1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Dat niet nee, er moet ergens op bezuinigt worden.
    Maar VVD klopt wel meer geld uit je zak dan andere partijen vooral bij de lagere en midden inkomens.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    +1
    Is de crisis niet ooit ontstaan door mensen die dachten dat ze winst konden behalen in een benarde situatie?

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    :lol:

Anyway, ik dacht dat ik om kwart over 8 wel ongehinderd kon stemmen, maar er was nog een shitload aan mensen aan het stemmen. :eek:

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat gek, om kwart over 8 was er bij mij niemand.

Maarja, 's morgens. ;)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Denk jij dat ik op VVD stem omdat ik ze lekker sociaal vind?
    Ik stem (nouja dit keer niet dan :+) op VVD omdat ze realiseren dat een groeiende staatsschuld ooit een keer de de vlam in de pan gaat worden.
    Je ziet het bij Griekenland. Sociaal is daar alles in orde, daar hebben ze nooit zitten zeiken over AOW naar 67, want die zaten na 55 jaar al lekker te genieten van het leven. Nou mooi zeg, maar omdat ze zaten te genieten in het parlement zijn ze nu failliet en dan kun je helemaal niet meer kiezen waarop je gaat bezuinigen.. Dan moet je in principe op ALLES bezuinigen.
    Die gasten hebben een lening aan hun broek waar ze de komende eeuw bezig mee zijn om terug te dokken.. En dan zijn de veroorzakers allang dood, en hebben de kleinkinderen er nog last van.
    Zie hetzelfde gebeuren in Spanje, die hebben er financieel ook een zootje van gemaakt. De bevolking klaagt natuurlijk niet, want tja, zij hadden het zo slecht nog niet. Nou ik ben benieuwd!

Ik ben juist blij dat er een partij is als de VVD die ff flink de hand op de knip houdt en het complete volk ff aan het werk zet. En kom alsjeblieft niet zeggen dat ze de allerrijksten lekker met rust laten en al hun geld bij de bijstandsmoeders komen halen...

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hier ook een VVD stemmert.

Kon me het in de punten die ik het belangrijkst vind het meest vinden in de VVD.
    Daarnaast zie ik Rutte ook als een goede MP.

7. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Het probleem is dus dat die mensen er altijd mee wegkomen. Banken voeren een wanbeleid, overheid schiet ze te hulp, Griekenland maakt er een potje van, Europa betaalt (voorlopig) de rekening. Ben benieuwd of dat geld ooit nog terug komt.

Bezuinigen oke, maar de mensen die een zootje van maken, zouden hun verantwoordelijkheid dan ook moeten nemen.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Eh ja.. de bankmannetjes die al een dikke auto rijden, mooi huis hebben en het niet kunnen laten om steeds meer te willen.

Geloof niet dat de crisis is ontstaan door hardwerkende mensen met een modaal inkomen, of mensen die het moeten doen met een uitkering? Ik begrijp de volledige kortzichtigheid nooit van de VVD om te denken dat iedereen met een uitkering wel aan het werk krijgen. Als het toch eens zo simpel was.. Want wat als je alleenstaand moeder/vader bent. Fulltime werken gaat niet lukken en kinderopvang kost ook klauwen met geld dat je nooit meteen verdient.

Een regering hoort te zorgen voor zijn/haar burgers. Als jij een keer je baan kwijt raakt wil je ook nog gewoon kunnen blijven leven in je huisje. Bezuinigen moet.. dat kan niet anders. Maar het is volledig onbegrijpelijk dat een VVD daar de lagere inkomens voor wil laten boeten. Het is zo hypocriet. Sterke schouders moeten de zwaarste lasten dragen, anders zakt het hele zooitje in elkaar.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jij maakt mijn punt alleen nog maar duidelijker, DAAROM zou je toch juist op VVD moeten stemmen?
    Mensen die er een zootje van maken kunnen hun verantwoordelijkheid niet nemen.. Daarom moet het volk ('wij') die verantwoordelijkheid dus helemaal niet geven!

Jij snapt volgens mij niet echt wat ik net probeerde duidelijk te maken, afgaande op deze post...

@Lord Armada: heb jij uberhaupt een verkiezingsprogramma doorgelezen? Ik weet niet op je hebt doorhebt, maar de sterke schouders DRAGEN al lang de zwaarste lasten.. Dat is al een halve eeuw zo, dus waarom je hiermee komt, god knows 8).
    Het gaat er juist om dat je niet constant kan blijven zeggen, ja de rijken kunnen het betalen dus die doen het wel... En zo maar steeds die belastingtarieven in de hoogste schijf omhoog werken.
    VVD wil juist de lage schijven koopkrachtiger te maken door tienduizenden banen te creeëren, en zo die lagere inkomens wat te steunen.. Zo kunnen zij ook hun steentje bijdragen aan de maatschappij.. Prachtig toch?

Links probeert de samenleving te nivelleren door de hoge inkomens te 'straffen' en meer laten betalen zodat ze dichterbij de lagere inkomens komen, rechts probeert de lage inkomens juist te belonen zodat zij hogerop komen... Wat uiteindelijk ook tot nivellering komt!
    Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat je in het 2e systeem gemotiveerdere burgers krijgt dan in het eerste systeem.

En laat je alsjeblieft niet vertellen dat de VVD de lagere inkomens laat boeten voor de bezuinigen, grote onzin zeg. Gebruik je ook het woord hypocriet.. Nee het is lekker hypocriet dat de overheid hogere inkomens gaat belasten, en helemaal niet omkijkt naar de lage inkomens behalve ze elke maand wat geld te geven. En als er dan wat minder geld in het laatje zitten niet eens kijken hoe het met de lage inkomens staat, maar gewoon lekker aankloppen bij de hoge inkomens. En vervolgens weer lekker stemmen winnen. Dát noem ik hypocriet.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zie eigenlijk liever Neelie Kroes, maar helaas. :mad:

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmmm ... stemwijzer

1. SP
    2. PVV
    3. Trots op Nederland

?????????

Nog een paar keer overnieuw gedaan en kwam sp toch wel het vaakst voor, dus ook daarvoor gestemd.

VVD was normaal mijn keuze, maar in deze tijd vind ik dat grootverdieners er een beetje meer moeten afstaan.

........ sorry dad

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden! :)

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel godnondeju:

Volgens mij zijn dit meer dan ooit de verkiezingen van de vooroordelen dan partijprogramma's. Geen persoonlijk verwijt naar jou.
    Verder ga ik er niet te diep op in, want Tyrant heeft het al beantwoordt.

Wel zou ik graag willen weten: Is er echt angst voor de VVD? Ik snap dat de bezuinigingen hard zijn, maar als ze willen regeren dan zullen ze toch een coalitie moeten voeren en dan zal de VVD toch wel moeten matigen? Dan houden we wel het sterke beleid over om onze economie er in korte tijd weer sterk bovenop te krijgen.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom kiezen in godsnaam zoveel studenten voor de VVD? Serieus, kijk eens wat de actiepunten zijn! Dit is echt alleen maar nadelig voor jongeren... Ik denk dat er veel mensen met een hype meegaan omdat er vrienden op stemmen. Hetzelfde geval met Wilders, alleen omdat hij zo tegen gekleurde mensen is stemmen (vaak niet nadenkende) jongeren op deze vent, puur om dit ene puntje.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De VVD straft iedereen een klein beetje. Jij hebt het over mensen met een modaal inkomen, deze worden juist door links genaaid met die zogenaamde aanpak van de rijken.

Ik kies VVD voor de langere termijn. Misschien hartstikke fijn dat andere partijen voor sinterklaas zeggen te spelen maar dit is alleen maar schadelijk op de langere termijn. Zodra ik klaar ben met studeren moet er ook nog wat over zijn.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hoor ik nou net dat de eerste verwachting is dat de PVDA toch de grootste word?

wtf.. Hoe kort is het geheugen hier in Nederland, is alle bullshit van Bos alweer vergeten omdat Cohen nu vooraan staat?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Nogmaals: je kiest niet op een partij waar jij als persoon het beste uitkomt. Je kiest een partij waar het land zelf het meeste aan heeft.
    Jij bent het toch met mij eens dat we moeten bezuinigen als land? En waarom mogen die bezuinigen dan nooooit jouzelf treffen? Volgens mij hebben we het een paar pagina's nog over studentikoze egoïsten gehad. :+
    Denk ook eens op de lange termijn en niet alleen die 4 jaar die JIJ studeert.

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, krijg dan toch mijn zin. :+

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dat is inderdaad echt mind blowing :x

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De VVD heeft gewoon het imago van de partij voor de rijken, dit zal altijd ook zo blijven.

De Hond zegt trouwens dat VVD de grootste wordt. Iig de meeste kans om de grootste te worden.

Ik ook, maar ik wil wel paars en geen CDA!

Deel Deze Pagina