1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

President Bush in Limburg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Benneke, 7 mei 2005.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic:
    nee.. want dan heb je special powers.. sterker nog.. dan word je de pim power ranger, uit power rangers in politics, en dan heb je een waar force field om jezelf te beschermen tegen potentiële aanvallers 8)

    ontopic:
    de vraag was dus wat iedereen op dit forum vindt van de komst van het o zo bekende texaantje, en nu minister presidentje van Amerika, Ook wel George W. Bush genoemd (en ook aap, en idioot etc, maar dat laten we -nog?- even buiten beschouwing), naar Limburg.
    hier dus een goed onderbouwde mening over zijn komst.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , met zo een nickname moet je wel achter bush staan , dan staan de sadisten netjes bij elkaar ( grapje hoor) ;)
    Ik maar denken dat hij toen hij in belgie was superzwaar werd beveiligd , maar kerels bij jullie komt er nog méér mankracht aan te pas om die gozer te beveiligen.
     
  3. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Caps 13 is wel een beetje Heintje Davids he. Zegt steeds dat hij eindelijk oprot komt ie weer terug.

    Maar ik krijg zo'n flauw vermoeden dat je het flink moeilijk hebt gehad met de allochtone medemens en dat je altijd het pispaaltje bent geweest........of zie ik dat verkeerd ;)
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dus vanuit belgisch standpunt uit gezien wil jij zeggen dat je gewoon gaat meelopen dan met de meerderheid, nu blijf dan maar gewoon zitten waar je zit .
    Gewoon omdat ondanks dat Pim Fortuyn een homo was ,en hij iets voorstond wat de meeste mensen wel dachten maar niet durfden te zeggen en hij als dusdanig zo gestigmatiseerd werd door zijn politieke tegenstrevers totdat een gek het recht in eigen hand genomen heeft en het vonnis dat door de politieke wereld voorspeld was ten uitvoer heeft gebracht.
    Voor mij is het héle politieke nederlandse gemeenschap schuldig aan mededaderschap ingevolge de moord op Pim Fortuyn aangezien zij via de haatcampainge tegen hem de dader onrechtstreeks tot die moord hebben aangezet.
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij is niet de hele gemeenschap schuldig aan het stigmatiseren van die man, maar de media hebben het wel erg opgeblazen..
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dudes, zoals ik al eerder tegen Caps zei: dat is een hele andere discussie.. Dit gaat over Bush..

    Ik zeg dit niet om de mod uit te hangen, maar omdat ik nu het gevoel krijg dat hierdoor dit topic ontkracht wordt. Over Fortuyn heb ik bijvoorbeeld een andere mening dan over Bush. Nu gaan dingen door elkaar lopen... ;)

    //Edit: Dat is dus de schuld van Caps13, omdat hij met z'n Fortuyn forever geblaat kwam hier, terwijl dat er dus helemaal geen moer mee te maken heeft.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    *wordt nogal snel meegesleurd door de discussies
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Goiz , wat stelt bush nu eigenlijk persoonlijk voor , niets toch.
    Hij is simpelweg een marionet die in handen is van de lobby die hem in de presidentszetel geholpen hebben , namelijk de wapenindustrie en de petroliumindustrie.
    Al wat die heren onderling beslissen zal deze marionet in praktijk brengen ter ere van het amerikaanse grootkapitaal dat erg spijtig in handen is van een kleine groep die zich nu de machtigste ter wereld voelt dank zij bush.
    Zij trekken achter de schermen aan de touwtjes en bush beweegt net zoals zij dat willen , niet meer maar ook niet minder.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het een man zonder inhoud en met een hoop geblaat. En hij probeert imo papa volgen door die rare oorlogsdrang van hem...
    Ik zie het al voor me..

    Marionet... weet niet... Ik zie Bush wel als een machtsgeile knurft die zelf graag de touwtjes in handen heeft... Maar duidelijk is wel dat hij ook een harde krijgt van de wapenindustrie...
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ GoiZ, het grappige is nog wel dat het niet zijn vader was die de eerste golfoorlog heeft uitgelokt, dat was de schuld van Margareth Thatcher die bush senior zodanig onder druk zette zodat hij niets anders meer kon.
    Maar deze president is gewoon een speelbal in de handen van diegene die hem het kapitaal hebben verschaft om zijn verkiezingscampange te winnen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    En de huidige president is maar wat blij dat hij nu zijn kans gekregen heeft (denk ik).

    Maar goed, ik hoop dat limburg een memorabele dag heeft gehad hoor voor de rest. :p

    Tsja dat weet ik niet, maar dan vind ik hem alsnog een zak. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  12. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie Bush als een spiegeling van de amerikaanse ego: we kunnen/mogen alles en we hebben schijt aan iedereen en alles die niet met ons meedoet of amerikaans is. Want tja als het niet amerikaans is en/of engels spreekt dan kan het niet anders dan verkeerd/terrorisme zijn.
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens.. Er zijn zoveel Amerikanen die ook tegen Bush zijn, dat ik die opmerking net wat te gemakkelijk vind... Begrijp me niet verkeerd; ik kan me er ergens wel in vinden, maar toch.

    Het kiessysteem is gewoon zo belachelijk en irritant daar.. (imo)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja , wat wil je , er is daar géén kiesplicht dus mag je wel stellen dat een president kan verkozen worden zonder meerderheid van stemmen.
    En zeker als je weet dat je daar ongestraft nog knokploegen op de been kan brengen om de mensen die tegen je willen stemmen te intimideren.
     
  15. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Jummmm, kebab.....


    En over Bush: ik vind het leuk dat hij langskomt, maar ik weet niet of het alle problemen, voorbereidingen en gevolgen wel waard is. Voor dat korte bezoek denk ik het eigenlijk niet. Een vrij grote groep heeft er wel problemen mee en dan vind ik dat je je als de rest maar gewoon moet aanpassen. Maarja, daar is het nu al te laat voor. Maar ik vond dit bezoek van Bush nou niet echt een toevoegende waarde hebben. Ik houd sowieso niet zo van individuelen met teveel macht en invloed. Komen teveel problemen van.

    edit:
    49% maarliefst. Het is een té grote groep mensen die één leider moet kiezen. Erg onhandig als je het mij vraagt. De meningen zullen héél wat wijder uit elkaar lopen dan in bijvoorbeeld Nederland. En zeker in rekening genomen dat elke staat ongeveer een eigen land is wat betreft verschil in cultuur en reglement.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  16. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmz ok, misschien iet te generaliserend gedacht van me. Laat ik het zo zeggen: ik heb een hekel aan al die amerikanen die zo fokking scheinheilig doen, en zo sterk aan hun "geloof" hegten. En die mensen denken meestal hetzelfde: "America's the best, nothing can beat us" en aan die houding heb ik een gruwelijke hekel. En imo behoren Bush en consorten tot die groep.
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Waar zou een Amerika/Bush thread zijn zonder de wijze woorden van Svennies?

    Kiesplicht is nutteloos, of je mensen die stemmen zonder goed te weten waarvoor en waarom of ze stemmen simpelweg op niemand en hadden ze de tijd van zichzelf en anderen kunnen besparen door thuis te blijven.
     
  18. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me gewoon aan het feit dat de amerikanen denken dat ze alles aan kunnen, maar zich wel schrikken als ze worden aangevallen.
    Als de mensen op bush hebben gestemd dan blijven ze hem steunen door dik en dun, zelfs op het moment waarop ze dat niet meer zouden moeten doen.
    Kijk zijn aanval op irak heeft 2 kanten.
    Die saddam moest weg dat was logisch, maar hij heeft simel weg de verkeerde manier gepakt namelijk die van de massavernietingswapens, die ze niet hadden.
    Waarom deed hij dit?
    nu zullen sommige denken?
    hij wilde steun maar waarom zou hij dat doen als hij toch niet van plan was zich te houden wat de VN veiligheids raad zegt.
    En daarbij krijg je weer het gevoel dat de amerikanen gewoon overal schijt aan hebben.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :confused: gewoon gaat meelopen ... dan met de meerderheid? Wat bedoel je?



    Pim zei het met andere woorden, maar niet al zijn idealen waren ideaal. Helaas heeft niet zijn visie kunnen bewijzen



    zware woorden... Ik voel me niet schuldig
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet, ik zou het niet erg vinden. Voor mij is het geen klap.
    Iedere president heeft zo zijn goede en slechte kanten, maar wat Bush allemaal doet met die 'oorlog tegen het terrorisme' slaat nergens op. Een hele land over hoop met zijn oorlog omdat hij denkt dat er massavernietigingswapens zijn. Daarna stuurt hij hulptroepen om er voor te zorgen dat de vrede weer terug komt. :confused: |:-
    (er zit miss wel meer achter, als iemand dat weet zou ik het wel willen weten)

    Ik vind het ook zo irritant die Amerikanen de hele wereld willen besturen zo ongeveer. Ze bemoeien zich overal mee.
    Ik dacht eerst ook waarom die stomme Amerikanen zich gingen bemoeien met de oorlog in Vietnam. Het was de oorlog van Vietnam. Maar later kwam ik er achter dat het was omdat anders het communisme door een groot deel van de wereld verspreid zou worden. Dan nog?? Hun verspreiden toch ook hun ideeen door de hele wereld heen?

    Ik heb er geen problemen mee dat hij Nederland.
    Ik vind het wel 'netjes' dat hij helemaal hier naar toe komt voordat kerkhof.
    -EINDE BETOOG- :9
     

Deel Deze Pagina