1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ze zijn nooit bij hun standpunt gebleven. Ze hebben gedraaid en gedraaid en toen een mes in de rug van het kabinet gestoken, en daarna de schuld in de schoenen van het CDA geschoven.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Wat jullie willen. Komt mij meer over dat jullie in een keer realiseren dat PVDA kans maakt op de meeste zetels en nu eens harder beginnen to schoppen.
    Wordt een beetje moe van dat iedereen loopt te bashen. De Stembureaus zijn dicht jongens. ;)

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  3. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dat dus.

Hulde aan de multiculti knuffelaars die de kansarme immigranten in Nederland laten blijven. Goedzo jongens, lekker bezig! Lekker laten rijden die Achmed en Mohammed van 20 jaar in een gloednieuwe Audi. Ze zullen het toch wel eerlijk verdiend hebben of niet?

Met die Cohen als kopstuk die alles maar in de doofpot stopt.. tja, wat is makkelijker dan te stemmen op de Partij die als jij geen ene reet uitvoert thuis en de hele dag een beetje op de bank zit, jou alsnog een uitkering geeft?

Daar gaan mijn zuurverdiende belasting centjes.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    23 zetels PVV..

wie kan er mij 5 noemen die niet in de afgelopen weken in het nieuws geweest zijn wegens /dronkenschap/wapenbezit/vervalsen van diploma's ? :+ Ben heel benieuwd wie daar op die zetels moeten gaan zitten. Lijkt me een geval van LPF2

Welke achmed en mohammed heb jij het over? En de PVDA heeft de meeste kiezers in de hogere inkomensgroepen. Lees eerst eens wat voor je als een papegaai wat gaat roepen. Komt namelijk nogal dom over en dat vind ik vervelend omdat dat mijn vooroordeel over PVV stemmers bevestigd.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Nu harder schoppen? Hoe kom je daarbji 8).
    Je doet nu net alsof wij nog enige invloed kunnen uitoefenen op de verkiezingen :emo:
    Ik reageer gewoon op een tussentijdse peiling.

Edit: ik ben trouwens ZEER benieuwd naar de verdeling van de stemmen binnen de PVV... Ik ken namelijk een paar mensen die op Brinkman hebben gestemd, en dat zal dus leiden tot een zekere crisis binnen de PVV :D. Ik gun het ze van harte.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Het CDA doet precies het zelfde. Elke keer dat het kabinet viel onder leiding van JP was er wel een andere partij die het gedaan had. Ik denk dat het uiteindelijk toch vooral om de incompetentie van JP gaat wat betreft leiding geven. Hij houdt de boel niet bij elkaar, dat is duidelijk.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mat Herben ftw. ;)

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat zie je toch al aan zijn uitstraling ? 8)

Ik vind geen enkele lijsttreker een uitstraling hebben waarvan ik zeg;

Ja, die zie ik als mp.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Pf, lekker kortzichtig..
    Jouw zuurverdiende belasting centjes? Je bent 19, moet je niet op school zitten dan?

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Heb je nu ook al Politieke Trolls?8)

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hulde aan de mensen die niet door een zwarte bril kijken naar Nederland. Hulde aan de mensen die snappen dat integratie een lang en moeilijk proces is waar tijd over heen gaat. Hulde aan de mensen die snappen dat er voorbeelden moeten worden gesteld aan Marokkaanse kutjongeren, en dat dat nu eindelijk begint te komen. Hulde aan de mensen die niet een hele bevolkingsgroep afschrijven omdat een kleinere groep het voor ze verpest. Hulde aan de mensen die een religie niet linken met ongewenst gedrag omdat het niets met elkaar te maken heeft.

Hulde aan de mensen die het probleem ook zien, maar oplossingen zoeken. Een stap vooruit doen, in plaats van twee achteruit. Want nee, integratie komt niet van een kant, maar van twee.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Bos? De schuld lag bij het CDA. Hun moesten zo nodig de oorlog doorzetten terwijl ze hadden afgeproken met de PvdA dat ze zouden stoppen. Wat moest de PvdA dan doen? Bukken voor het CDA en haar geloofwaardigheid verliezen? Het CDA heeft niet voor niks 4 mislukte kabinetten.

13. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in een paar post's hiervoor gezegd dat ik de heer Wilders een idioot vind, maar wel zijn mond opentrekt. De rest interesseert mij allemaal niet zoveel, maar genoeg is genoeg in Nederland.

Het word tijd voor de hardere aanpak.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je bent 18, je betaalt nauwelijks belasting, iig niet meer dan zij doen.

En wat die "Achmed en Mohammed van 20 jaar in een gloednieuwe Audi" betreft, je wil niet weten hoeveel van die gasten (ook Nederlandse jongeren) lenen om zo'n karretje aan te kunnen schaffen.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Pechtold voor mij absoluut wel. En Cohen zou ik ook niet verkeerd vinden. Beter dan Rutte of JP in ieder geval.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik. Tussentijdse peiling is geen minuut afgelopen en gelijk een paar post waar weer tegen de PVDA wordt aangeschopt. En afvragen waarom mensen PVDA stemmen.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja leuk, ik zit al vanaf 7 uur te posten hier Hybrid.

Het is echt niet zo dat ik sinds een halfuurtje geleden opeens rechts ben geworden hoor :lol:

18. Munnie

Munnie Guest

Forza wilders. :cool:
    (ben 15 dus stem nog niet) :9

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Heb jij uberhaupt een idee wat een hoger inkomen is? Een modaal inkomen verschilt met een hoog modaal inkomen maar 0,05% qua belastingschijf :thumbs:. Een hoog inkomen zijn de mensen die dat echt niet merken.. die hebben tonnen op de bank staan. Als het aan de VVD ligt gaan die er alleen maar op vooruit. Zoals ik net al zei is het logisch dat iedereen inlevert met een crisis. Het lijkt me alleen niet meer dan logisch dat dit meer bij de hogere inkomens ligt. Het kan toch niet zo zijn dat dit gelijk is? Een bijdrage van iemand die moet rondkomen van €800 per maand (waar je dan nog huur, nuts, eten etc van moet betalen) slaat toch veel harder in, dan iemand die 2 ton op de spaarbank heeft staan. Natuurlijk betaal je meer belasting..maar met zo'n inkomen hou je echt nog riant genoeg over hoor.

Dan de illusie van de duizende banen creeëren. Hoe wil de VVD die mensen aan een baan gaan helpen dan? Er wordt al zo lang geroepen dat 'uitkeringstrekker' maar moeten gaan werken.. maar wie geeft ze een baan? En straffen als dit niet lukt..dat zorgt alleen voor chaos en grotere verschillen tussen arm en rijk. Dat werkt toch niet! Als je nu even verder denkt dan het plaatje.. hier maak ik banen en daar kunnen zij werken.. zie ik veel meer bij de linksere partijen dat mensen daadwerkelijk aan een baan geholpen worden en ze het vertrouwen te geven niet onder een brug te belanden. Ik heb een beetje het idee dat VVD stemmers alleen maar denken dat mensen met een uitkering liever thuis zitten..Ik weet uit eigen ervaring dat mijn moeder met een universitaire opleiding nergens een baan kreeg. Natuurlijk kun je dan zeggen.. ga in een fabriek werken.. Maar als je vervolgens part time wilt werken verdien je niet meer dan een uitkering.. en wordt je daar ook nog eens op gekort. Je bent dus slechter uit als je gaat werken..En de VVD maar zeggen dat ze banen creeëren. Waar dan? Waar zijn die banen? Hoe geven ze die mensen banen?

Het woord hypocriet komt geloof ik nog niet in jouw woordenboekje voor..want de lage inkomens worden al genoeg gekort. Zoveel valt er ook niet af te halen, er zijn genoeg mensen die moeite hebben uberhaupt rond te komen. Dus kom alsjeblieft niet aan met grote verhalen en makkelijke praatjes, want je hebt echt werkelijk geen idee..
    Dat er minder geld in het laatje zit daar ligt de oorzaak bij de bankiers. Daar moet worden aangepakt.. en alleen met hulp van het hele land, en dat zal vooral van de hogere inkomens moeten komen ja (duh?) kun je weer uit zo'n crisis denken.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg toch ook "gelijk weer".

Deel Deze Pagina