1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Poll: Ben jij het eens met de plannen van dit kabinet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bill Gates 1986, 2 okt 2004.

?

Ben jij het eens met de plannen van het kabinet?

Peiling gesloten op 12 okt 2004.
  1. Ik ben het eens met de plannen van dit kabinet

28,3%
  2. Ik ben het niet eens met de plannen van dit kabinet

65,2%
  3. Geen mening/Anders, namelijk...

15,2%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Heb jij enig idee hoe averechts dat werkt voor onze kenniseconomie? Van de studiefinanciering een lening maken leidt tot nog minder studenten en minder hoogopgeleiden, de moter van onze economie.

Gratis openbaar vervoer, de gulden terug, terugtrekken uit Irak en dergelijekzijn allemaal punten die je vind bij d eoppositie en niet in dit kabinet. Dit kabinet is pro Euro, pro Irakoorlog en heeft weinig op met openbaar vervoer. Hogere belastingen zijn taboe, dat is juist hetgene je nodig hebt om openbaar vervoer gratis te maken (zeg me nietd at je daar niet aan dacht!!!).

De dienstplicht.... Mensen die kunnen bijdragen aan de ontwikkelde samenleving een jaar lang mee laten doen aan oorlogje spelen, terwijl we bij de verdediging van ons land toch geen kans maken. Een achterlijk plan. Het voortgezet onderwijs biedt genoeg structuur en discipline.

Het aflossen van de staatschuld kun je beter doen ten tijde van economische groei, er is dan geld over en je hoeft niet verder te snijden dan nodig is. Beter voor de gehele bevolking.

Waarom een tweede schiphol als je schiphol en Rotterdam kunt uitbreiden? Heb je overigens enig inzicht in de problematiek van de mainpots van ons land en zaken die nuttig en niet nuttig zijn in deze materie? Denk eens na over het onstaan van deze mainports, een mainport creëert geen economie, de economie creëert de mainport.

Boringen in de waddenzee, een lastige kwestie. het is niet onmiddelijk schadelijk, maar de kans is wel reëel dat een kleine bodemdaling het hele ecosysteem ontwricht en dat ecosysteem is uniek. Ik wil hier nog geen uitspraken over doen omdat het te complex is en dat er nog geen eenduidig bewijs is over het wel of niet schadelijk zijn van de boringen(Jij beweert van wel maar hebt duidelijk niet alle bronnen bestudeert!).

Jouw verhaal over vluchtelingen en Islamieten is ronduit ongenuanceerd en ik kan je slechts zeggen dat immigratie niet buiten proporties moet zijn maar dat humanitaire opvang belangrijk is en dat de moslimdreiging alleen bestaat in hoofden van extremisten en westerse doemdenkers.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2004
  2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    LOL dan ben jij 1 van de weinige NLers die er zo over denkt (zie de peilingen)Wat jij dus wil zeggen is dat 80% van de mensen dom zijn en het CDA een allmachtige partij is die het goed maakt |:- ?.Jij spreekt je zelf zo tegen
    op punt 6 en 9.Aan de ene kant wil je iedereen het leger in hebben voor de disipline want dat is zo goed voor school en doorzettings vermogen,Aan de andere kant wil jij het bugdet voor onderwijs zo korten dat die "gediciplineerde" leerlingen in lokale zitten waar alle comfort ontbreekt(dit is niet bevoordelijk voor de leerprestatie)en waar ze les krijgen van een `analfabeet.Het ontbreekt jou ook aan enige inzicht in iemands anders positie (vandaar dat je het ook met die kabinent eens bent)Want investeren in een 2de schiphol is niet bevoordelijk voor de geluidsoverlast.Waar moeten die vliegtuigen heen ?.En boren in de waddenzee niet schadelijk is ook nog steeds niet 100% duidelijk dus gewoon wegwezendaar.en verder is punt 10 een idioot punt dit omdat dat nu al gebuerd.Wat je trouwens in de laatste alinia ook nog zegt is dat alle economen die nu roepen dat er geinvesteerd moet worden het allemaal fout hebben .En idd merk ik iets van die plannen maar die zijn in de hoogstmogelijke zin NEGATIEF.

Verder vind ik de houding van dit kabinet uiterst arogant ze liegen zelfs regelrecht:maxim verhagen:de sociale bondgenoten (cnf fnv) zijn weggelopen bij het voorjaars overleg.Dat is je reinste b*llsh*t want het kabinet heeft ze zicht dusdanig asociaal ingesteld dat er niets te overleggen viel.En zelfs nu roepen ze nog vrolijk dat er niet te overleggen valt over fut prepension wao ww.Terwijl 80% van de Nedelanders het niet eens zijn met deze beslissingen.En dat durft zalm democratie te noemen |:-

3. Jozo

Jozo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan hier wederom een lijst van al jouw 16 punten gaan noemen +tegenargumenten die aantonen dat jij je plannen eens wat beter door moet denken. Ik heb echter dagelijks dit soort discussies en die leren me meestal dat ik naast het nodige vermaak vooral mijn tijd zit te verdoen. Ik heb nog nooit een extremist ( waarvan jij er duidelijk een bent ) zijn mening zijn veranderen door rationele argumenten. De mensen hierboven hebben al duidelijk gemaakt dat onder andere je waddenzee dingetje rammelt aan alle kanten, dit kan ik beamen aangezien ik het rapport heb gelezen. Daar komt bij dat je echt enorme uitgaven gaat doen ( staatsschuld aflossen, schiphol 2, dienstplicht verplicht stellen ) die honderden miljarden gaan kosten. Waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat men het al moeilijk heeft om enkele honderden miljoenen te bezuinigen, een duizendvoud daarvan is pure fictie.

Ik wens je veel plezier met de rest van je verblijf in dromenland. _0/

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Op verzoek van de topicstarter is het dan nu ook een echte poll :D! Stemmen maar!

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Idd. en ondertussen loopt de regering te klagen dat er steeds minder studenten komen, vind je het gek als over een paar jkaar alleen de "happy few" kunnen studeren.

Wat denk je dat al dat militaire geweld in irak en afghanistan ons kost, of een project als de JSF.

Dit kabinet bestaat uit mensen die zichzelf boven het volk vinden staan, terwijl juist een kabinet tussen het volk moet staan.

6. Alles gaat natuurlijk niet in één keer gebeuren! Ik denk dat dit moet gebeuren in een tijd van 20 jaar.

1. Eerst bezuinigen op onderwijs en andere zaken
    2. Staatsschuld af lossen
    3. Investeren in onderwijs met het geld dat we eerst aan rente staatsschuld betaalden. (12 miljard)

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2004
  7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Enig idee hoe de rentes op de staatschuld zijn? Je kan beter aflossen als de economie goed loopt, dan aflossen in moeilijke tijden. Waarom? Als je aflost in loeilijek tijden gaat de levenstandaard verder omloog, geven mensen minder uit en gaat de economie verder achteruit. (Vul zelf alle tussenstappen maar in)

Je hoeft de zaken niet te nummer om duidelijker te zijn. Het maakt jouw betoog niet hoogstaander maatr geeft de indruk dat je denkt dat wij de structuur anders niet begrijpen.

8. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Democratie is een dictatuur opgelegd door de meerderheid. Simpel. Elk kabinet dat word geformeerd is daarom ook de wil van het volk, anders zouden we op coalities moeten stemmen.

@Bill
    Staatsschuld, tsja daar zit wel geld in, maar om nou zo rigoreus te gaan bezuinigen ben ik niet met je eens. Ik vind het erg dom dat er niet genoeg wordt geïnvesteerd in de kenniseconomie. Dat is vitaal en om na je studie een hoop af te moeten lossen, staat mij niet aan en werkt ook ronduit de-motiverend.

Wil Nederland zich vooruit pushen, dan is dat een kwestie van zo'n 2 decennia en niet van 4 jaar keihard bezuinigen. Dat er bezuinigingen nodig zijn, zal ik niet ontkennen, integendeel, ik zou het zelfs aanmoedigen. De manier die nu word gehanteerd is echter met een botte bijl inhakken op de economie. Da's niet tactisch...

Editje:

Ik vind het raar dat je Openbaar Vervoer gratis wil maken, maar ik denk soms wel eens, was het niet beter geweest als het in de handen van de staat was. Die hoeven niet persé hoge winsten te halen ten koste van het netwerk/service.

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    damnz kunnen jullie lezen of niet.Die bezuinigingen zijn B*llsh*t.Het is nu al tich keer benoemd door zo`n beetje iedere econoom in het land dat bezuinigen niet de beste optie is en als je dan toch wil bezuinigen NIET op deze manier.Het spijt me zeer maar ik krijg de indruk dat men slecht leest hier. En wat jij wil bill gates is al helemaal achterlijk als jij aan de top zou zijn,Zou een hele generatie zo slecht les krijgen dat de hele kennis economie instort en we een 3de loonsland worden |:- .Denk eerst is na voordat je met zoiets stupids komt.

10. Je moet niet doen of ik één of ander laag opgeleidde LPFer ben ofzo...

Om maar even je twijfels aan mijn IQ weg te nemen, ik heb mijn diploma VWO en studeer nu economie.

Het staat er niet zoals ik wil. Hier zijn woorden voor nodig. Binnenkort moet ik voor school een andere begroting maken dan het kabinet. Dan ga ik alles even goed bekijken en weet ik hoeveel geld eruit en erin komt enz. Alles wat ik nu zeg zijn nog maar plannetjes wat ik ga onderzoeken.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt kerel , je hebt gelijk, weet je , jullie hebben net zo'n stel slappe politici zonder ruggengraat bij jullie lopen zoals wij er in belgie ook al veel te veel van hebben.
    Het grote punt is hier net zo als bij ons , en dat is als het goed gaat gooit men in de politieke wereld het geld met hopen over de balk , in plaats van zoals een goede huisvader zou doen de overschot op te sparen voor als er slechtere tijden aanbreken.
    En als het slechter gaat beginnen ze daarover ruzie te maken onder elkaar,
    in plaats van direkt in te grijpen en laat men alles zolang aanslepen dat er drastische maatregelen nodig zijn , en wie mag er dan voor opdraaien ?
    Juist de werkende bevolking en diegene die het ongeluk hebben om ziek en of werkloos te zijn.
    Men zou de politici moeten verplichten om jaarlijks niet meer uit te geven dan er binnenkomt , zo moet je in je eigen huishouden ook doen .
    En als dit niet gaat , dan zou de leden van die regering op het matje moeten geroepen worden wegens incompetentie en wanbeleid.
    Een gewone ondernemer die zijn bedrijf ziet failliet gaan ,wordt ook ter verantwoording geroepen en moet opdraaien voor dat faillissement.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dan heb je snel je VWO afgemaakt (Gefeliciteerd). Je schrijft overigens wel alsof je denkt dat we debiel zijn. Daarnaast zetten je ideeën geen zoden aan de dijk en reageer je op andermans stellingen niet. Wat jij in feite doet is zeggen, ik ben slim genoeg dus geloof me maar.

Daar trappen andere opgeleide (en niet opgeleide!) mensen helaas niet in. Dus kom astjeblieft met iets zinnigs en laat zien dat je kennis van zaken hebt. Dat hoeft niet in terminologie te gebeuren maar bij voorkeur in duidelijke bewoordingen waarbij de redenering het belangrijkst is. Als je mijn post gelezen had kon je zien waarom ik het niet met jouw stellingen eens ben.

Daarbij is IQ niet direct verwant aan opleidingsniveau, zijn het natuurlijk wel voor de hand liggend. Ik denk overigens niet dat je veel indruk maakt met een VWO diploma en vier weken universiteit. Er zitten hier ook mensen met ofwel meer levenswijsheid ofwel een langere opleiding, propedeuses, diploma's en dergelijke hebben en die hebben hun loopbaan niet nodig als non argument om stellingen kracht bij te zetten.

Je hebt trouwens twijfels over iets of je kunt twijfelen aan jezelf. Dus op het VWO heb je niet erg goed opgelet. Of was dat basisschoolstof?

Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2004
  13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    School? Je doet toch MBO?

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Nee man, jij gaat stemmen op Geert wilders! Dat is al stukken slimmer dan stemmen op die domme, domme LPF! :{
    Als je echt denkt dat de partij waarop je stemt afhankelijk is voor je IQ ben je nog simpeler dan ik al dacht.

Jongen, iedere oppositiepartij heeft allang uitgevonden dat het sociale stelsel behouden kan worden, zonder dat de economie daar onder hoeft te lijden. Een partij als de Christenunie heeft zelfs een plan waar én de werkgelegenheid gestimuleerd wordt (iets waar je dit kabinet nu niet bepaald lof voor kunt geven) én het sociaal stelsel gewoon zo blijft als het is. Ook een Harry Mens, één van de meeste rechtse publieke figuren die er is, heeft allang uitgevonden dat dit kabinet de plank compleet misslaat. Dus je kan nog zoveel plannetjes maken voor school, het tegendeel is al tig keer bewezen.

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Topic #453 over dit kabinet. Het is zo nutteloos he, net als staken en demonstreren. Nederland heeft gekozen, waarom dan niet gewoon respecteren en over vier jaar anders stemmen? Het is logisch dat mensen de maatregelen niet leuk vinden, maar zelfs de vakbonden hebben al toegegeven dat dit de juiste manier is. Alleen toen ze werden genaaid gingen ze ineens om en net doen alsof het niet zo was. Vakbonden moeten er zijn, maar dit soort politieke spelletjes moet echt onmogelijk worden gemaakt. Meneer de Pvda aanhanger de waal gebruikt gewoon de hele vakbond om zijn politieke agenda aan te doen.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

De vakbonden noemen dit niet d ejuiste weg, zij hadden andere afspraken, zij het niet over behoud van de huidige zaken maar wel sterk gematigde veranderingen. Dat is iets anders dan toegeven dat dit de juiste manier is. Ze noemden het overleg tussen vakbonden en regering het laatste overblijfsel van het poldermodel. Deze overheid is echter zo koppig en dwars dat zelfs de afgesproken tussenweg niet genbomen wordt.

En die vakbonden protesteren terrecht, roepen dat de werkweek langer wordt omdat werknemers mondig genoeg zijn om zelf te bepalen hoe lang ze werken is klinklare nonsens in een periode dat er veelwerkloosheid is en weknemers erg afhankelijk zijn van hun werkgever. mensen die jaren gespaard hebben voor hun prepensieon dit ontzeggen is natuurlijk ook niet erg sympathiek. Zo kun je wel een tijdje doorgaan.

17. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij heeft nederland ook anders gestemd, waren het CDA en de PVDA niet de grootste partijen!

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is een eeuwige discussie. Natuurlijk waren CDA en PvDA de partijen met de meeste stemmen. De VVD had wat winst, maar kreeg 28 zetels. Zalm beschouwde dat in eerste instantie als reden om niet mee te regeren. D66 was al meerdere jaren ene grote verliezer in de politiek.

Is het mogelijk dat het kleinste jongetje van de klas, een partij die steeds in voorgaande regeringen zat waar men zich tegen afzette en de grootste partij samen regeren? Ja,natuurlijk, ze hebben een meerderheid.

Is het redelijk? Nee, in volwassen politiek kun je verschillen en vooraf gesmeedde plannen opzij zetten en met de twee grootste partijen regeren.

Zeggen dat Nederland voor dit kabninet gekozen heeft is natuurlijk niet waar. Dan zou je bij elke willekeurig gevormde Coalitie kunnen zeggen dat nederland ervoor gekozen heeft.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2004
  19. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik niet met je eens, op het moment dat mensen stemmen voor een partij, dan stemmen ze niet voor een bepaalde coalitie.

Echter, als een signaal dat je de burger serieus neemt, vindt ik wel dat je de door het volk als meest preferabel bevonden coalitie moet vormen.

20. Jozo

Jozo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je bent het wel met hem eens... :{

Deel Deze Pagina