@Lord Armada: heb jij uberhaupt een verkiezingsprogramma doorgelezen? Ik weet niet op je hebt doorhebt, maar de sterke schouders DRAGEN al lang de zwaarste lasten.. Dat is al een halve eeuw zo, dus waarom je hiermee komt, god knows
.
Het gaat er juist om dat je niet constant kan blijven zeggen, ja de rijken kunnen het betalen dus die doen het wel... En zo maar steeds die belastingtarieven in de hoogste schijf omhoog werken.
VVD wil juist de lage schijven koopkrachtiger te maken door tienduizenden banen te creeëren, en zo die lagere inkomens wat te steunen.. Zo kunnen zij ook hun steentje bijdragen aan de maatschappij.. Prachtig toch?
Links probeert de samenleving te nivelleren door de hoge inkomens te 'straffen' en meer laten betalen zodat ze dichterbij de lagere inkomens komen, rechts probeert de lage inkomens juist te belonen zodat zij hogerop komen... Wat uiteindelijk ook tot nivellering komt!
Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat je in het 2e systeem gemotiveerdere burgers krijgt dan in het eerste systeem.
En laat je alsjeblieft niet vertellen dat de VVD de lagere inkomens laat boeten voor de bezuinigen, grote onzin zeg. Gebruik je ook het woord hypocriet.. Nee het is lekker hypocriet dat de overheid hogere inkomens gaat belasten, en helemaal niet omkijkt naar de lage inkomens behalve ze elke maand wat geld te geven. En als er dan wat minder geld in het laatje zitten niet eens kijken hoe het met de lage inkomens staat, maar gewoon lekker aankloppen bij de hoge inkomens. En vervolgens weer lekker stemmen winnen. Dát noem ik hypocriet.
Klik om te vergroten...