1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik wil dit topic straks na 12:00 wel eens zien. Ik heb het idee dat we dan een dikke shitstorm over de uitslagen krijgen :9

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg doen.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Exitpoll:

CDA: 21
    PvdA: 31
    SP: 15
    VVD: 31
    PVV: 23
    GL: 11
    CU: 5
    D66: 10

Damn, dit wordt nog wat...

31+31+10 = 72... Dan toch maar PaarsPlus zoals Pechtold opriep? :+

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat kunnen ze anders?
    PvdA/SP zal ALTIJD wel stemmen krijgen omdat zij het geld bij de modale/bovenmodale inkomens vandaan haalt.
    VVD kan dan wel ook zo'n treiterige manier gaan doen en al het geld bij de armen vandaan halen, maar dat is natuurlijk niet sociaal :+.
    Oftewel, stemmen winnen is voor linkse partijen gewoon 'makkelijker' dan voor rechtse partijen. Temeer ook omdat de verhouding natuurlijk nooit gelijk ligt in Nederland qua inkomens.

Edit: mocht de PvdA uiteindelijk toch die 31 zetels halen.. Knap uiteraard.. Maar dit zegt wel genoeg over Maurice de Hond en de onbetrouwbaarheid van AL zijn polls die er de afgelopen dagen zijn uitgebracht.. Of geloven we dat er opeens ZOVEEL mensen switchen van links all the way naar rechts? 8)

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Niks tegen de PVDA kiezer of Job Cohen maar ik ben gewoon allergisch geworden voor Bos. IK vind dat echt geen integere man en ik heb ook echt het gevoel dat het "negatief uitruilen" van de laatste jaren zoals het vaak in de pers genoemd word allemaal uit zijn enge kokertje kwam.

Balkenende is ook geen held maar dat lijkt me in ieder geval nog wel een integer persoon die ook echt denkt dat hij voor het landsbelang bezig is (hoe verklaar je anders dat onvernietigbare optimisme van hem).

Maar Bos daarentegen kreeg ik gewoonweg de kriebels van als hij 1 van z'n gezichten weer eens op TV liet zien.

Snap niet dat de kiezer de PVDA niet zo afstraft als ze bij het CDA lijken te doen. Als er 1 schuldige aan te wijzen was van de val van het laatste kabinet en al het gehakketak van de laatste 2 jaar dan zou ik toch echt eerst naar Bos en de zijnen wijzen.

Maar nee, dat zijn we blijkbaar allemaal vergeten omdat nu die aardige burgemeester van Amsterdam met z'n kop op de poster staat :mad:

En dan ook nog Wilders naar 23 zetels :mad: Volgende keer stem ik op de partij die alle kiezers eerst een verplichte IQ test af wil laten leggen

6. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    VVD en PvdA gelijk in de prognose!

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg PvdA, D66, GroenLinks en SP.

Edit: Oh faal, ik kan niet tellen.

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Jij kreeg zeker ook dat bericht van je Nu.nl-app op je Iphone? :9

9. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    hehe nee hoor, tv-tje staat aan.

10. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PVV gestemd.

Politiek interesseert me nu vrij weinig, en Wilders is aan de ene kant wel een idioot, aan de andere kant is hij wel degene die zijn mond opentrekt.

Nederland zit vol, en als we nu niet ingrijpen en als er veel mensen op de Partij van de Armoe blijven stemmen, staan er over 20 jaar evenveel/meer moskeen in Nederland dan kerken.

Mensen, mensen, mensen, wat bezielt jullie om op de PvdA te stemmen?

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ach, aan de andere kant zeer knap dat een partij eerst op eigen houtje een heel kabinet kan laten vallen, vervolgens de schuld geeft aan een andere partij en daarna nog even dikke winst halen in de verkiezingen daarop.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet wat PVDA heeft fout gedaan. Ze zijn bij hun standpunt gebleven en ja daarom is het Kabinet gevallen. Prima in mijn ogen.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    De eerste paar exit-polls zijn nog steeds schattingen zonder enige telling. Dus het wordt echt na 00:00 voordat er harde cijfers naar buiten komen.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat snap je toch gewoon niet |:-

het Uruzgan verhaal neem ik ze ook niet echt kwalijk, dat was inderdaad 1 van de weinige keren dat ze ruggegraat toonden. Gaat mij meer om Bos zijn aanpak van de Crisis en zijn economisch beleid. Je verwacht toch dat onder leiding van de protege van Gerrit Zalm de staatschuld en het begrotingstekort enigzins binnen de perken gehouden kan worden..

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Los van de discussie of je PvdA of VVD aanhangt, ik had liever een duidelijke winnaar.

16. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat meneertje Bos zonodig stoer wou doen en tegen iedereen in was gegaan, is het kabinet gevallen. Alleen maar gunstig voor zijn partij, want daarom stond hij in het middelpunt.

En Hybrid, op wie heb jij gestemd?

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Als dat gebeurt emigreer ik.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik zeg ook niet dat ze zichzelf hebben verloochend... Maar het is toch knap, en aan de andere kant treurig, dat ze Nederland hebben overtuigd dat het CDA schuldig is aan alles wat er de laatste jaren is gebeurd, terwijl ze zelf ook in de coalitie zaten. En dan de onschuldige gaan spelen. Maarja, het volk trapt erin.

Nu gewoon hopen op VVD-CDA-D66. Dit is toch gewoon een kabinet wat we nu nodig hebben? Jammer dat er wel wat ervaring uit het CDA verdwijnt.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan het stoer noemen. Ik noem het achter je standpunt staan.
    Ik heb op PVDA gestemd. Meeste punten kwamen overheen met die van mij.

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Credibility = 0

Papegaai?

Deel Deze Pagina