel Deze Pagina