1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een soort van China dus. Waar de staat overal nog de hand in heeft, maar er wel een "vrije" markteconomie is.

Overigens worden de banken te makkelijk als schuldige voor te hoge hypotheken en leningen aangewezen. Wat dacht je van die mensen die ze hebben afgesloten? Je kunt toch zelf ook wel een rekensommetje maken, of logisch nadenken dat je absoluut maximale hypotheek erg leuk en aardig is, maar op het moment dat je je baan verliest of iets met je inkomen gebeurd, dat je flink in de problemen komt. Of wat te denken van mensen die perse een LCD tv willen hebben en maar even een lening afsluiten. Mensen lenen zelf te makkelijk. Gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt (op hypotheek na, want dat is niet meer te betalen tegenwoordig).

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Neemt niet weg dat de politiek zelf ook gewoon fout zit. Want waarom moet je een hypotheek afsluiten voor een woning? Woningen zijn onbetaalbaar geworden voor starters en de overheid maakt het ons aantrekkelijk om geld te lenen door de invoering van de hypotheekrente aftrek. Woningen zijn al zo duur geworden omdat de vraag naar woningen enorm is gestegen door deze hypotheekrente aftrek.

Zelf zie ik liever gewoon 1 bank, de bank van de overheid zelf. Het zou dan een bank moeten worden zonder winstmotief aangezien alle winst toch regelrecht naar de overheid gaat. Het is ook een bank die niet kan vallen omdat spaarders hun geld niet kunnen doorsluizen richting een andere bank aangezien er maar 1 bank is.

Al heb ik wel veel twijfels of zoiets ook daadwerkelijk gaat werken natuurlijk. Denk maar eens over het gebrek aan marktwerking en de macht die de regering krijgt over de burger.

Edit:

Nog over het lenen. Vroeger mochten de banken bepaalde producten niet verkopen aangezien ze misleidend waren, daar was een bepaalde regelgeving voor. Mede dankzij oud-minister Zalm mocht dit dus weer wel en de gevolgen hiervan zijn wel duidelijk nu.

Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Haha, ja.. als je mijn reactie volledig uit z´n verband wilt trekken 8)
    Natuurlijk wil je ook niet dat de overheid overal de hand op heeft, maar ik ben er van overtuigd dat je sommige maatschappelijke instellingen en diensten niet moet willen privatiseren. Het bewijs dat dit niet werkt kun je overal in de wereld zien..
    Ik vind ziekenhuizen daar een goed voorbeeld van, maar ook bijv. openbaar vervoer. Dat zijn basis dingen waar iedereen, arm of rijk, recht op heeft. Dat risico kun je NOOIT moeten en willen nemen. Ik durf te wedden dat jij ook weleens hebt staat te schelden als de trein weer vertraging had. Zoals ik al eerder zei.. winst komt in een bedrijf vaak voor kwaliteit. Vandaar mijn reactie een pagina eerder: ik kan echt totaal niet begrijpen hoe mensen dat niet kunnen zien!!

Het is een wederom te simplistische gedachte voor mij om maar te denken.. ja schuld van de mensen als ze een te dure hypotheek nemen. Ondertussen zijn de huizenprijzen toch ook jarenlang hoog gehouden. In andere landen is dit allang afgeschaft.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    De Bengel, ik wilde je post weer aanhalen naar aanleiding van wat op de vorige pagina is gezegd: http://www.propriacures.nl/?p=3878.

Verdomme, zeg... :x

5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi onderbouwd nieuwsbericht, NOT. Wat een kul zeg, waar zijn de feiten?

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    GeenStijl is natuurlijk een dubieuze bron. :+ Maar ik neem aan dat de PVV het nieuws een dezer dagen zal ontkrachten. Het raast overal over het internet.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  8. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geenstijl is niet eens de bron, ze zeggen dat er zich op de SF forums iemand zich voordoet als een PVV kamerlid. Het is die site die jij gaf die beweerd dat dit ook echt zo is.

9. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een beetje nationalisme is nog geen eens verkeerd. trots zijn op je eigen land mag best wel. alleen jammer dat dit altijd zo overdreven word. En het is helemaal jammer dat veel er veel neo-nazi's op af komen.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Trots zin op je eigen land is geen nationalisme. Nationalisme is een ideologie die opkwam in de 19e eeuw, en wil dat culturele grenzen gelijk zijn aan nationale grenzen.

Waar jij het over hebt is nationaal gevoel, geen nationalisme.

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Patriotisme is idd wel wat anders dan nationalisme.
    Dat laatste is meer 'eigen volk eerst en fuck de rest'.
    Ik weet niet of je dat ook een beetje kunt zijn :p

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is toch belachelijk dat je je eigen beter voelt aangezien je toevallig in Nederland bent geboren? In mijn visie zijn we allemaal mensen, de een wat slimmer als de ander met de taak om het voor iedereen wat beter te maken voor de toekomst. Mensen die nog in nationaliteiten denken vind ik zielig.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    inderdaad :+

14. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet die partij die nederland wil verkopen weer terug komen.

Geniaal!

Laatst bewerkt: 20 jun 2010
  15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Zie mijn post boven je. Nationalisme is niet 'eigen volk eerst en fuck de rest'. Nationaal gevoel is dat ook niet. Dan zou ik eerder aan Chauvinisme denken, al is dat het ook nog niet helemaal. :)

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Jawel hoor :); er zijn alleen verschillende soort nationalisme. Maar wat het wel impliceert is een soort eenheidsgevoel en de wil om dit te beschermen tegen buitenlandse vijanden. En zeker in dit verband, want het ging om de PVV en stormfront, heeft het veel meer te maken met nederland nederlands houden.

Nationaal gevoel is minder extreem. Dat zie ik meer als trots zijn op je land, en dat kan ook prima met 'buitenlanders' die hier wonen.
    Chauvinisme is ook meer trots zijn op je volk, maar dat hoeft absoluut niet gepaard te gaan met racistische denkbeelden. Dan ben je alleen extra pro je eigen land.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Het nationalisme is van oorsprong een ideologie die staatsgrenzen gelijk wil maken aan culturele grenzen. Dat het woord tegenwoordig ook voor andere dingen gebruikt wordt wil niet zeggen dat dit juist is.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  19. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En roemer maar denken dat ie nu aan zet is. :emo:

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat stel jij voor dan? CDA-PVDA-VVD gaat sowieso niet lukken...

Deel Deze Pagina