[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo? Ik schaam me wel degelijk voor het feit dat een discriminerende partij die niet iedereen zijn of haar grondrechten waarborgt zoveel stemmen heeft kunnen krijgen. Nederland zou juist het land moeten zijn waar iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil, en dat was tot nog toe ook ons imago in het buitenland. En daar zit nu een flinke deuk in.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Misschien is dat maar goed ook, zo een imago kan ook een erg negatief effect hebben.

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, hypothetisch gezien wel ja. Maar dat was nu niet het geval (althans, niet de vrijheden waar ik op doelde).

En als dat imago dan veranderd had moeten worden lijkt dit me nu niet echt de meest fantastische manier om dat imago te veranderen.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Stimmt, al zou ik ook geen idee hebben hoe je dat beeld anders kan veranderen dan door drastische maatregelen. Waar veel mensen het trouwens alleen maar hebben over buiten-Europese immigranten , vind ik dat er juist erg gelet moet worden op de Oost-Europese immigranten zoals de Roemenen, over tuig gesproken.

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat het algemeen geaccepteerd is om mensen uit Oost-Europa die massaal criminele feiten plegen je wel over mag praten. Maar als het over een groep gaat die ook veel criminele feiten plegen maar een ander geloof aanhangen het opeens taboe is.

Just saying :+

6. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Net even de persconferentie van Rutte gezien, ben echt onwijs blij dat VVD de grootste is geworden. De VVD kan ik in mijn ogen echt zaken op orde stellen. Kijk liever naar partij punten dan naar personen maar wat een persoonlijkheid. In mijn ogen een toppremier!

Daarnaast wel blij dat politiek en voetbal niet geheel door elkaar heen lopen :+

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind ik zelf ook onzin. Laatst toevallig nog een discussie gehad met een collega die zei dat het onzin was dat Marokkanen verantwoordelijk waren voor veel misdrijven. Serieus, hoe kan je dat zeggen .. Kijk voor de grap anders is naar opsporing verzocht 8)

(Ik zeg hier niet dat alle Marokkanen crimineel zijn btw, for the record).

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het dan frappanter dat bij Oost-Europeanen crimineel gedrag niet aan hun andere religie gelinkt wordt (want het christendom in het oosten is inhoudelijk ook wel anders hoor), en bij o.a. Marokkanen opeens wel.

Het zijn er veel, ja. Maar de Molukkers spannen nog steeds de kroon.

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind ik ook nergens op slaan, alsof je door je geloof opeens agressief wordt..

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ben er ook erg blij om. VVD kan nu het voortouw nemen en dat is wat we nodig hebben. Riep al vanaf het begin dat VVD er wel zou komen onder Rutte, ook toen het zo slecht ging. En zie hier :+ Heb Rutte ook een paar keer ontmoet op m'n ex-werk, kwam altijd zeer vriendelijk en spontaan over. Goede man.

Daar zit ook het probleem. Bepaalde groepen nemen íets te snel aanstoot en voelen zich meteen als hele groep aangesproken. Bijv. door de criminaliteit cijfers, praat daar over en dan zet je volgens sommige mensen meteen een hele groep weg als crimineel.. wat natuurlijk niet zo is.

Mja, wat het eigenlijk is.. denk ik dan is dat dat geloof er later door beide groepen bijgesleept wordt als reden. De 1 verschuilt zich er achter en de ander valt het aan. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Als je (of een grotere groep in dit geval) slecht bent opgevoed en crimineel gedrag gaat vertonen dan is dit eerder de schuld van die opvoeding dan van het geloof (al kan geloof natuurlijk wel een beetje de opvoeding sturen)

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien omdat het vooral de moslims zijn die aanstoot nemen aan hun geloof? Ooit gehoord van een oost europeaan die een Nederlander bedreigt omdat hij een grapje maakt over zijn geloof?

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk voor een bepaalde groep en verplaats me daarin omdat ik weiger te accepteren dat mensen echt iets zien in segregatie en een samenleving waar groepen tegen elkaar staan ipv met elkaar. Ik snap niet dat mensen het registeren van etnicitiet/religie of nationaliteit puur voor beleidsdoeleinden goedkeuren, dat is hokjesdenken op grote schaal, leer van het verleden! Een ondemocratische partij, een eenmanspartij, zonder leden met de grote roerganger Geert vind ik niks, een volwassen partij in een democratisch land dient democratie toe te staan. De complete! afschaffing van wetenschappelijk bewezen effectieve werkstraffen is dom. Waarom een wetenschappelijk bewezen effectieve maatregel afschaffen ipv anders invullen? Op privacy gebied stelt de PVV niks voor, privacy staat onderaan de lijst. Grondrechten van groepen worden potentieel geschonden, grondrechten! Dit is Nederland, niet Iran! De gemiddelde Marokkaan wordt verdachte tenzij het tegendeel is bewezen. Wat is de volgende groep na de Marokkanen, mensen met blauwe ogen?

Iedereen is gelijk, Marokkanen en Nederlanders moeten allebei hetzelfde en net zo hard worden aangepakt. Dat mag naar mijn mening ook best wat harder dan dat softe klimaat in Nederland, maar niet ten koste van grondrechten, niet ten koste van democratie, niet ten koste van vrijheid en gelijkheid. De stekker uit de Commissie gelijke behandeling, waar gaat het heen? Verbod op het boek de koran? Vrijheid van drukpers, anyone, de overheid gaat bepalen wat jij wel en niet mag lezen, waarom geen bijbelverbod? Wat heeft nog meer de revue gepasseerd? Hoofddoekjesbelasting, ga ik niet eens op in. Ontwikkelingshulp beperken tot alleen noodhulp? Geld weghalen bij mensen welke het hardst nodig hebben. Als je dan kritischer kijkt naar de wijze van besteding, oké, maar afschaffen, wat is 1%? Als Turkije toetreed tot de EU de EU uitstappen? De EU tegenwerken? De EU, waar wij als exportland zoveel aan te danken hebben en welke in ons grootste belang is (ook om een vuist te maken tegen het midden-oosten en alle wantoestanden daar). Hoe heerlijk is het om gewoon de grens over te rijden zonder controles naar Frankrijk? Immigratie onmogelijk maken door het zelf laten betalen voor de inburgeringscursus, arme vluchtelingen, politieke vluchtelingen, naar mijn mening helden van deze tijd door tegen hun ondemocratische/dictatoriale/onderdrukkende overheden in te gaan met risico op marteling, dood en het kwijtraken van dierbaren vervolgens compleet in de kou laten staan? Subsidies politieke partijen afschaffen?

Ik begrijp niet dat zoveel mensen allemaal voor deze punten zijn, waarvan ik sommige als zeer belangrijk ervaar.

13. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en helaas hebben mensen dat vrije nederland verpest. verkiezingen zijn democraties en de uitslag daarvan ook. dat je je daarvoor schaamt zegt meer wat over jou dan over de mensen die pvv stemmen

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je spreekt jezelf aardig tegen hier, dan zou er toch ook de vrijheid moeten zijn om anderen te bekritiseren?

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat het vrije Nederland is verpest. Het feit dat een verkiezingsuitslag democratisch is wil toch niet zeggen dat het per definitie een goede uitslag is? Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Ik kan ook democratisch aan de macht komen en op democratische wijze ervoor zorgen dat iedereen democratisch ter dood veroordeeld wordt. In die zin zegt democratie niks.

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zegt dat meer over henrive ?. het zijn uiteindelijk maar 24 zetels van de 150, +- 1/6 van het electoraat heeft daar dus op gestemd, democratisch gezien is er dus een grote meerderheid die het niet eens is met Wilders.

Dan nog even ons verleden met WW2, ik wil verder geen vergelijk maken maar met programma punten als ethnische registratie vraag je er wel om en ik kan me voorstellen dat het buitenland toch met enige vervreemding hier naar kijkt.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn uitlatingen aan het adres van Turkije en de internationale schade die dat ons toebrengt, helemaal omdat wij een export land zijn.

Ik snap het wel hoor, die schaamte. Ik voel hem ook

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha wat een kut argument zeg, dan is 31 zetels ook niks.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat een kut argument ? 31 zetels is inderdaad ook niks. Helemaal niet als dat de grootste partij is, dat is in de historie nog maar nouwlijks voorgekomen. Als mijn geheugen goed is werd dat even opgehaald bij de nos en was de laatste keer dat dit voorkwam nog voordat de de Tweede kamer uit 150 zetels bestond, en toen had de grootste partij 30 zetels, maar gezien het feit er minder zetels te verdelen waren waren er dus veel meer stemmen per zetel nodig..

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Omdat je dan nooit op een groot aantal zal uitkomen en er dan bij elke partij wel énorm vele mensen zijn die niet voor die partij zijn. Of dat er nou 24 of 41 zijn.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nu doen jullie net alsof een kleine meerderheid uniek is. Nou dat hebben we al 8 jaar jongens 8).

Deel Deze Pagina