Heb jij enig idee hoe averechts dat werkt voor onze kenniseconomie? Van de studiefinanciering een lening maken leidt tot nog minder studenten en minder hoogopgeleiden, de moter van onze economie.
Gratis openbaar vervoer, de gulden terug, terugtrekken uit Irak en dergelijekzijn allemaal punten die je vind bij d eoppositie en niet in dit kabinet. Dit kabinet is pro Euro, pro Irakoorlog en heeft weinig op met openbaar vervoer. Hogere belastingen zijn taboe, dat is juist hetgene je nodig hebt om openbaar vervoer gratis te maken (zeg me nietd at je daar niet aan dacht!!!).
De dienstplicht.... Mensen die kunnen bijdragen aan de ontwikkelde samenleving een jaar lang mee laten doen aan oorlogje spelen, terwijl we bij de verdediging van ons land toch geen kans maken. Een achterlijk plan. Het voortgezet onderwijs biedt genoeg structuur en discipline.
Het aflossen van de staatschuld kun je beter doen ten tijde van economische groei, er is dan geld over en je hoeft niet verder te snijden dan nodig is. Beter voor de gehele bevolking.
Waarom een tweede schiphol als je schiphol en Rotterdam kunt uitbreiden? Heb je overigens enig inzicht in de problematiek van de mainpots van ons land en zaken die nuttig en niet nuttig zijn in deze materie? Denk eens na over het onstaan van deze mainports, een mainport creëert geen economie, de economie creëert de mainport.
Boringen in de waddenzee, een lastige kwestie. het is niet onmiddelijk schadelijk, maar de kans is wel reëel dat een kleine bodemdaling het hele ecosysteem ontwricht en dat ecosysteem is uniek. Ik wil hier nog geen uitspraken over doen omdat het te complex is en dat er nog geen eenduidig bewijs is over het wel of niet schadelijk zijn van de boringen(Jij beweert van wel maar hebt duidelijk niet alle bronnen bestudeert!).
Jouw verhaal over vluchtelingen en Islamieten is ronduit ongenuanceerd en ik kan je slechts zeggen dat immigratie niet buiten proporties moet zijn maar dat humanitaire opvang belangrijk is en dat de moslimdreiging alleen bestaat in hoofden van extremisten en westerse doemdenkers.
Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2004