1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij om de faceboek-groep. Ik hou daar gewoon niet van, het deed mij denken aan een moeder die tegen een andere moeder zegt: sorry, maar zo doet hij normaal nooit hoor.

Met de punten van Wilders ben ik het ook niet eens, heb nota bene op D66 gestemd. Maar mensen die het nodig vinden zich te verontschuldigen tegenover buitenlanders voor bepaalde kiezers vind ik lame.

2. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vind die group zo slecht nog niet, je geeft namelijk wel een signaal af dat je het niet eens bent met zijn extreme ideeën en plannen.
    Stel dat Wilders ooit werkelijk aan de macht zou komen, dan kan niemand deze facebookers er ooit op aanspreken dat zij "stilzwijgend" hebben toegekeken.

En je wilde zeggen dat je je niet schaamde voor het feit dat de mensen in jou land zulke extreme ideeën als die van Wilders ondersteunen? Als ik door Limburg loop in de toekomst weet ik gewoon dat 1 op de 4 Wilders aanhangers zijn, angstig idee.

Als je al zijn moslim/islam/koran shit zou omwisselen voor joodse termen zou je waarschijnlijk wel begrijpen waarom deze 90.000 facebookers hun excuses aanbieden.

Laatst bewerkt: 17 jun 2010
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Een belangrijke nuance: De joden gaven niet zo veel last als die kleine groep die zich als "islamieten" profileren.

5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    hmmm al werden de joden dat in veel tijden wel zo aangerekend.... net zoals dat Wilders het de moslim-gemeenschap aanrekent.... terwijl slechts een klein deel van alle moslims daadwerkelijk crimineel is. En dan is nog de vraag wie de ECHTE criminelen zijn, bijv. de bankiers etc. waardoor we nu een crisis zitten.. die zijn waarschijnlijk een stuk "gevaarlijker" voor onze samenleving dat de gemiddelde tasjesdief....

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Leuk en aardig, maar er klopt natuurlijk geen reed meer van dan als je elk "voorbeeld" aan de waarheid schetst. Het Jodendom is niet zo zeer een politieke ideologie als de Islam.

Wat een enorme bullshit. We hebben bankiers nodig. Dat zie ik met een tasjesdief niet zo snel.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Zodra er een vergelijking tussen de Holocaust en het programma van Wilders wordt getrokken is het niet zo handig om de nuance aan te brengen dat de Joden het niet echt verdienden destijds, Killaz.

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Als ze hun werk niet goed uitvoeren.. heb je ze dan nog nodig?
    Immers hebben we ook vuilnismannen nodig maar als deze alleen maar vuilnisbakken laten kieperen heb je er ook weinig aan :+

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Bankiers voeren hun werk duidelijk nog wel goed uit, anders was het nu al anarchie. Economie is de spil van een samenleving, en bankiers/economen staan hier aan het begin van. Ze zijn echt niet het pure kwaad zoals links je doet denken. Tuurlijk, er willen er een paar wel is te veel. Maar er is nog altijd een meerderheid die gewoon werkt zoals het al sinds het begin gaat.

10. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Bankiers(ik zou het algemener directeuren willen noemen) zijn verantwoordelijk voor hun bedrijf maar ondertussen ook voor hun eigen portemonnee. Dit zijn twee verschillende belangen die elkaar wel eens in de weg zitten. En daarom doen ze lang niet altijd hun werk goed. Vaak is zo'n directeur niet eens meer zo belangrijk, bij bedrijven waar aandeelhouders het voor het zeggen hebben is hij niets meer dan een manager met een langer loonstrookje.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Relaxed VVD, PVV en CDA gaan niet regeren. :)

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Niet te hard juichen. Want ik zie ook weinige kansen voor een Paars plus... Ik betwijfel of Rutte het rond krijgt om zijn ruk naar rechts nog enigsinds om te keren naar links (voor de kiezer that is)

Hij heeft veel meer bezuinigings mogelijkheden in zo`n kabinet, maar of hij dit naar zijn rechtse achterban kan verantwoorden is maar de vraag. Want zoals door andere en mij al eerder aangegeven stemmen zoveel mensen met een onderbuik gevoel...

Als Rutte gaat regeren , en het klapt, vrees ik een nog hardere tendens en nog meer Stemmers van Wilders.. Want die stemmers zien hun onderbuik gevoelens bevestigd : weer links dat het fout doet (mind you, deze stemmers vonden de afgelopen 8 jaar ook links)

Ook de achteraf peilingen is geen fatsoenlijke coalitie mee te realiseren zou dat werkelijkheid worden

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik juich wel want PVV gaat niet regeren.
    Maakt me niet uit wat er nu komt alles is beter dan een regering met PVV. :)

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Feit, maar ik kijk even iets verder dan dat omdat ik niet denk dat ze de rit uit zitten , welk kabinet er ook aantreed.

Het word nog vervelender als we over 120 +- dagen opnieuw naar de stembus gaan en Wilders nog groter wordt...

Maar dan nog ben ik wel heel blij dat het CDA nog genoeg waardigheid heeft om hier niet aan te beginnen..

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Blijf me verbazen hoe iemand zo kan denken =( :lol:

Na alles wat er gebeurd is nog heilig van overtuigd zijn dat het hele financiële systeem goed in elkaar zit. :thumbs:

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben absoluut niet overtuigd dat het financiële systeem perfect in elkaar zit. Maar het zit wel degelijk goed in elkaar. Echt veel beter zal het wel nooit worden, utopieën bestaan namelijk niet ;)

En hoe dacht jij erover voor de huidige crisis? De huidige crisis is namelijk gewoon een voorspelbaar iets wat elke zoveel jaar voorkomt. Of was je altijd al anti-financiële wereld omdat de financiële crisis van de jaren '30 je genoeg bewijs had gegeven dat het een niet werkend systeem was?

Laatst bewerkt: 17 jun 2010
  17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk is er een golf beweging. En ja dit was te voorspellen (dit deden verschillende Amerikaanse en Europese economen)

[yt]2I0QN-FYkpw[/yt]

Om maar een voorbeeld te noemen. Maargoed om de grote van deze crisis hier aan toe te dichten is natuurlijk bullshit.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik ben helemaal niet anti- finaniële wereld; maar ik vind het wel een slechte zaak dat er minimale controle is op de uitvoering. Hoe zoveel mensen hypotheken kunnen krijgen, leningen kunnen afsluiten en ga zo maar door, waarvan de bank ook wel weet dat ze die nooit kunnen betalen. Het is gedoemd ooit een keer te mislukken op die manier, en die denkwijze vind ik heeel eng. Als materialisme voor humanisme komt is krijg je malafide praktijken die imo worden gevoed door het individualisme, en privatisering mits te ver doorgevoerd. Dat is voor mij de utopie, want je hebt betrouwbare bedrijven nodig om een economie sterk te houden. De keuze tussen kwaliteit of winstbejag is vaak snel gemaakt. Als dat de spil moet zijn waar jij over praat..is het logisch dat het een keer uit elkaar valt. Maar ik neem dat niet aan voor vanzelfsprekend; het had ook gewoon goed kunnen blijven gaan. Dus nee niet tegen de financiele wereld.. maar wel de uitvoering daarvan.

Het ironische is dat het logisch is dat er natuurlijk geen anarchie komt, want mensen hebben wat te verliezen..Als mensen niks meer te verliezen hebben (dat kan door helemaal niks te hebben of door zekerheid te hebben) komen ze de straat op. In Frankrijk bijna onderdeel van de cultuur. Overigens ook een land dat de crisis erg goed doorstaat door het grote kussen van de Franse staat die de mensen heeft opgevangen. Meerendeel van de Fransen werkt, en heeft een baan bij de overheid en privatisering daar een stuk minder is doorgevoerd.

Voor mij is dit alles 1+1=2..

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Pff las net op GS dat een kamerlid van de PVV op Stormfront zat. :emo:

Hoe dom kan je zijn? Stormfront barst van de Neo-Nazi's die een hekel hebben aan Wilders vanwege zijn Joodse/Indische achtergrond. Fuck Stormfront, Nationalisme is voor losers die nooit iets bereikt hebben in hun leven.

20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Die berichten daar ook:emo:

te triest voor woorden:x

Deel Deze Pagina