1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Poll: Ben jij het eens met de plannen van dit kabinet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bill Gates 1986, 2 okt 2004.

?

Ben jij het eens met de plannen van het kabinet?

Peiling gesloten op 12 okt 2004.
  1. Ik ben het eens met de plannen van dit kabinet

28,3%
  2. Ik ben het niet eens met de plannen van dit kabinet

65,2%
  3. Geen mening/Anders, namelijk...

15,2%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    En die kunnen weer niet tippen aan Neelie Kroes he :'-( Ga maar :'-( want de vvd is pas egt ***

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    @ Bill Gates ik denk dat je dan bedoeld de minder bedeelden want er zijn genoeg slimme hoog opgeleide mensen die ook niet al te rijk zijn, je naam zegt al genoeg over jou staat van welvaart of in ieder geval wat jij ons wil laten geloven, maar de vvd en het cda verkloten het voor heel Nederland en D66 dat zijn pas verraders....

3. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Eh Riddick, je mag de Edit-Knop gebruiken :).

Verder vind ik dat het kabinet geeneens zo fout bezig is, sterker nog: eerder goed. Bezuinigingen zijn in deze tijd nou eenmaal nodig, of mensen het nou leuk vinden of niet. En hoe komt het dat men nu moet bezuinigen? Precies ja: Paars, waar de PvdA het voor het zeggen had.

Het zou bekend zijn dat de economie altijd een 'golfbeweging' maakt. Nou zat Paars dus in een tijd dat het goed ging met de economie. Het geld dat aan deze economie werd gehaald werd besteed aan dingen die men alleen maar goed kan gebruiken als de economie ook écht sterk is, en niet zo afzwakt. In plaats dat men nou dat geld opzij zou leggen voor tijden waarin de economie slechter loopt, dan was er dus nu ook niet dat gezeur geweest.

Ik geef natuurlijk ook wel toe dat de VVD in die tijd ook in dat kabinet zat, maar het is over het algemeen bekend dat de linksere partijen geld willen UITGEVEN (om zo de economie er bovenop te helpen?).

Dus kortom: in principe zit kabinet Balkenende met de shit van Paars opgescheept, waar nu door vooral linkse mensen commentaar op wordt gegeven.

Laatst bewerkt: 2 okt 2004
  4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ehm, de VVD deed vrolijk mee met alle optimistische 'HET GAAT SUPER MET ONZE ECONOMIE!' berichten van paars. En wie brult nu het hardst dat we moeten bezuinigen vanwege paars? Juist, ja.
    En wat een ongelooflijke onzin dat bezuinigen nu echt nodig is. Mensen gaan nog steeds massaal naar de bijenkorf vanwege de dwaze dagen, we kopen nog steeds en masse crap als senseo machines, 'flatter than the other flatscreens' en we upgraden nog steeds iedere week onze complete computer. Gek genoeg zijn de genen die het meest kopen, de genen die het hardst brullen dat we echt moeten bezuinigen.

Doet dit kabinet dat wel dan? Door de drempel te verhogen voor studie's krijgen we minder hoogopgeleiden in de toekomst, wat ten koste gaat van de bedrijfstakken waar die nodig zijn. Door de WAO'ers en WW'ers te korten op inkomsten creeer je weliswaar een impuls voor die mensen om (tegen beter weten in) werk te zoeken, maar maak je ook meteen een gigantische kloof tussen rijk en arm. En we hoeven alleen maar naar de mindere wijken van de Engelse steden te kijken wat er dan gebeurd.
    Sowieso kun je nu wel klagen dat paars alles fout heeft gedaan, maar daar hebben we op dit moment vrij weinig aan.

Als je geld in de juiste dingen investeerd kan dat de economie erboven op helpen, ja. Maar nogmaals, het VVD deed net zo hard mee met alle jubelende berichten over onze economie. De LPF (rechtser hebben we ze de laatste jaren niet gekregen) wilde ongelooflijk veel geld uitgeven aan een gevechtsvliegtuig die we nauwelijks gebruiken.

Dus kortom: over tig kabinetten zitten wij met de shit van Balkenende 2 opgescheept. Ben benieuwd of je dan nog net zo hard scheldt op de linksere partijen.

5. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Als er wordt bezuinigd wordt er geld 'teruggewonnen', en dat moet dus ook gebeuren. Stel nou dat een partij nou lekker al het geld gaat verbrassen om de 'economie er bovenop te helpen'? Dit lukt dus LANG NIET altijd, dus wat heb je dan? Precies ja, veel geld uitgegeven, terwijl het niks heeft uitgehaald! Dan zit je dus nog dieper in de lasten. In dit geval kiest het kabinet dus voor 'save'.

En btw, ik scheld niet op linkse partijen, dat noemt men meninggeven, en over dat LPF zo rechts is? Neem jij maar eens een kijkje bij de Nederlandse Volksunie of Nieuw Rechts _0/.

6. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij NL'ers zijn eigenlijk maar een stelletje, oude, zeikende, luie, flikkers geworden hoor. Iedereen wil wel op vakantie 2 à 3 x per jaar, maar werken ho maar! Man, heb toch s wat over voor Nederland. Ga nou eens naar je werk zonder altijd maar te klagen hoe slecht het wel niet is. Doorwerken tot je 65e kan in heel veel gevallen nog wel. Tuurlijk, in sommige gevallen kan het niet, maar in de overgrote meerderheid van de beroepen zeker wel.

Mijn advies luid nou ook als volgt:

schouders eronder en werken maar. Heb je de kans, grijp hem.

edit: ik ben het in grote lijnen eens met dit kabinet, ze doen namelijk wat al veel eerder had moeten gebeuren.

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind inderdaad ook dat de topinkomens > 70000 euro per jaar in deze zware tijden het zich beter kunnen veroorloven om relatief nog wat extra in te moeten leveren. 2% merken die mensen nauwelijks en zou al weer flink wat problemen en tekorten oplossen. Maar ja dit soort economische discussies win je nooit want er zijn altijd 2 manieren: keynes mensen en klassieke economen dus er is geen echt gelijk volgens mij.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Jullie gaan juist dezelfde weg op die wij hier in belgie zijn voorgegaan .
    Die regering die jullie hebben is er een die de beste maatjes zijn met de werkgevers en middenstanders in jullie land , en dit gaat ten koste van diegene die zorgt voor de productiviteit , namelijk de arbeider , diegene die in verhouding de meeste belasting betaald wordt hier achtergesteld , niet meer verdienen , harder werken en langer werken.
    Je moet weten dat en ik spreek hier over belgie , de meeste politiekers in raden van bestuur bij bedrijven zitten waar ze maandelijks duizenden euro 's
    voor krijgen , is het logisch dat ze beslissingen nemen ten voordele van de
    bedrijven.
    Het is namelijk zo , dat men het allerliefste ziet dat jij als arbeider tot je
    65 ste werkt , en dan dood valt , want dan heb jij je hele leven voor iets bijgedragen waar ze je niet graag zien van genieten.
    dat is in belgie zo , en bij jullie ook.

9. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wat normaler en verstandiger bezuinigen lijkt mij beter dan deze 'OMG WTF!!11!!! 3c0n0m1e SuX0rrz, w3 b3zu1n193n' houding van de regering. Laten we het wel eerlijk houden. Mijn ouders zitten in de middenstand, onderste laag daarvan en ik weet dat we er op achteruit gaan. Gelukkig voor mijn vader valt hij nog net binnen de groep die wel pre-pensioen krijgt (geloof ik), hij doet zwaar werk en houdt het niet zo heel goed meer vol. Dat vind ik ook zo dom van de regering. Ja, met een kantoorbaan kan je wel doorwerken tot je 67e, maar als je van dat zware sjouwwerk doet, my ass...

De PVDA zijn toch wel zulke ongelooflijke klojo's op het moment? Leeft Wouter Bos nog wel? Ik hoor niks zinnigs van die chap.

En wordt er niet te veel nadruk gelegd op de 'Rijken' (hoe groot is die groep? klein, naar mijn inziens) en de 'Minima'? Want de minima moeten ontzien worden, blablabla. Dat is allemaal wel goed, maar laten we het verschil niet te klein worden?

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , maar ide zogenaamde kleine groep is wel de grootste verdiener van het land , ik snap een ding niet , het Nederlands koningshuis is een van de rijkste
    famillies op de wereld , en in deze tijd van besparingen zouden die best zelf
    kunnen zeggen voor mij geen dotatie vanwege de staat , want we zijn zelf rijk genoeg , maar nee , ze houden hun hand net zo open als een arme mens die niets heeft , en incasseren maar zowel hier als in belgie;

edit : en in hun toespraken tot de bevolking komt maar een ding naar voren, en dat is bezuinigen, besparen , en inleveren , maar zij geven zelf geen goed voorbeeld , en ik weet dat dit zowel in nederland als in belgie zo is.

11. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat de queen wel wat ingeleverd heeft hoor. Maar, je moet het maar zien als een gesubsidieerde werkgever. Maar ik ben sowieso voor afschaffing van het koningshuis...

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Pardon!

Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2004
  13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

hoeveel zou jij inleveren als je de queen was en het lot van je onderdanen hetzelfde aanvoeld of het jou lot was.
    als je toch zo rijk bent, kan je gemakkelijk een extra goed voorbeeld geven,
    maar dat gebeurt gewoonweg niet.
    Er is een spreekwoord dat zegt " wie op een " geld" berg zit , wil graag op een grotere " geld" berg zitten , en dat geld zowel voor klein pierke als de queen.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Totaal niet mee eens.Het is nodig is ook maar relatief want in verschillende topics is al aangegeven dat investeren op lange termijn beter zal uitpakken.En zoals meerdere mensen hier aangeven.Als je dan toch wil bezuinigen doe dat dan bij de mensen die flink in de slappe was zitten en niet bij de gene die maar net de touwtjes aanmekaar kunnen knopen

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt kerel , maar er is een probleem en dat is , als je het voor het zeggen hebt in een land waar besparingen moeten gebeuren kan je het best die grote arme anonieme massa van mensen ervoor laten opdraaien .
    Die kunnen zich tegenover de politici toch niet verdedigen.
    Als je daarentegen de rijke mensen gaat aanpakken als politici , dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat die de carriere van die politieker eens een keer zouden de grond inboren , doordat die gebruik zouden maken van hun connecties die ze dank zij hun grote hoop geld hebben opgebouwd.
    Je mag een ding niet vergeten , en dat is dat elke politieker er in eerste instantie is voor zichzelf , zijn eigenbelang primeert volkomen boven alles.
    Ten tweede is er het partijbelang , en indien dit partijbelang en zijn eigenbelang niet strookt met het belang van het land , dan zal hij niet aarzelen om de regering te laten vallen , want het landsbelang is voor hem alleen van toepassing als het hemzelf goed uitkomt .

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Precies hetgeen geldt voor het huidige regeringsgeblaat in Nederland.

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    die ged8e gang van het kabinet is te "begrijpen" maar ze hebben daarmee wel een "grove" fout gemaakt anders waren er geen demonstratie`s geweest.Maar met deze ged8e gang kom je ook weer terug op een andere discussie: is dit dan democratie?Mijn mening: nee.Dat is gewoon domweg hypocriet aleen is er bar weinig tegen te doen,omdat het kabinet zijn zin toch wel doordrijft.Het enige wat zin heeft is dus demonstreren/staken.En hopen dat het volgende kabinet socialer zal zijn

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Is dit demcocratie? Dat is wel de vraag die vanaf heb begin gesteld kan worden over dit kabinet. het CDA wilde per sé verdere met de VVD en inplaats van te luisteren naar het volk deed het geen moeite zich bij de PvDA aan et sluiten. De fout van de PvDA is geweest dat ze zich niet direct van het CDA gedistancheerd hebben, dan hadden mensen kunnen kiezen tussen een tweede Balkenende of ene Kabinet met de PvDA in het midden.

Ik vind het typerend dat de twee grootste partijen niet samen in de regering zitten en het zegt wle iets over de huidige politiek dat dit niet op normale wijze geregeld kon worden. De VVD profiteert en D66 doet mee omdat ze wat onbeduidende zaken door willen voeren. Ook zo fijn dat het CDA zich zo verbonden heeft aan de VVD en dat de VVD hier zoveel uit weet te slepen.

19. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Als Nederland geen democratie was zou er uberhaupt nooit een dergelijke demonstratie kunnen plaatsvinden..... en hoewel een coalitie van CDA en PvdA misschien terecht was geweest door de verkiezingsuitslag moet je als regering wel praktisch blijven denken dus je moet een werkbare coalitie hebben. Anders gezegd; OF de PvdA OF het CDA moest in de oppositie, samen kwamen ze er immers niet uit tijdens de formatie, moet je nagaan wat een gesteggel het zou worden als ze toch geforceerd bij elkaar in een coalitie zouden zitten.... en aangezien het CDA (toen) net ietsjes groter was viel de PvdA buiten de boot. Misschien niet 100% democratisch maar ook dat is politiek.

Maar goed, morgen zal ik een reactie posten t.a.v. de demonstratie, nu heb ik eerst andere dingen te doen.

Edit: Zou hier ook een echte poll van gemaakt kunnen worden, modje? :p

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik heb het jullie al meer gezegd , en dat is dat nederlandse politiek begint alsmaar meer op de belgische politiek te gelijken , iedereen is bezig met zijn eigen belangen te verdedigen , en wat de problemen van de bevolking betreft zullen die heren net zoals ze bij ons doen er zich niet te veel van aan trekken .
    Je moet weten ,een liberale regering vertegenwoordigd hoofdzakelijk de middenstand en de grote werkgevers , en alle politiekers die bijbaantjes hebben in verscheidene raden van bestuur zullen er wel voor oppassen om zich in eigen vingers te snijden, dwz zij moeten hun eigen belangen eerst veilig stellen , met name hun vriendjes in welke bedrijven zij in de bestuursraad zitten te bevoordelen , zogenaamd om de economie te steunen
    en dan hebben ze de macht om de grote anonieme massa fiscaal aan te pakken .
    Inleveren is hun motto , maar er is echt maar een categorie dat inleverd en dat is de arbeider die hard voor zijn boterham moet werken en diegene die de pech hebben om werkloos of ziek te zijn .

Deel Deze Pagina