1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Midden-Links als je het mij vraagt.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Natuurlijk is wat Tyrant zegt raar, maar ik wil niet te gehaast oordelen. Ik weet namelijk niet wat de beweegredenen van de koningin zijn. Ik las een Tweet van Alexander Pechtold waarin hij zei dat het nog nooit is voorgekomen dat er 2 informateurs bij beginnende gesprekken waren. Enkel bij definitieve coalitievormingen. Daar zijn we nog niet.
    Ik vind het raar dat ze het advies naast zich neerlegt, maar ik acht het nog geen machtsmisbruik. Ze zal vast haar redenen hebben en ik kan me niet voorstellen dat ze de politiek actief in een richting zou duwen. (In eerste instantie wilde ze namelijk gesprekken voor een rechts kabinet)

Ik ben alleen bang dat bij een ceremoniële functie de stap naar afschaffing zeer dichtbij zal zijn in de toekomst. Daarom pleit ik er eerder voor dat de koningin geen volmacht of alleenrecht heeft.

3. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja willekeurig, noem het ff snel. Tuurlijk zullen er sommige pal tegenover elkaar staan, maar dat is nu ook al, en water bij de wijn doen ze ook al jaren, zoveel zelfs dat het lijkt dat het wijn bij het water doen is. Ieder krijgt zn eigen paradepaardje waarmee ze kunnen afdwingen dat ze een goede betrouwbare politieke partij zijn. De one-issue partijen zullen verdwijnen als je je niet manifesteert als allround partij. SGP bijvoorbeeld moet niet alleen met de bijbel schermen maar ook economisch actueel zijn. VVD zal niet alleen kunnen regeren met economische punten, maar zal ook op het sociale vlak hun steentje moeten kunnen bijdragen. D66 zal een partij worden die zich niet afzet tegen populisten zoals Geert Wilders, maar zal nu zelf moeten acteren op het hoogste niveau. Er zullen ongetwijfels partijen door de mand vallen en dat kunnen best op de manier de zittende grote partijen zijn. Zo goed hebben de grote partijen als PVDA en CDA het niet gedaan. Ik zeg schoenmaker blijf bij je leest, ga specifieker/zakelijker te werk. Concentreer je op één ding als partij ipv alles een beetje wat. Geert Wilders lult maar wat ? Show me, laat maar zien wat hij kan doen voor de kansarmen bijvoorbeeld.

Het zou voor een politicus juist een uitdaging moeten zijn om het land op deze manier te regeren

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat hier nog serieus over gesproken wordt. :/ Natuurlijk werkt dit niet. Er kan nu al geen coalitie van drie partijen gevormd worden, laat staan van allemaal? 8) Nu is het net alsof al die ministers los van elkaar staan en gewoon hun eigen ding doen. Er is gewoon een groter samenhangend beleid hoor. Je kunt niet Groenlinks bijvoorbeeld Onderwijs laten doen en vervolgens de PVV Justitie, dat zou lukraak tegen over elkaar staan.

Om maar nog niet te spreken over begrotingen e.d. :x

5. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ik vind het toch geen slecht idee

Rechtse justitie, links onderwijs, rechtse economie, links defensie, kans is klein dat Beatrix dit leest anders zou ze er zeker over nadenken ;)

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Met all respect naar de Koningin. Het is toch raar dat zo iemand mag beslissen over zo groot iets. Andere mensen in de Politiek hebben er toch meer verstand. Zij mag alleen beslissen omdat ze toevallig de eerste dochter was van Juliana is en niet om haar capaciteiten. Zo kijk ik altijd tegen het Koningshuis aan en daarom moeten alleen een ceremoniële functie voor goede doelen en het uitdragen van Nederland. :)

7. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet haar niet tekort doen, ze is een zeer inteligente vrouw, die zeer zeker weet wat er speelt. Jullie doen net of ze met het busje mee ging vroeger :+

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha.
    Daarom zei ik ook met alle respect. :)
    Zeker een intelligente vrouw maar denk niet dat zij het recht moet hebben om iets van de tafel te vegen. Denk dat mbt coalitievorming andere mensen meer verstand hebben dan haar. :)

9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zij heeft het al veel meer meegemaakt dan bijvoorbeeld ene Rosenthal, dus misschien laat zij haar ervaring spreken ? Van mij mag ze wel wat meer macht zelfs...

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Meegemaakt is niet hetzelfde als verstand van zaken hebben. :)
    Geeft ook weer dat ze al te lang op de Troon zit imo. :)

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nah ze veegt niks van de tafel. Maar met die Rosenthal schoot het niet echt op. Dan kun je wel andere informateurs gaan aanstellen van bijv. én vvd én pvda, maar de vraag is af er daardoor meer schot in de zaak komt. Tjeenk Willink is imo een integere man, heeft wel een pvda verleden, maar dat doet in deze niet terzake. Hij is niet voor pvda of voor vvd, maar staat boven de partijen en moet er enkel wat meer duidelijkheid zien te krijgen aangezien het nu helemaal vast zit. Naar mijn idee een logische keuze.

Er wordt helemaal niks van tafel geveegd...

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze veegt ze toch zijn advies van de tafel binnen een paar uur?

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het belachelijk dat anno 2010 er nog mensen in een positie geboren geworden. Macht hoor je te krijgen op basis van kunde, niet omdat je in een bepaalde positie geboren wordt.

En dan maakt het niet uit hoe intelligent Bea is, het principe van een monarchie is ontzettend achterhaald.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    +1 zoals zovaak bij Henrive. :)

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eens met Henrive.

@ Mk Katti, partijen als CU en SGP hebben sowieso niets te zoeken in de kamer.
    Bovendien zou het logisch zijn (ook al zal het idee toch niet doorgaan wil ik hier toch even op in gaan) dat VVD in dit geval als grootste partij ook daadwerkelijk de minister van financiën levert :emo:. En PVV justitie is de meest absurde combinatie die er is.

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar Hybrid, ik ben het al twee keer met je eens geweest over het probleem. 8) Alleen de oplossing die ik aandraag is iets anders.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heel zo'n stuk en dan moeten ze gewoon nog even eindigen met de kreet "net als iedereen". Had dat typisch Nederlands gezeur toch weggelaten, denk ik dan. "Maar wij moeten ook" is nooit een geldig argument. Terwijl er tig betere argumenten voor het oprapen liggen waarom het koningshuis geen privékosten zou hoeven te declareren.

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Lees net dat in de huidige peilingen van de hond de pvv grootste is. Schaamrood staat me op de kaken (die van verbazing ergens tussen m`n knieeen hangen) Tijd voor die stage in het buitenland ?

EDit \: werken en posten geen goeie combi

Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    je vergeet 1 essentieel woord om je reactie te begrijpen :+

Deel Deze Pagina