1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    WTF, ik doe die test ook, maar ik kom op ChristenUnie uit..:'-(
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben al op alles uitgekomen8) iedere stemwijzer geeft weer een ander resultaat:+
     
  3. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    De enige echte eisen die ik stel is euthenasie en stufi, maar blijkbaar is dat niet mogelijk.=(

    ik mag (net) niet stemmen, maar toch doe ik lekker mee met stemwijzers ed.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  4. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    nee inderdaad, de studiefinanciering gaat er toch aan:'-(
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Alsof er studenten zijn die echt van die basisbeurs moeten leven.
    Vrijwel iedereen gebruikt het voor extraatjes.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus dan zou je er alleen maar meer geld in moeten steken zodat je er zeker van kan zijn dat die 1 miljard euro wél bij degene komt die het nodig hebben.... Crisis, crisis manmanman in fucking 3de wereldlanden hebben ze áltijd crisis omdat ze daar nauwelijks een bestaan hebben.
     
  7. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik moet mijn studie ervan betalen..
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ik zeg nergens dat we er helemaal niets in moeten steken, maar een beetje snijden zou TOTAAL geen kwaad kunnen, relatief is Nederland een van de grootste gulle gevers van de wereld.

    Besides, hoeveel geld je ook in ontwikkeling steekt, accepteer dat de wereld nooit gelijk zal worden.

    @mattiej: dan leen je het geld gewoon, en betaal je het terug zodra je een leuke baan hebt. Geen probleem toch?
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nog niet eens oud genoeg om te stemmen en nu al zorgen maken over euthanasie 8)

    Maar je hebt wel gelijk. Mensen die niet meer in staat zijn om van het leven te genieten en naar de volgende 'fase' willen, zouden het recht moeten hebben om een einde aan hun leven te maken.

    Stufii aanpakken is ook kut voor de studenten aangezien sommige scholen veel tijd in beslag nemen en een bijbaan ernaast niet te doen is. Zeker wanneer je als student niet zeker bent wanneer je vrij van school bent.
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou kan je zeggen, ik betaal alles zelf, collegeld, kamer, boeken, kleding, vrijetijdsdingetjes etc. etc. en dan zit je redelijk snel "krap bij kas"... En dus heb ik een baan (waardoor ik minder tijd kan steken in studeren) en een dikke lening.

    Als je íets niet moet doen in een land dat graag hoogopgeleide mensen wil is het wel aan de stufi van de studenten zitten!

    Een goed voorbeeld dus voor de rest van de wereld!

    Met zo'n instelling kom je nergens....
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Nee, met zo'n instelling als de jouwe kom je tot een goed voorbeeld voor de rest van de wereld.
    Hiep hoi!
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Een goed voorbeeld? Een goed mikpunt van spot zul je bedoelen. Die Nederlanders geven wel weer een pot geld hoor.

    Meer dan 90% van alle ontwikkelingsgelden komen terecht bij dictators/oorlogzuchtige stamhoofden etc. Al is het geen geld dan zijn het wel de medicijnen die ingepikt worden. En maar vrolijk geld er in blijven pompen hoor :x

    Pas zodra je ontwikkelingshulp drastisch verandert, of gewoon stopzet komt daar echt vooruitgang, dan snij je de foute machthebbers hun geldstroom af en krijgt het volk een eerlijkere kans om wat op te bouwen.
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Als er meer geld geïnvesteerd zou worden in ontwikkelingshulp en dan bedoel ik ook dat het bij de goede mensen terecht zou komen zou dat inderdaad in mijn ogen een betere wereld betekenen.

    Maargoed, ik merk al hoe je bent. Tyrant heeft wel makkelijk praten vanachter z'n pctje, met een dak boven z'n hoofd, kleding, voedsel en schoon water. Als jij zelf het maar goed hebt he.:thumbs:

    Dus omdat 90% niet goed terecht komt moeten we zorgen dat die 10% die wel bij de juiste mensen komt nóg minder wordt door te snijden in het budget voor ontwikkelingshulp?
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  14. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Zou jij hetzelfde zeggen als jij nu al je stufi zou moeten terugbetalen?
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Pak je koffers en ga daar hutten bouwen zou ik zeggen :thumbs:
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    @mattiej: Hypothetische vraag, want ik studeer zelf ook nog.
    En als ik alles moet terugbetalen, so be it, alsof ik niet meekrijg in wat voor tijden we zitten.
    Misschien omdat ik een economische studie doe, maar als ik zie dat er elk jaar weer staatsschuld bijkomt, realiseer ik me dat we moeten besparen. Iedereen.
    En dat betekend niet dat studenten opeens arm worden en niet meer mogen studeren van de overheid, dat betekend gewoon dat ze nog steeds 10 jaar stufi krijgen, maar ipv 4 jaar gratis 'krijgen', ze die 4 jaar op den duur ook moeten teruggeven aan de maatschappij. Ik zou dan niet zo moeilijk doen en een lening nemen bij de IB-groep. Niet zo angstig hiervoor zijn. Maarja, ik werk gewoon nog zoveel ik kan en ik kan gemakkelijk rondkomen. Als ik een blik in het pats topic werp, gaat het helemaal zo slecht nog niet met ons Nederlands studenten. We zijn verwend denk?

    @Aernhem: Oh wat lekker links weer dit. Ga lekker op de emoties inspelen. Tuurlijk heb ik hier makkelijk praten, maar wat kan ik eraan doen? Moet ik dan maar mijn complete spaarpot opsturen naar Sierra Leone? Meer kans dat er een zootje AK47's voor worden gekocht dan malariapillen. Wat doe jij zelf eigenlijk allemaal?
    Laten we eerst maar eens het aantal goede doelen goed structureren en desnoods inkrimpen voordat we met de volgende ramp weer hersenloos een shitload aan geld sturen richting Giro 555.
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat je eraan kan doen is stemmen op partijen die garanderen niet te snijden in ontwikkelingshulp. Dat was mijn punt in beginsel.

    Goed structuren zal iedereen het wel mee eens zijn, maar zie niet het verband met het inkrimpen. Alsof door het inkrimpen van budget het geld opeens wel bij de juiste mensen komt. Er komt hierdoor alleen maar minder geld bij de juiste mensen.
     
  18. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik mag later genoeg betalen als ik een leuke baan heb gevonden, een beetje ondersteuning vind ik dan wel op zijn plaats ipv een studieschuld.

    En met die extraatjes, dat klopt misschien voor een deel van de mensen maar lang niet voor iedereen. Probleem zou opgelost kunnen worden door ipv stufi te geven, het collegegeld te verlagen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Inkrimpen van het aantal goede doelen. Hoeveel heb je er nu wel?
    En hoeveel daarvan werken er samen? Dit is allemaal zo ongestructureerd. Ze bedoelen het goed, maar het kan allemaal veel effectiever.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hoe denken jullie over bezuinigen op het leger? Daar hoor je deze verkiezing helemaal niks over. De reclame blokken worden volgespammed met wervingsfilmpjes terwijl het leger nu al niet meer genoeg geld heeft om de salarissen te betalen van de militairen.
     

Deel Deze Pagina