1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, kijk je er nog van op ? Ik dacht dat het discussie niveau van NL Eagle inmiddels wel voor zichzelf sprak....
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    haha jij bent echt grappig je moet echt de moppentrommel gaan presenteren:D

    sorry neem mij niet kwalijk LA als ik even jou ''diepere'' gedachte niet begreep, maar ja ik zit dan ook niet echt met mijn hoofd bij politiek op dit moment8)
     
  3. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    VVD gaat de poll winnen :D
     
  4. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    daar heb je veel aan als je de verkiezingen niet wint _0/
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    kleur je bilnaad maar vast rood, want je gaat hard genaait worden _0/
     
  6. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Onvoorstelbaar dat mensen op de SP stemmen , het is niet anders dan een verkapte communistische partij die iedereen wil gelijk trekken totaal oneerlijk als je het mij vraagt , het zijn ook altijd de mensen met hogere tot modale inkomens die de boosdoeners zijn.

    Alle mooie verhalen van de SP moeten natuurlijk ook betaald worden maar dat zeggen ze nooit , hoe ze het gaan betalen , ja dan komen ze met een argument wij halen het weg bij de ''Rijken" maar ja vanaf waar ben je rijk en vanaf wanneer niet?.

    Een links kabinet zoals hun zo graag willen zou de doodsteek zijn voor Nederland , CPB heeft uitgerekend dat bij een kabinet van PVDA-GL-SP de economische groei slechts 0,5% is, in mijn ogen onacceptabel.

    Daarom gaat mijn voorkeur uit naar nog een kabinet CDA-VVD dit zijn partijen die zich uitstekend hebben bewezen.
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die hebben bij mij ook de voorkeur!
    al mag ik nog niet stemmen:)
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mag ik dan weten wat de punten zijn waarmee de VVD de afgelopen jaren -in jouw ogen- de plank volledig missloeg? Niet kwaad bedoeld, gewoon interesse.

    Ik vind dat elke partij wel een aantal 'slechte punten' heeft. Ik heb veel keuzes opengelaten en in de afgelopen weken een voor een partijen weggestreept die ik écht niks vind. :)
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    haha omg..ze willen iedereen gelijk trekken, en dat vind je zo oneerlijk :emo:
    ok.. ik hoop dat je nog niet mag stemmen want slaat als kut op dirk natuurlijk.

    wanneer ben je rijk? er is herhaaldelijk duidelijk gezegd dat er maar 1% meer zou moeten inleveren op moment dat je boven +/- 120.000 komt. Als je het zo goed hebt merk je het dus niet eens.. bovendien als je er dan voor kunt zorgen dat 480.000 kinderen in nederland!! gewoon kunnen eten en niet naar de voedselbank hoeven omdat ze onder de armoedegrens leven..dan lijkt me dat toch ook wel iets waar je een goed gevoel over kan hebben als normaal weldenkend mens..

    en dan ook ironisch dat je je druk maakt over een economische groei van 0,5 procent. man, ik zou er nachten van wakker liggen..nee..dan zou ik me toch echt meer druk maken om het onderwijs, de zorg en de aow.

    :thumbs: _0/
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    sure, het kan zijn dat je het gemist hebt, maar mijn redenen waarom de vvd zo slecht beleid voerde heeft alles te maken met grote fouten zoals de schipholbrand..waarbij ik geloof iets van 11 mensen om het leven bij zijn gekomen? had nooit moeten gebeuren natuurlijk. Vervolgens zijn er verschillende ( tientallen ) mensen teruggestuurd naar landen als Irak, Iran , Afghanistan.. die hier al jaren woonden maar nu ineens terug moesten. Vooral de fout van Verdonk natuurlijk..zeker omdat daar ook bijv homoseksuelen bijzaten die bij aankomst onmiddelijk zijn vermoord. Als ik dat soort dingen hoor dan schaam ik me toch echt voor Nederland. Daarnaast heb je nog het hele gedoe rond Ayaan Hirshi Ali.. waarin de vvd maar niet de fout wou erkennen al was het bewijs er gewoon.. zeer zwak.
    Maargoed dat zijn de grove fouten.. over het algemeen ben ik dan nog altijd voor een socialer beleid. ik vind dat je moet opkomen voor je medemens en niet moet laten stikken zoals nu gebeurd. Kijk naar mensen die naar voedselbank moeten, in de aow zitten en echt met weinig geld moeten rondkomen. Gemiddeld zijn de lagere inkomens er 4% op achteruit gegaan en de hogere inkomens 6% op vooruit. Dat vind ik ronduit bespottelijk: mensen die het nodig hebben moeten meer betalen.. en mensen die toch al genoeg hebben kunnen nog meer uitgeven aan luxe goederen.

    Nu vind ik de vvd nog nieteens de slechtste partij, want ze hebben ook best goede punten, maar er wordt naar mijn smaak teveel op economie gehamert en te weinig op sociale punten. Ik vind het belangrijker dat iedereen in een welvarend land als nederland gewoon rond kan komen en de verschillen niet steeds groter worden. Pas daarna zou ik me druk maken over economie waar dan ook iedereen aan kan meewerken. Wat mij betreft dus eerst een wat linksere regering nu.. iets meer aandacht voor zorg, onderwijs en integratie.
    ( en dan niet op de verdonk manier..gewoon niemand meer binnenlaten dan)
     
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand nog die mafketel Marco Pastors gezien die de "islamisering" in Nederland vergeleek met de opkomst van nazi-Duitsland? Die gast doet ook alles om aandacht te krijgen...

    Toch licht ironisch, want als hij toch die vergelijking naar die periode wil trekken, weet ik nog wel iemand te noemen die één bevolkingsgroep de schuld gaf van alle problemen. :+
     
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja idd daar schrok ik ook wel een beetje van...
    zowiezo vind ik het echt irritant dat het een tendens lijkt te worden alles maar met de 2de wereldoorlog te gaan evrgelijken...
    mensen beseffen niet meer wat voor tijd dat eigenlijk was en hebben totaal geen idee dat zulke opmerkingen echt totaal nergens op slaan.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  13. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen gelijk trekken is ook oneerlijk , stel jij werkt 60 uur in de week en bent hoger opgeleid dan iemand die 40 uur per week werkt en op z'n horloge kijkt van wanneer hij nou eindelijk naar huis mag dan is het toch logisch dat degene die 60 uur per week werkt er ook naar beloond wordt en dan niet weer hoeft te betalen voor iemand die veel minder als hem werkt?.

    Volgens mij had de SP ook zo'n briljant plan om de belastingschijf voor de hogere inkomens even op te schroeven naar 72% , dit zou een ware doodsteek zijn voor je economie want zonder rijke mensen dus mensen met een hoog inkomen zou dit land simpelweg niet kunnen draaien.
    Ook willen zij de uitkeringen omhoog schroeven , dan vraag ik mij af , waarom? is het niet beter om de mensen die kunnen werken daar ook toe te zetten om te werken? want wat krijg je voor effect als je de uitkeringen omhoog gaat gooien dat mensen liever lui zijn dan dat ze ervoor gaan werken.

    Wat betreft de voedselbanken , 13% van de mensen die een beroep doen op voedselbank hulp is op zoek naar werk het restant is er niet of nauwelijks mee bezig,genoeg gezegd als je het mij vraagt.

    Wat onderwijs en zorg betreft ben ik het met je eens dat kan en moet ook veel beter.

    Kijk ik ben tenminste niet als jou dat je gelijk gaat roepen dat ik niet mag gaan stemmen want heb je uberhaupt wel verstand van economische aspecten? dan zou je namelijk weten dat de SP helemaal niet zo goed voor Nederland is......
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens!
    mijn pa werkt soms 80 uur per week en heeft een kwart van zijn leven gestudeerd dan zou hij dus volgens de sp en co nog maar iets meer moeten gaan verdienen als een bouwvakker die niks uitvoert en toen hij kon studeren daar geen zin in had en liever jointjes wilde roken???
    weet je wat er dan gebeurd?
    alle hoog opgeleiden zullen het land de rug toe keren en dan zit nederland pas echt in de armoede!
    want wie gaat dan nog al die uitkeringen voor die bijstands mensen betalen?
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, damn hey :lol: Tell me, heeft God je deze onzin ingefluisterd ?

    Wat een vertekend beeld heb jij van bepaalde beroepstakken zeg, niet normaal |:- Ik heb je dit geloof ik al eens eerder gezegd, en ik zeg het nu gewoon weer....maar dit land heeft net zo goed bouwvakkers nodig hoor. Om even in jouw "taal" te spreken : wat dacht je dat er met Nederland gebeurde als we die mensen niet hadden ? _0/

    Wordt eens wakker kerel, en besef je dat het echt niet altijd met "niet willen studeren" te maken heeft. Wat nou als mensen een dergelijk beroep gewoon leuk vinden ? In mijn ogen is het leuk vinden van een baan en het kunnen volhouden ervan vele malen belangrijker dan het salaris wat je ermee verdient. Je kunt wel bakken met geld verdienen, maar als je iedere dag met een lang gezicht naar je werk moet dan trek je dat ook niet op den duur.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Aha dus jij stemt wat je vader stemt. ksnap hem al
     
  17. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik stem waarschijnlijk gewoon VVD. En hoop echt niet op een links kabinet. Uitkeringen hoger maken?? Zijn ze gek geworden?? Weet je hoeveel mensen geen flikker uitvoeren en lekker steun trekken. Dikke schijt kunnen ze krijgen. Werken voor je geld moet je.

    En wat the fock met al die oude mensen die hard voor hun pensioen hebben moeten werken?? Die moeten nu gaaan meebetalen. Tss zijn ze helemaal gek geworden??
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    dan hem werkt..
    maar idd.. als je veel werkt is het logisch dat je daarnaar beloond wordt :)
    ik.. en de linkse partijen hebben toch ook nergens iets anders beweerd?
    het gaat hier om de hogere inkomens he, die iets ( 1%) meer betalen..en die gaan niet naar de mensen die 40 uur werken, maar naar de mensen die niet werken. En nee.. niet omdat ze dat niet willen, maar simpelweg omdat ze met dit beleid nergens worden aangenomen. Waar de vvd altijd zo hamert op economie en dat je moet werken, is bijv groenlinks degene die 250.000 nieuwe banen heeft gecreërd. dáár heb je dus wat aan. Bovendien.. het is makkelijk om met je vinger te wijzen als vvd-minister en te zeggen dat men moet werken, maar dan moet je wel ergens worden aangenomen. En over die hogere inkomens..dat zijn mensen die zoveel verdienen dat ze dat procentje echt niet merken. Dus kom niet aan met oneerlijkheid als er momenteel een half miljoen onder de armoedegrens leven en niet normaal eten kunnen kopen.
    heb ik het dus niet over de luie mensen, maar over de alleenstaande moeder, de aow'er, iemand die voor deel arbeidsongeschikt is.. mensen die wel willen maar geen baan krijgen. Want telkens maar weer terugkomen op de zeer kleine groep mensen die misschien niet wil.. is ook een uitermate zwak argument.


    zonder rijke mensen? ik denk dat er geen enkele partij is die van hun rijken afwil. er is alleen een verschil tussen iets meer verwachten van de rijker bedeelden dan de lagere klasse gewoonweg laten wegrotten hier.

    komt omdat er te weinig kennis is. De vvd zegt: jullie gaan maar lekker werken, maar zeggen er verder niet bij hoe of wat. Plannen van links zijn om de mensen te helpen hun financiën weer op orde te hebben en ze aan een baan te helpen en de voedselbanken op te heffen :).

    ik zeg niet dat je niet mag stemmen! Iedereen mag van mij stemmen, en hoe meer hoe beter. Als je het recht hebt om te stemmen moet je daar ook gebruik van maken. Ik zei alleen dat ik hoopte dat je nog niet mocht stemmen ( dus daar te jong voor was ) omdat je feiten door elkaar haalde.
    Weet dan ook niet waar je het over hebt als je zegt dat SP niet goed zou zijn voor Nederland, want uit de cijfers van CBS is toch wel gebleken dat links voor meer banen zorgt, zorgt dat mensen het in nederland beter krijgen en dus niet meer naar die voedselbank hoeven. Dat lijkt me erg goed voor Nederland. Dat de rijken iets meer inleveren maakt geen verschil sterker nog, die beleggen alles of sparen, waar de lagere klassen het meteen weer investeert omdat ze er van moeten leven. wat weer zorgt voor economische groei. Bovendien de doelstelling om zorg, onderwijs, ov en aow beter te regelen. Die kans wil ik ze dan echt wel geven. Enige wat Rutte heeft gedaan is zitten morrelen aan het onderwijs; werden we ook niet echt blij van.

    *eenst met zero.

    ten eerste: een bouwvakker die niets uitvoert? dat is geen bouwvakker meer maar waarschijnlijk iemand die thuis zit. Je zou wel iets meer respect mogen opbrengen voor iemand die het stulpje waar jij nu in zit voor je heeft gebouwd.
    Ten tweede: prima als je vader zoveel werkt en ik hoop dat hij het ook heel leuk vind. Maar die keuze heeft hij zelf gemaakt. en ik weet niet hoeveel je pa precies verdiend, maar als het meer is dan 10.000 per maand hoeft hij pas meer in te gaan leveren. dan heb je nog niet te klagen.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb het niet gemist hoor, maar ik wilde graag weten waar jij precies op doelde. :) Toch wil ik er nog even op ingaan, ik vind niet dat de VVD of wie dan ook in Den Haag kan worden aangesproken op de schipholbrand. Dat is imo de volledige verantwoordelijkheid van de gemeente, schiphol en degenen die het complex gebouwd hebben.
    En tja...Ayaan Hirsi Ali. Ik vind dat Verdonk te veel voor zichzelf spreekt, zonder overleg (ook laatst in haar uitspraak over vice-premierschap). Ik had véél liever Ayaan op de lijst gezien dan onze o zo geliefde Rita.

    Ik ga toch VVD stemmen, omdat:
    1.) Ik van binnen toch graag liberaal wil stemmen. Geert Wilders gun ik niet meer dan 1 zetel en Marco Pasters gun ik helemaal niks. Dan blijft er weinig over. ;)
    2.) Volgens mij stem jij SP? Daar heb ik niets op tegen, zeker niet. Maar ik heb wel wat tegen Groen Links en vooral de PvdA. O-) Zo weet ik iig wel dat die twee partijen minder kans maken op regeringsdeelname.

    Het nadeel van de SP vind ik nu, is dat ze mooi meeliften op het succes van Jan Marijnissen. Fantastisch politicus, zeker, maar dit is kritiek op de politiek in het algemeen. Alles draait zo om die eerste man. :x (of vrouw natuurlijk)
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    in iedergeval fijn dat je begripvol reageert, zo kun je tenminste ook goed discussiëren. De schipholbrand..tja het is wel de verantwoordelijkheid van de regering. Om eerlijk te zijn had ik toen verwacht dat Verdonk wel op zou stappen. Jammer dat ze haar fouten gewoon niet erkend.
    Liberaal stemmen is opzich prima, ik heb ook een keer op D66 gestemt, mja dat is nu zo'n zooitje dat ik daar ook niet meer aan denk.
    Ik heb nu wel meer met SP idd. Marijnissen doet het erg goed, maar ook Agnes Kant vind ik vaak wel goed. Verder is het omdat ik met deel van de standpunten kan vinden, en ik wil sowieso links stemmen.

    Nog even om terug te komen op Verdonk.. verantwoordelijkheid schipholbrand kun je nog over discussiëren. dat met ayaan was niet echt slim, maar ze bleef zitten. Maar dat terugsturen van mensen naar Irak vind ik toch echt te erg. Of dat jongetje Hui dat in een gevangenis vastzat. Kan gewoon niet door de beugel. Rutte is opzich nog wel te doen, maar Verdonk hoef ik echt niet meer in een regering.

    heb nog wel een vraagje: ok je stemt graag liberaal, maar waarom dan? welke punten van de vvd vind je zo goed.. en welke vind je dan zo slecht van bijv. sp?
    ( ik vind het zelf namelijk altijd moeilijk voor te stellen om eerlijk te zijn waarom iemand tegen een sociaal beleid zou zijn..eerlijkheid is toch wel fijn )
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina