1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

President Bush in Limburg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Benneke, 7 mei 2005.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ benneke , er staat helaas géén foutje in mijn post , in cuba was destijds een dictator aan het bewind namelijk Fulgencio Batista die zich vanuit een sergeantsrang door middel van een staatsgreep zich tot grote man van cuba had opgewerkt , en deze batista werd voluit gesteund door de amerikanen die verscheidene zakelijke belangen in cuba te beheren hadden .
    Deze batista heeft zich schaamteloos verrijkt op de kap van zijn bevolking die met geweld werden onderdrukt , terwijl de amerikaanse investeerders in fabrieken en plantages door deze dictator in de watten werden gelegd aangezien hij bij elke transactie van de amerikanen een commissie opstreek.
    Vele rijke amerikanen hadden trouwens buitenverblijven in cuba en vele gewone amerikanen gingen daar naartoe op reis.
    Fidel castro heeft deze dictator op de vlucht gedreven met zijn rebellenleger op 31 december 1958 .
    Het is zo dat onder fidel castro de cubaanse gemeenschap een betere toekomst heeft , dan ze vroeger had toen nog de dictators van het gerne batista er aan de macht waren .
    Van sindsdien heeft amerika een economische blokkade rondom cuba gelegd en dit duurt nu al meer dan 46 jaar ,dit is hun reactie op het feit dan fidel castro toen de amerikanen aan de deur zette en de bedrijven allemaal nationaliseerde , en dit alleen maar in de hoop dat ze zo fidel castro snel ten val konden brengen
    de cubaanse bevolking heeft onder castro een veel beter leven gekregen dan voordien het geval was , maar dit willen de amerikanen niet erkennen ,en zij hebben al verscheidene malen castro proberen uit te schakelen door middel van aanslagen die achter de schermen bijna allemaal blijken gefinanciert de zijn door de c.i.a..
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ Caps , zulke gastjes zoals jij zie ik dagelijks ,schoon s'zomers bruin zoals ze zijn , en zwemmen dat ze doen .... en als ik doortrek zijn ze weg _0/ _0/
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  3. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Sorry. Ik neem terug wat ik heb gezegt (ik moet dan ook eerlijk zeggen dat mijn geschiedenis kennis van cuba niet zo ver gaat)
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat de VS Irak heeft geholpen, tja.. ben jij niet soms vrienden met iemand en heb je later knallende ruzie met iemand? Dingen veranderen in loop der tijd.

    Doelen kunnen nou eenmaal veranderen, Robeco.. een stap dichterbij:+
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @ Benneke , het geeft niet , ik dacht al dat je vergeten was dat er voor Fidel Castro er in cuba nog anderen aan de macht zijn geweest die het niet zo goed met de cubaanse bevolking voorhadden dan hetgeen Fidel castro daar ondanks de amerikaanse economische blokkade heeft verwezenlijkt.
    Je moet gewoon voor ogen houden dat amerika maar 2 standpunten kent , en dat is je bent voor , of je bent tegen , en als je tegen hun bent zullen zij je nooit vergeven en alles in het werk stellen om je ten val te brengen. ;)
     

Deel Deze Pagina