1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Polsbandjes voor het goede doel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 3 jan 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar als je denkt de je boven alles uitstaat, onaantastbaar bent en alles meent beter te weten ben je net zo goed een moraalridder.
    edit: Eckie , je denkt dat je boven alles uit staat en dat is juist je fout. O-)

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Goh... je hebt wel een snel oordeel over me.
    Ik snap niet hoe je daar aan komt. :confused:

Ik probeer hier respectvol een discussie te voeren, en jij begint met goed/fout-oordelen te gooien. Is dat nou nodig?

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  3. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Livestrong en een Respect2All bandje om. Livestrong omdat het gewoon een goed doel is tegen ****** en dat is toch wel het minste dat je kan doen. En Respect2All, tjah... Ik heb had er een paar gekocht. Weet niet precies waar he tno heen gaat, maar iig steun je er iets mee!

4. Xam

Xam Woo-Hah!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde vandaag dat er nieuwe bandjes komen. Ze worden lichtblauw met de tekst: "Free Wilders"

Welke debiel gaat die dingen kopen, ze doen net alsof die gek een soort Nelson Mandela is man |:-

5. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    wahahahhaa ik zit deze topic een beetje door te lezen,
    en wat zie ik:geel bandje,oranje bandje,blauwe band,rode band.
    als we ff doorgaan zijn er meer dan dat je bij judo kan halen.

6. Ja idd, ik snap er echt geen hol meer van. Opzich is het wel een vette actie, die polsbandjes voor meer bestrijding van ******. Alleen veel mensen kopen het daar niet voor ben ik bang.

7. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze dan ook allemaal (de drie bandjes dus), waarvan ik er twee draag (de oranje en gele) en vindt dat meer dan gerechtvaardigd. Dit omdat er al diverse mensen in mijn familiekring aan deze verschrikkelijke ziekte zijn overleden (2 opa's, 1 oma en mijn andere oma heeft het gelukkig overwonnen)
    Ikzelf ben 20 jaar en ken persoonlijk ook 2 leeftijdsgenoten die enkele jaren geleden dezelfde ziekte ternauwernood overwonnen hebben.
    Vooral het feit dat zelfs zulke jonge mensen helaas in aanraking 'moeten' komen met deze ziekte heeft mij enorm aangetrokken en is tevens de reden dat ik dit bandje heb aangeschaft naast mijn reguliere donaties aan de k*nkerstichting.

Het feit dat er nu ook de rode en oranje bandjes zijn kun je misschien wel als 'slap aftreksel' beschouwen maar het is zeker een goede methode om het onder de aandacht te brengen. Dit bandje draag ik omdat ik enkele maanden terug, na het stappen, over straat liep met een vriend van me en een groepje van 8 man ruzie zag maken (verbaal). Aan de sfeer was al te proeven dat het op een vechtpartij uit zou gaan lopen dus besloot er verbaal een stokje voor te gaan steken. Na even gepraat te hebben met deze gasten leek het de goede richting in te gaan en had tevens het gevoel één groepje al aan 'mijn' zijde te hebben. Toch kon de andere 'groep' het nog niet helemaal waarderen, in principe slechts een persoon, en besloot toch iemand van de andere groep te slaan. Na een tweetal klappen ben ik er tussen gesprongen om hem van de ander af te houden wat ik met een klap met een bierglas in mijn gezicht heb moeten bekopen. Door mijn beste bedoelingen zit ik nu wel opgezadeld met een zevental littekens in mijn gezicht waar ik het de rest van mijn leven mee zal moeten doen. Ik probeer het 'positieve' maar te zoeken achter het feit dat het bierglas pas in mijn gezicht is kapot gegaan ipv. dat het al voor de klap gescheurd/gebroken was, wat aanzienlijk gescheeld heeft in het aantal littekens en de grootte ervan.

Aan de stichting Zinloos Geweld geef ik geen donaties. Dit omdat het in mijn ogen het spreekwoordelijke 'water naar de zee dragen' is. Mensen zullen helaas altijd slachtoffer blijven en worden van zinloos geweld. Deze stichting kan, hoe goed ze het ook bedoelen, hier simpelweg niets aan veranderen.

Nu wil ik me hier absoluut niet als zielig voor gaan doen, maar het geeft wel aan dat er ook mensen zijn die deze bandjes ook daadwerkelijk met een reden dragen en niet alleen als 'modeartikel' gebruiken...

8. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    K'had een Oranje van mijn werk gekregen ... Maar dat ding zat zoo iritant op mijn pols, dat ik hem uit frustratie doormidden trok :{

9. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heheh, je moet ook de "large" versie aandoen ipv van "small", die zijn veel groter :D

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Slashhead, trek het je niet aan wat iedereen zegt over meeloperij. Je hoeft niet te rechtvaardigen dat je een bandje draagt, de enige die het ermee eens hoeft te zijn ben jijzelf.

Ik vind het iig top dat je die bandjes met een duidelijke bedoeling draagt. Ik draag zelf alleen de oranje, en dat veel mensen die als mode-artikel dragen vind ik niet zo erg, zolang ik maar weet waarom ik hem draag.

11. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh nee, trek het me zeker niet aan hoor. Je doet het uiteindelijk puur voor jezelf, zoals je al aangeeft.
    Ik vind het gewoon jammer dat sommigen dit soort bandjes dan weer gelijk over één kam scheren terwijl er duidelijk twee 'partijen' zijn. Ook de mensen die deze bandjes puur als modeartikel en zonder bijbedoelingen dragen steunen toch nog altijd een goede stichting...

12. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Er zijn mensen die ze op ebay kopen om erbij te horen. dan steun je 0,0 niks niet het goede doel.

13. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dammmmn, zijn ze zo populair dan? :eek:

14. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Mja, ik zou zelf dat Respect2All bandje nooit dragen. Ik heb namelijk helemaal geen respect voor iedereen, want als iemand respect van mij wil, dan moet hij dat verdienen. Net zoals ik respect van mensen moet verdienen voor ik het moet krijgen.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat je twee verschillende vormen van respect door elkaar haalt. Respect als in 'wow, dat heb je goed gedaan'-respect. En je hebt 'respect-voor-elkaar' waarbij je dus niet zomaar elkaars schedel inslaat. In dit geval hoort het bandje bij het 2e respect :)

16. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind elkaar niet de schedel in slaan geen vorm van respect, maar een logisch gegeven.

17. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de dag toch wel. Je hoeft maar een krant open te slaan of een nieuwsbulletin aan te zetten en je krijgt meer dan genoeg voorbeelden...

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dus jij respecteert gehersenspoelde Moslimfundamentalisten? Of Nazi jongeren die met molotovs zwaaien? Of extreemlinkse AntiFa jongeren die iedereen neertrappen die anders denkt dan zij? Ik niet namelijk.

Mietje.
    Jij bent zeker zo'n schijnheilig mannetje dat constant blehrt dat zinloos geweld verschrikkelijk is, maar als het erop aankomt heb je het lef niet eens om er iets aan te doen, met het slappe excuus 'ik wil nog langer leven'. Mooi gezegd hoor (niet eens een spelfout, dat alleen al verdiend een applaus), maar dat iemand anders misschien in een coma wordt geschopt zou je blijkbaar aan je reet roesten.

En dit:
    Doe je dat nu expres?

Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  19. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je iets goeds te pakken. Ik heb namelijk ook altijd anderen 'geholpen' in situaties die mis dregen te gaan of al misgingen. Bijna altijd met succes. Niet denken dat dit honderden keren voor is gekomen maar toch wel zo'n 10 à 15 keer schat ik. Maar sinds die keer dat ik dus met een paar van die gasten tot een oplossing wilde komen, effin je kunt het in mijn verhaaltje hierboven lezen, zal ik mezelf voortaan eens goed achter de oren krabben voordat ik weer eens in de bres spring. Deze goede eigenschap van mij is door die gebeurtenis toch wel zo goed als verloren gegaan! Jammer genoeg....

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    En met die gedachtengang ga ik mee.

Wedden dat ze binnenkort met een blauwig bandje komen?
    Laat zien dat je Azië steunt! Koop nu!

Deel Deze Pagina