1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Polsbandjes voor het goede doel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 3 jan 2005.

1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mogen we dan maar hopen. En dat het geen een of andere mode word ofzo.

2. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, het is al mode. Jammer genoeg wel...

3. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ze gekocht omdat ze mooi zijn, niet persee voor de goede doelen, ik vind beetje onzin dat je ze moet dragen omdat je voor deze doelen bent

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
  5. Reus

Reus Guest

Kvind het allemaal maar nageaapt van de gele, dat was de enige die ik had en dat zal ook zo blijven.

Het enige welke ik nog steun zijn deze bandjes:

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2005
  6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap het prima, oranje is respect = tegen zinloos geweld, duidelijk genoeg.

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Inderdaad, maar dat was te verwachten.

What's next? Een regenboogbandje om te laten zien dat je tegen alle negatieve dingen bent?

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nee dit is next :cool:

'Free Wilders!'

9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    het word ook steeds erger :confused:

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die gekleurde bandjes zijn oud nieuws; ik droeg dat al bij de weg naar het behalen van mijn eerste zwemdiploma.....

11. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Ja maar jij bent een bijzonder iemand, waarschijnlijk droeg jij ze dan ook in je oor en waren ze omgesmolten tot jou oorvorm. En deed je ze in je oor tegen het chloor water 8)

Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  12. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, nee om mijn enkel. In mijn oren zaten earplugs om oorontsteking te voorkomen :)

13. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    nou had ik het toch bijna goed he :) maar het begint echt te gek te worden met de bandjes, ik zou bijna mijn livestrong bandje afdoen. Ik heb er al een extra donatie aan gegeven van 30 euro, ja het is weinig maar hopelijk helpt het, alle beetjes helpen.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou 30 euro is niet weinig in mijn optiek. Veel voor een bandje ;)

De ******stichting steunen is sowieso een goede gift, met het onderzoek op deat gebied kunnen veel mensen gered worden.

met Azië was de maatschappelijke druk hoog en wild eeenieder wat geven, maar of het goed terrecht zal komen? Ik ben bang van niet. Als alle gevers voor de Tsunamiacties een bandje gaan dragen kunnen we beter de kosten van de bandjes omzetten in geld voor hulp in het algemeen... ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2005
  15. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    trouwens waarom zeggen mensen niet gewoon ****** stichting? het zit bij ons in de familie, en we gebruiken het woord in normale conversaties. Zolang je het dan gebruikt vind ik het niet erg om ****** te zeggen. Maar zodra je ermee anderen wilt gaan kwetsen met opzet, dan vind ik het niet gepast om dat woord te gebruiken.

Dat bandje staat voor mij dus voor een heleboel symbool.

Edit: WTF censuur?? :confused:

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

****** is een zeer veelvoorkomende ziekte, bijna onontkoombaar, lijkt het. Ik vind het woord op zich niet problematisch, ik vind het gevloek ermee echter wel irritant. Ik zal er niet snel over klagen (op straat,op live, want immers is het in bepaaldfe streken een normaal vloekwoord) maar toch is hte vreemd dat woord aan een stuk door te horen. Ik kan me goed voorstellen dat je dat steunt. Ik kan me wel voorstellen dat je een dergelijk bandje draagt, het geeft aan dat je een bepaalt doel en warm hart toe draagt en je vraagt aandacht voor het probleem.

Als steeds meer doelen zo'n bandje krijgen en het bandje voor het doel gaat, als mode object en onderscheidingssymbool dan gaat het mis (en die kant gaat het op, als ik het zo zie komen er meer bandjes dan doelen)

17. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    ja dat zie ik zelf ook, maar ik zal ook niet de bandjes van andere kopen. Die doelen zijn vanzelfsprekend, en alsof er als er meer geld komt voor de stichting zinloos geweld. Helpen zal het toch niet, want er hoeft maar 1 gek op te staan en dan kun je al weer een dode hebben, door zinloos geweld.

En een bepaalde vorm van respect moet je toch al hebben voor mensen, het andere soort respect moet je verdienen, om elkaar in vertrouwen bepaalde dingen te kunnen vertellen.

Ik draag dit bandje omdat ik achter de ******stichting sta, ik scheld nooit met dit woord. Daarentegen laster ik wel vaak god, maar ach zolang er daar maar geen bandje voor komt dan is het goed.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, zit wat in. Ik hekel die stichting zinloos geweld. Zinloos geweld bestrijden is zinloos. Alsof er iets veranderd. Alsof geweld iets nieuws is. En die reclame en het lievenheersbeestje roepen bij mij onderbuik gevoelens op. Als ik dat zie heb ik spontaan de neiging om een onschuldige bejaarde te bekogelen met zijn eigen rollator. O-)

19. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    achja dat is hetzelfde als dat je een apotheek binnenloopt om rotzooi te trappen omdat het daar te schoon en te perfect is.

Maar het is zeker zinloos het enige waarvan ik vind dat het nuttig is is het toch wel livestrong.

20. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    de hele school ( 1600 kinderen ) kregen laatst bij ons een oranje polsbandje :confused:

Deel Deze Pagina