1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, je hebt echt helemaal geen punt. Je zit alleen maar een beetje dom te lullen over cavia's en infantiele tongetjes. Jij zit alleen maar kinderachtig mensen te kleineren om zo je gelijk te krijgen. Normaal discuseren kun je niet!!!

    En Wattefak zit je nou dom te lullen over die opleiding?!?!
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nogmaals..wáárom druk maken over de mensen die gebruik maken van de voedselbank, dit is wel het kleinste groepje van mensen die een bijstand heeft. Je kunt al je vooroordelen daar wel op projecteren, maar dat zet geen zoden aan de dijk.. zeker niet met dit geleuter.

    Als je niet gelooft dat mensen met uitkering het moeilijk hebben probeer het zelf dan maar eens. Scheelt de linksen hier weer een abo op Elsevier :). die cijfertjes intresseren mij toch weinig aangezien ze niet echt betrekking hebben op waar het oorspronkelijk om ging.

    blijft mij nog onduidelijk waarom de rechts georiënteerder hier de mensen die het moeilijk hebben in nederland niet willen steunen..?

    ik geloof dat jij klein kind tegen hem zei i.v.m die hoofdletters.
    maar laten we niet afdwalen. Je kunt de voedselbankgebruikers dom noemen, maar zinloos schelden op een forum is ook niet echt intelligent.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Astjeblieft meneer. Nu doe je het alweer. In plaats van te reageren op mijn werkelijke boodschap (Dat is dat Elsevier een opinierend blad is en dat de bovenste van de cijferlijst die zij maken generzijds te vinden is in het rapport) reageer je op deze manier.

    Valt het je op dat ik in mijn post een aantal (zij het rethorische) vragen stelde. Dat is om jou antwoord te laten geven, je uit te dagen en de discussie verder te helpen. Inplaats daarvan reageer je alleen op de zijdelingse grapjurkerij die jij zelf startte met jouw gepraat over kinderachtig gedrag. Kun je soms alleen steekpunten met procenten begrijpen? Of moet ik mijn posts samenvatten en de essentie steeds in Frans Bauer taal formuleren?
    :thumbs:

    Die opleiding? Ik wilde je een leuk college aanbevelen waarin je bestudeerd hoe verscheidene bladen met dezelfde bronnen heel andere artikelen formuleren. Omdat je schijnbaar aanneemt dat en nblad dat als goed bekend staat altijd de waarheid spreekt.

    Ik zal je helpen mijn beste. Mijn vorige post was in essentie het volgende:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2006
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom denk je dat? Ohw wacht, foutje van mij, las er even overheen dat het VVD alle uitkeringen wil schrappen en alle vorm van solidairiteit wil afschaffen. :emo:
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij verwar je mij met hem. O-)
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sorry Drone, dat ik je verwarde met (MR Wattefak) Freeloader,

    Als ik grote letters omwile van frustratie gebruik dan gaat dat meestal over dikke negerinnen. |:-

    We zijn het dus eens over de manier waarop Elsevier cijfers misbruikt om het eerste punt te formuleren en dat Elsevier een politiek gekleurd blad is.

    Ik overdrijf graag omdat ik dan hoop op een reactie, en dan niet één waarin ik voor klein kind uitgemaakt word. Ik deed zulke uitspaken ook wel in debatjes toen ik nog studeerde en dat levert dan meestal leuke reacties op waarin het dogma dat je neerlegd vaak nog kracht bijgezet wordt ook. Dit alles terzijde.

    Overigens (En nee, ik zal er hierna niet weer over beginnen) is iemand uitmaken voor klein kind ook niet bepaald een volwassen manier van reageren. Daarom mijn verhaal over uitgestoken tongen en dergelijke. Want als je mijn manier van praten wilt bekritiseren kun je je beter zelf niet in het land der geestgestoorde kinderen gaan begeven, dat is immers mijn vakgebied.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2006
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ooow,maar je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven,doet je vader zijn huidig werk graag, of doet hij het omdat hij géén andere keuze heeft.....
    Eindeloos solliciteren zeg je,en toch heeft hij er drie jaar over gedaan om een nieuwe baan te vinden...
    Kun je je dus voorstellen dat er nog mensen zijn die óók eindeloos solliciteren en daarbij aan géén baan kunnen geraken wegens diverse omstandigheden,en dan kan je je best voorstellen dat deze mensen na lange tijd van vruchteloos werk zoeken er gedesillusioneerd er de brui aan geven en verder berusten in hun lot.
    En je pleit tegen verhoging van loon,dus je vindt het prima dat mensen jarenlang werken aan hetzelfde loon,en dit terwijl de levensduurte jaar na jaar de hoogte ingaat zodat men telkens minder en minder overhoudt tot je vanzelf op de grens van de armoede zal belanden.
    Ja jij pleit hier in feite voor het groot-kapitalisme dat zijn mega-winsten jaar na jaar op zak steekt en die er de laatste jaren niet voor terugdeinzen om de verworven rechten van de arbeidende bevolking proberen uit te hollen ,die de sociale bescherming die de arbeiders nu hebben proberen af te breken tot op de grond.
    Ja ,jij wil hier duidelijk naar de amerikaanse toestanden op waar een arbeider géén enkel recht meer heeft aangezien hij over zijn eigen loon moet onderhandelen en duidelijk met een laag loontje moet tevreden zijn, en die ten allen tijde ginds kan vervangen worden door een nog goedkopere arbeidskracht, zodat hij de straat opvliegt zonder sociaal vangnet.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    doe geen moeite svennies, ik kreeg ook al drie keer geen antwoord op de vraag een niet economische reden te geven om op de vvd te stemmen.

    haha :emo:

    als je niet normaal wilt discussiëren post dan gewoon niet ofzo.
    leek me duidelijk waarom. in iedergeval al omdat jullie die standpunten hebben en erop stemmen :thumbs: . of jullie zijn wel heel erg schijnheilig
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Als jij post dat de rechtse mensen niet mee willen betalen voor hun medemens, ben je gewoon erg dom bezig. Dat is namelijk NIET waar.

    En svennies moet eens leren wat pakkender zijn berichten te schrijven, want die onleesbare meuk neem ik negen van de tien keer niet eens door.

    Maar wat was jouw vraag dan?
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    :D
     
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ga toch koken mens. :{
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    dat eerste is wel heel kort door de bocht gezegd. maargoed, laten we vooraf maar stellen dat ik ontzettend dom ben :thumbs: hoeven we daar ook niet meer over te discussiëren. Ik stelde dat de rechts georiënteerden degenen die het moeilijk hebben niet willen steunen. En dat baseer ik op spreuken als: ze zijn dom, je kunt het makkelijk redden met een uitkering etc etc ). Wat dus niet waar is ( kan ik weer hetzelfde terug gaan zeggen ) of willen jullie wel wat meer betalen voor de minder bedeelden dan??

    En mijn vraag van een aantal pagina's terug al was wat jullie sociale redenen ( en dus niet economische ) om op de vvd te stemmen. Want enige wat ik hoor zijn statistische gegevens en procenten en bedragen.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Liberalisme richt zich op het individu. Dat kan op verscheidene manieren. Een positief aspect van het liberalisme vond ik de gedachte om ontwikkelde burgers via het onderwijs te willen creëren. Het probleem dat ik met de VVD heb is het feit dat ze economisch liberaal zijn en dat individualisme meer een vorm van egoïsme is. Dat maakt niet uit. Het stoort mij alleen wel als VVD stemmers doen alsof ze wel sociaal zijn.

    Voorbeeld: Zwaar zieke mensen goedkeuren en ze vervolgens aan hun lot overlaten met als excuus het stimuleren van werkllust. |:-

    Beste Drone, nu doe je het weer. Inhoudelijk zeg je niets maar je beledigd mensen omdat je gewoonweg niks terug weet te zeggen. Jouw manier van discussieren is zeer kinderachtig. In plaats van inhoudelijk te reageren klaag je alleen maar over andermans stijlvormen. Dat irriteert me. Want zo valt er niets te discussieëren.

    Als je zo blijft doorgaan stuur ik je met plezier een doos duploblokken en een gesigneerde onderbroek van kabouter plop. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2006
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ooh sorry vriend, ik heb speciaal voor jou mijn berichtje beperkt tot 15 regeltjes zonder al te moeilijke woorden te gebruiken.
    En nog slaag je er niet in de boodschap die erin verborgen zit te lezen.:eek:
    Mijn excuses daarvoor, al kan ik je wel een cursus begrijpend leren lezen aanraden,en als je het aankan ook nog een cursusje economie er bovenop,dat zou je véél helpen....
    Dan zal je waarschijnlijk met iets meer inzicht kunnen reageren dan nu.
     
  15. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens, die vent wie echt waar niet waar hij het over heeft, maar laat die rooie rakkers maar in hun waarde. als links alles WEER heeft verkloot mag rechts het weer opruimen.
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan perfect begrijpen wat er staat, alleen ben je niet echt in staat je boodschap kort en bondig te brengen. Ik kan jou wel een cursusje schrijfvaardigheid aanraden. ;)

    Heeft iemand de stemwijzer al gedaan? Enige partij met een positief stemadvies is bij mij de VVD.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  17. saintshizzle

    saintshizzle Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Liever een goed beargumenteerde post neerpennen waar lezers hier iets aan hebben ,dan in een ongefundamenteerde scheldtirade te vervallen.
    Zo kan ik jou ook een cursusje in elementaire beleefdheid aanraden.
    Overigens , in plaats van een persoonlijke aanval in te zetten,zou het héél wat beleefder zijn om inhoudelijk te reageren op hetgeen er in een post gezegd wordt.
    Met vriendelijke groeten Svennies.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ook een lekker zinnige onderbouwde post. Gefeliciteerd, mijn haar is niet rood. Ik zit hier nu echt te wachten tot het moment dat iemand een natte wind in mijn gezicht laat om de discussie van een hoger niveau te voorzien.

    Iemand ook de stemwijzer gedaan ene iets verrassends bereikt?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2006
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwa, het is maar hoe je het bekijkt.
    Je kan ook stellen dat het dank zij links is dat rechts de kans niet krijgt om de klok voor de modale werkende nederlander zo'n 100 jaar terug te draaien....
    Jij vergeet dat het vooral dank zij de linkse zijde is dat de gemiddelde arbeider nu een beter leven heeft.
    Als het van liberale en christelijke zijde had afgehangen ,had je nu nog altijd niets in de pap te brokkelen gehad,aangezien die twee partijen altijd de kant van de rijken hebben gekozen.
    Het motto van kerk en fabriekseigenaren was destijds eensluidend "jij houdt ze arm ,en ik hou ze dom".
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina