Okee dan, je draagt ook oplossingen aan. Ik ben blij dat de liberale partij van Nederland nog logisch nadenkt. In de VS moeten bijvoorbeeld jonge moeders die in de steek zijn gelaten door hun familie en/of vriend ook vrijwilligerswerk doen. Het enige jammere is dat dat werk altijd in commerciele bedrijven plaatsvindt waarbij een persoon 10 uur per dag moet maken. En vaak is het geld dat ze dan ontvangen niet genoeg waardoor het kind nog langer alleen thuis moet zitten met (IMO) alle gevolgen van dien. Een oplossing zoals 'op elkaars kinderen passen' valt dan al meer in mijn straatje.
Grappig dat je die meningen wil horen op dit XboX forum. Ik denk dat het een goede plek is om te horen wat er speelt in de samenleving. Wat ik dus alleen hoop is dat het komende kabinet weer eens gaat regeren. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een persoon als Pim Fortuin zoveel aanhang heeft gekregen. Iedereen loopt te klagen dat het zo slecht gaat met Nederland. Fok that! We leven in het 4 na rijkste land ter wereld en nog ziten we te zeiken. Door al dat gedoe vorig jaar met de verkiezingen hebben we bijna anderhalf jaar geen regering gehad die besluiten kan nemen (En dan wel weer een JSF besluit er doorheen drukken die IMO totaal onbegrijpelijk is en was).
Maar ik dwaal af (het is al laat ), wat er in mijn ogen meer moet gebeuren is een wat socialere houding van de overheid. We zagen de onkosten voor de ziekenfondsen al omhoog schieten, nu zien we dat er sociale woonbouw wordt gesloopt (goed iets aangezien het vaak oud en vervallen is) maar vervolgens worden er alleen maar koopwoningen neergezet! Overheidsbedrijven worden afgestoten door de overheid voor een zogenaamde concurrentiewerking. We hebben gezien dat dat huis in Den Haag is ontploft door achterstallig onderhoud van het energiebedrijf. Deze wil namelijk door diezelfde concurrentiewerking geen onderhoud meer plegen. Ik klaag niet, ik stip alleen aan wat IMO niet goed zit. En eerlijk is eerlijk, de VVD is toch vaak de initiator van deze plannen. Nu ben ik het ook niet eens met SP op veel vlakken, maar ik neig toch eerder op hen te stemmen dan op de VVD. Overtuig me eens op de VVD te stemmen! Klinkt raar, mijn persoonlijke achtergrond zou eigenlijk VVD moeten zijn, maar ik mis nu een sociaal gezicht aan de rechterkant van het veld.
Laatst bewerkt: 17 jul 2003