1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Polsbandjes voor het goede doel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 3 jan 2005.

1. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    ach ja ze verdienen er wel geld mee die goede doelen dus ik denk waarom niet wij in deze thread dragen ze misschien niet maar andere mensen wel (het overgrote deel van NL) zo doneren mensen tenminste wel geld en dan is het maar een hype de goede doelen worden gesteund :) ... het is een beetje hetzelfde als dat giro 555 veel mensen doneren nu maar over een half jaar is iedereen het al weer ''vergeten'' en doneren ze niet meer.. het word als het ware nu ook gehyped en daar ben ik helemaal niet tegen maar probeer jaar/maand donateurs te werven daar heb je veel meer aan

maar zolang de particulier blijft donateren hoor je mij niet klagen dat iedereen zo'n bandje heeft, laat ze lekker ze komen er zelf wel een keer 8er... of niet naja ik heb genoeg getypt :p

Eagle4

2. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    een bandje voor azie; mensen doneren, en ze hebben een bandje

nu hopen dat we mail terug krijgen heh blade :eek:

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar als je zo een bandje draagt als die van armstrong , ga dan best niet op vakantie in amerika als je lang wil leven.
    Daar heeft zo een bandje een heel andere betekenis, namelijk dat je in het geval van een hartaanval of een heel zwaar ongeval niet wil gereamineerd worden.
    Het zal je maar overkomen dat je daar op reis gaat , een hartaanval krijgt en het ziekenhuis je laat sterven , omdat ze denken dat je niet gereamineerd wil worden dank zij je gele bandje.

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    haha er staat toch op waar het voor staat. :+

svennies we moeten jou nomineren voor de eeuwige pessimist :+

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gele bandje vind ik supergoed. Maar dat oranje en rode vind ik weer overdreven. M'n vrienden dragen ze ook omdat ze dan willen laten zien dat ze b.v. racisme k*t vinden terwijl ze zelf ook wel eens k*tneger of hassan dit hassan dat... Ze discrimineren ook af en toe. Volgens mij hebben er zelf geen idee van waar het geld naar toe gaat ofzo. Ik vind dat rode en oranje bandje maar nalopers van dat gele. Armstrong heeft het zelf opgericht. Maar verder heb je me nog goed geinformeerd Master of blades.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    He dit heeft enkele weken geleden echt bij ons in de krant gestaan , om de mensen te waarschuwen dat als ze naar amerika reisden , ze als ze zo een bandje droegen dit dan best thuislieten .
    Dit om te voorkomen dat er misverstanden zouden gebeuren als men daar het slachtoffer zou worden van een hartaanval. :eek:
    edit: ik noem me liever een realist die het spreekwoord huldigd " liever blode jan dan dode jan" hoewel dat blode ook geen zicht is , maar toch :cool:

Laatst bewerkt: 3 jan 2005
  7. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik heb dan ook nog een goede tip voor jullie. Laat je polsbandjes ook thuis als je naar Turkije op vakantie gaat. Als je hem omhebt, denken alle Turken dat je zo'n bandje omhebt van een All-in hotel en dan vliegen ze op je af, omdat ze denken dat je toerist bent (ik ben er al heel vaak geweest en je krijgt spul gewoon veel goedkoper als je niet een "typische toeristen-status"hebt). Toen ik het bandje (de gele trouwens) af deed, kreeg ik al veel lagere prijzen aangeboden en vliegen ze minder hard op je af.

8. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Het is echt een mode-artikel. Wijven bij mij op school, zo dom. "Ja mag ik dat bandje van je kopen voor 50 cent?" Zeg ik: "waarom dan, koop 'm dan voor 1 euro dan geef je nog wat goeds uit aan het goede doel. Ja, nee." zegt ze dan. "Waarom dan niet? Ja ik wil 'm toch alleen omdat iedereen hem heeft, staat leuk! Hihihihi..." :mad:<- Dat denk ik dan. Dan denk ik echt van: "Flikker op man!" Ik kocht het omdat het een betekenis had. Maar na het succes gezien te hebben komen er steeds meer soorten bandjes. Dan heb ik echt zo iets: "Wat is dit voor loze hype man?"
    Gebeurt heel vaak, zoals met shirts van Che Guevara. Ook een hype geworden maar mensen weten de betekenis er niet eens achter. Hier kan ik soms echt kwaad om worden..

9. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt gewoon pure commercieele misbruik van gemaakt.
    met die gele bandjes ook. die werden, omdat ze wereldwijd waren uitverkocht, hartstikke duur op e-bay aangeboden. sommigen wel meer dan 50 euro.

die bandjes zijn bedoelt om mensen te helpen en niet om te van te profiteren om of er beter uit te zien. die mensen moeten zich schamen!!

10. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Idd, overal zie je het nu verschijnen. Draag nu alleen nog maar de gele. Daar zit nog een beetje betekenis in/achter.

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als het bandje zonder opdruk was zou ik erover nadenken. Nu is het richting die Amstrong gericht. Die man zit nu zwaar aan de doping (net als elke wielrenner). Gewoon geel bandje zonder tekst (staat nu toch "livestrong" ofzo op?) zou ik mischien nog kopen. Geef gewoon geld aan de mesen die ervoor collecteren of geef 555 een aantal euro's. Vind het nog veel erger dat mensen er 200 inslaan om ze vervolgens via ebay voor €2.50 te gaan verkopen :mad::mad: En dan zijn er mensen die ze op ebay kopen en zegen: "ik wil ook het goede doel steunen" Dan snap je dus echt niet waar je mee bezig bent |:-

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Yep, dit hoort ook gewoon bij de hype. Die gele zijn uitverkocht en toch willen mensen meedoen aan de hype. Dan willen ze er ook wel €2,50 voor betalen. De aanbieders doelen toch alleen maar op geld.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Daarom leven we hier ook in een kapitalistische maatschappij.
    hier zouden velen zich blauw willen kopen om er toch maar bij te horen.
    Maar stel nu , dat je vanaf morgen verplicht bent door de regering zo een armbandje te dragen dat je gratis hebt gekregen, zou je dan ook akkoord zijn?

14. Xam

Xam Woo-Hah!

Leuk Bevonden:
    0
    In onze AH vestiging kreeg iedereen een Oranje bandje, om te laten zien dat in onze winkel niet gediscrimineerd wordt... Maar toen ik zei dat wij buitenlanders toch altijd zo goed in de gaten moeten houden op winkeldiefstal, werd het toch even stil.

Het is allemaal zo hypocriet als wat :mad:

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Jij vat het goed samen , alsof zo een bandje iets veranderd.
    Zolang de mensen zelf niet veranderen zal het niets oplossen , al draag je nog 2000 armbandjes. ;)

16. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ah, een echte moraalridder. :+
    Leg uit? Als je iedereen respecteert ben je verkeerd bezig? Of als je zo'n bandje draagt ben je verkeerd bezig? (Dit is wel de ultieme vorm van discriminatie: veroordelen om een stukje rubber.)

Wat bedoel je nou eigenlijk? :confused:

17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het lijkt mij vrij logisch dat je iedereen respecteert.
    Dus het nut van het bandje lijkt mij niet aanwezig.
    Wil je met het bandje laten zien hoe goed je wel niet bent?
    Dat je een statement wilt maken, ok, maar waarom zou je ineens voor (in mijn ogen) normaal gedrag (of normen en waarden voor mijn part) een stuk rubber om je arm doen?

18. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Tegenwoordig loopt bijna iedereen met zo'n bandje. Nu hebben we dezelfde situatie als eerst. Iedereen gelijk zonder bandje, nu: iedereen gelijk met bandje. Ik heb nog niks gemerkt dat het werkt. Dit jaar zal er misschien wel weer iemand tragisch slachtoffer worden van zinloos geweld, vrees ik, maar hoop ik niet.

19. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben waarschijnlijk de enige die deze bandjes niet heeft. Stom idee, stom gebaar en nog stommer uitgevoerd. Sowieso die tekst respect2all irriteert me al genoeg. For fucks sake, zet er gewoon Respect my Pimp neer of wat dan ook. Fucking breezer ding.

20. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mja in een land van discriminatie, zinloos geweld, Pim Fortuyn... is respect voor iedereen logisch, en 'normaal' gedrag?

Open your eyes!

Deel Deze Pagina