1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Power Unlimited

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Defanatic, 22 sep 2003.

  1. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee het zorgt voor balans, balans = goed.
     
  2. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch, soms speel ik 5x achter elkaar Assault terwijl ik daar helemaal geen zin in heb, ik wil Territorys. Dit systeem beperkt je keuzemogelijkheden.
     
  3. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    dan speel je custom game. Bij games waar je een ranking krijgt, vind ik zowiezo dat je random systeem moet hebben, voorkomt dat mensen die heel goed zijn in headlong CTF daarvan gebruik maken en hun rank omhoog schiet, terwijl ze misschien heel slecht zijn in bv. waterworks assault. Typisch geval van een onverdiende rank dus.

    Maar hoe verklaar je dat gedoe rond het witte knopje, zoiets verwacht je toch niet van proffesionele reviewers.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Een reviewer die speelt de game eventjes, wij spelen de dag al tien/honderden uren op live. Wij zijn de witte knop gewend, zij niet enz. En ik vind het optimatch systeem ook irritant, maar ja, de game hoort naar mijn idee nog steeds ****/* te krijgen (4,5 ster dus)
     
  5. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Volgens mij schrijft jan dit ik kan zelf niet echt oordelen over de mplayer review maar het lijkt erop als de multiplayer te laag beoordeeld wordt en dat singleplayer te hoog want die 94 vond ik het niet waard eigenlijk. Maar goed daar zijn ze ook weer niet de enigste in want gamespy.com heeft Halo 2 game van het jaar gemaakt zelfs boven Half-life 2 dan vind ik toch wel vreemd eigenlijk.
     
  6. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja daarom ook een 93:p. Nee maar dat vind jij, een review is daarom ook grotendeels de mening van de reviewer. Jij kan die game als een 80 beoordelen, anderen als een 90.
    En dat Halo 2 wint van Half Life 2, kan ook zijn dat Half Life later kwam, en dus eigenlijk een beetje een 2005-game is.
     
  7. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    sorry hoor maar als ze metroid prime 2 een 9.7 geven dan vind ik dat halo 2 meer dan een 9.3 verdient.
     
  8. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Waarom? Omdat jij toevallig van mening bent dat Halo 2 minimaal gelijk of zelfs beter moet scoren dan een andere game? Een reviewer geeft een game het cijfer dat hij vind dat het behoort te krijgen. Je behoort iedere game op zichzelf te beoordelen en de eindcijfers van andere games horen dan dus ook niet bij die beoordeling. Kom op man, het is toch geen wedstrijdje van wie het hoogste eindcijfer hoort te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  9. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Een cijfer moet aangeven hoe goed een game is, maar dat cijfer moet wel in verhouding staan tot andere games.
    Of de games even goed zijn laat ik in het midden. Het cijfer met wel kloppen. Stel dat Halo 2 evengoed is als Metroid Prime, dan zouden die toch hetzelfde cijfer moeten krijgen? Wat heb je anders aan een beoordelingssysteem als het cijfer niks zegt over de kwaliteit ten opzichte van andere games.
     
  10. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar vergeet niet dat Metroid Prime een andere game is dan Halo 2. MP is meer een adventure dan een FPS. Halo 2 is FPS pure sang.
     
  11. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Een eindcijfer geeft alleen maar aan wat de reviewer van een game vond, en meer ook niet. Behalve dat het gewoonweg nergens op slaat om onderling games te gaan lopen vergelijken zal ook geen enkele objectieve reviewer in zijn achterhoofd rekening gaan lopen houden met wat een compleet andere game op een ander platform voor eindcijfer heeft gekregen.

    De enige mensen die dit imo niet kunnen zien zijn fanboys van een bepaalde game (en nee ik beschuldig hier verder niemand mee) die het simpelweg niet kunnen hebben dat een andere game een hoger eindcijfer heeft gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  12. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat metroid een hoger cijfer heeft maakt mij echt niks uit. Maar in mijn ogen moet een cijfer iets zeggen over de kwaliteit van de game ten opzichte van andere games. En niet alleen wat een iemand vindt.

    Als iemand ziet dat een spel een 9 krijgt, en de ander een 8,5 dan zul je denken dat de ene een stuk beter is. Maar als ik jou moet geloven moet ik dat hier niet uit afleiden. Waarvoor dient het cijfer dan?

    De manier waarop Nilamo dit zegt is ook in mijn ogen niet juist. Maar een reviewer zou op dingen moeten letten zoals: De controls zijn een stuk beter uitgewerkt dan in die game, op graphics doet hij daar een stuk voor onder, de levelopbouw is beter, de leercurve is erg goed ten opzichte van die game. Dit hoeft niet zo precies in de review naar voren te komen. Dan wordt het maar een saai stuk om te lezen. Maar op deze manier hecht ik ten minste waarde aan een punt.
    Maar jij zou liever een review hebben waarin verteld wordt dat het een super vet spel is en dat het er erg cool uit ziet. Dus een 9?
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Waar dat cijfer voor dient? Het is gewoon een cijfer dat de reviewer nodig vond aan de game te verbinden in zijn eindoordeel. Je kunt er verder natuurlijk wel een soort van indicatie uithalen, maar dat iemand vind dat de ene game beter is dan de ander door het verschil in eindcijfers is hun mening, maar nog niet perse de mijne.

    Wat ik in een review wil zien is duidelijke info over gameplay, verhaal, controls e.d. in een game en als het even kan ook nog eens verpakt in een leuk omschreven verhaaltje. Daarbij kunnen verder ook best wel enige vergelijkingen worden getrokken met andere games uit hetzelfde genre of dezelfde reeks en op hetzelfde platform, maar niet op de manier waarmee Nilamo mee aan kwam zetten. Maar dat was je iig al met me eens. Aan eindcijfers heb ik overigens maar een hekel. Mensen lijken zich er alleen nog maar op blind te staren en lezen bij een in hun ogen te laag cijfer de review al niet eens meer. Onzin imo, ik bepaal aan de hand van de info uit een review zelf wel of een game mij de moeite waard lijkt. Al krijgt een game maar een zesje dan nog hoeven de door de reviewer aangehaalde minpunten die tot dat eindcijfer hebben geleid voor mij nog geen probleem te zijn.

    Om gelijk ook even terug te komen op het onderwerp van de thread zelf, de Power Unlimited dus, wat ik in mijn stukje hierboven heb neergezet is precies de reden waarom ik de PU dus niets meer vind. Toen het blad voor het eerst uitkwam was het een zeer leuk blad met imo goede reviews, maar na een paar jaar moest ik het voor gezien houden. De imo puberale humor kreeg de overhand en dat ging uiteindelijk ten koste van de duidelijke info en reviews in het blad. Het is gewoon mijn ding niet meer.
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    er zat 2 maanden geleden een bel en win boekje bij de pu waarmee ik wat gewonnen had, maar ik heb mijn prijs nog steeds niet ontvangen, heeft iemand van jullie hier ook last van?of weet iemand voor welke datum uiterlijk je de prijs binnen moest hebben?
     
  15. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij stond op dat boekje wanneer je de prijs zou binnenkrijgen maar da weet ik niet zeker moet je even kijke.
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    nee staat er niet op...
    niemand anders die wat gewonnen had bij dat boekje?
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand de nieuwe PU al? Normaliter heb ik hem op vrijdag. Maar vandaag heb ik 'm nie...
     
  18. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em al wel!!:D Heel Vet alleen de psp review valt me tegen.
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg em altijd op zaterdag... die luie flikker van een postbode kanniet opschieten.
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Kom ik weer es op die site van hun, weet niet wat ik zie :eek: Hele make over maar nu ook Reviews :eek:

    _O_
     

Deel Deze Pagina