1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Positieve discriminatie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DjMouseman, 8 okt 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ho ho effe wachten ik heb het hier alleen over positieve discriminatie op de werkvloer. Dat van het toewijzen van huizen heeft niks met positieve discriminatie te maken.

Dat is gewoon het probleem van allochtonen huisvesting oplossen over de ruggen van de autochtone bevolking.

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ben woonachtig onder de rook van het pitoreske dorpje A'dam en hoop ooit nog in het dorpje zelf te kunnen gaan wonen. Maar in deze omgeving is sociale woningbouw niet onderworpen aan positieve discriminatie, wat ervoor zorgt dat je op zijn minst 8 jaar op een wachtlijst staat. Dit is godsgans onmogelijk als je minder dan die 8 jaar in Nederland woont, zodat allochtonen (ik zeg eigenlijk liever buitenlander) in buurten komen waar niemand wil wonen. En daarna maar klagen over achterstandsbuurten :mad:

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Achterstandsbuurten zouden helemaal niet moeten kunnen. De bedoeling is namelijk dat we asielzoekers opvangen die het moeilijk hebben en zodra het weer goed/beter gaat in hun land kunnen ze weer terug.

Alleen ergens is het fout gegaan en zitten sommigen hier al hun hele leven, tja dan krijg je achterstandswijken terwijl de oplossing vrij simpel was (inmiddels niet meer).

4. DjMouseman

DjMouseman Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat ken ik hier ook... werkt hier precies hetzelfde!

Jawel, dat heeft ook te maken met positieve discriminatie, alleen zijn wij Nederlanders daar de dupe van...

De huizen (vind ik) een goed voorbeeld van "Positieve Discriminatie". Hierbij kun je dat het beste zien. De allochtone bevolking hier (in ons hele land) krijgen aanzienelijk veel eerder een huis dan bijv. mij, want ik sta pas een ½ jaar op de wachtlijst, maar ik kan nog 3-4 jaar wachten, terwijl allochtone een huis krijgen als ze hem zien (bij wijze van spreken).

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    als ze nou eerst iets aan discriminatie doen....mogen ze daarna positieve discriminatie wel afschaffen van mij

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19

jah ik ben ben nl van nationaliteit maar van turkse bloed.. ik reken me zelf bij de allochtonen..:
    en inderdaad dat is ook niet gelijk/eerlijk
    allochtonen verwachten gelijke behandeling..
    maar als 'wij' voorrechten krijgen zeggen we er nix van..(of de autochtonen..
    iedereen moet gelijk behandeld worden!

Laatst bewerkt: 9 okt 2003
  7. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Positieve discriminatie onzin? haha..... Heel Nederland doet eraan. Er zijn talloze voorbeelden van positieve discriminatie en iedereen doet er aan mee.

Het is toch juist mooi dat we mensen een kans geven om te werken, mensen die normaal nooit aan een baan zouden komen. We trekken ze voor, maar het is nooit een vorm van echte discriminatie.

8. Veggie

Veggie Guest

Weet je wat veel werkgevers gebruiken als smoes bij een allochtoon?

''Je past niet in het team''

Alle soorten van discriminatie is slecht en niet toegestaan ...

9. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt dingen door elkaar Blaauw. De achterstandsbuurten waar jij op doelt worden voornamelijk bevolkt door antilianen, surinamers, marokkanen, turken, etc. En die hebben hier nooit asiel aangevraagd. Maar zijn hier gekomen in de jaren 60/70 tijdens een hoogconjuctuur als gastarbeiders. (zij zijn dus gehaald door de Nederlandse overheid!) Of (in het geval van de antilianen, surinamers en molukkers) zijn zij hier gekomen vanwege ons koloniale verleden. Al deze mensen hebben inmiddels een Nederlands paspoort. Zij gaan niet terug en zullen waarschijnlijk ook nooit teruggaan.

[EDIT: nog even over het topic, ik ben tegen elke vorm van discriminatie dus ook positief. Loze term trouwens positieve discriminatie ( alsof discriminatie ooit positief is.]

Laatst bewerkt: 23 okt 2003

Deel Deze Pagina