1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Presidentiële Verkiezingen Amerika

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tediz, 4 jan 2008.

1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens pijlingen lijkt het erop dat het een monsterzege voor Obama word.
    Als McCain wilt winnen moet hij in 10 staten winnen waar vanuit wordt gegaan dat ze op Obama gaan stemmen.

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Tja al die Amerikaanse president kandidaten zijn niet te vertrouwen,Ook Obama zal zeker zijn issues hebben hoor.
    Maarja beter hij dan mccflury.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Teletekst 104. Diezelfde problemen waren er 4 jaar geleden ook.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoop echt dat Obama wint. McCain komt bij mij echt over als een achterbaks ventje. Daarnaast heb ik niets met die hele Republikeinse partij.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Volgens mij heeft ie ook een aandeel in die patatfabriek :'-(

Anyway, hoop op een zege voor Obama! :cool:

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Net zelf de test gedaan, kwam op 72% Mccain uit. verbaasde me niets, was het met aardig wat standpunten van mccain eens. ook zie ik hem liever president worden omdat hij gewoon al meer ervaring heeft. obama is nog maar een jong broekie die net om de hoek komt kijken.

hoop dus ook dat mccain gaat winnen. zal me ook niets verbazen.

Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Naarmate deze avond naderde kreeg ik wel meer sympathie voor McCain. Hij is voor een republikein erg gematigd en heeft bovendien veel meegemaakt, aantal jaren gevangen gezeten in Vietnam en weigerde vervroegd vrijgelaten te worden alleen omdat hij de zoon van een admiraal was, toch respect daarvoor hoor :+

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, dat je vast hebt gezeten is echt een pré om president van het machtigste land ter wereld te worden :'-(

Hou toch op mensen.

Kijk gewoon eens naar die vent. Al die ingestudeerde beweginkjes zijn echt vreselijk om te zien. De man schommelt wat heen en weer tijdens het praten. Het lijkt wel alsof hij op een paar bijna lege Duracell batterijen loopt. Obama is voor Nederlandse begrippen ook nog vrij conservatief, maar dan heb ik toch echt liever de rust uitstralende, jonge, vastberaden Obama die duidelijk aangeeft de buitenlandse politiek van de VS te willen verbeteren. Of het gebeurt is een tweede, maar van McCain hoef je wat dat betreft helemaal niets te verwachten.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het kan niet meer misgaan. Als Obama de vastdemocratische westkust officieel binnen heeft is ie er al.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Champagne en is erg blij :)

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    *Proost Fardo*

Laten we afwachten hoezeer de change nu gaat komen :)

Edit: Jammer dat ik de eindspeeches net gemist heb.

12. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Hoera voor Obama! :D

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Een monsterzege!

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Monsterzege voor Obama. Was te verwachten natuurlijk.

Heb zelden zoveel vreugde gezien op forums. Hopelijk sleept Obama Amerika uit het slop.

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    geweldig :D

edit: erg netjes van McCain trouwens zijn "afscheids" speech. Aleen slaat ie wel volledig de plank mis met Palin

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.719
    Ja, idd. Met z'n "beste running mate die ik ooit heb gezien".

Die republikeinen zijn trouwens slechte verliezers met hun boegeroep :emo:

17. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vooral de rednecks zullen 100% achter McCain hebben gestaan. Ik vrees er daarom ook voor want er hoeft maar één malloot tussen te zitten. In de verkiezingen speelde racisme absoluut geen rol en dat wordt ook wel duidelijk met de uitslag. Maar toch zal dit veel woede oproepen bij bepaalde groepen in Amerika en daar heb ik tong wel wat angst voor.

Maar ben wel ontzettend blij met deze uitslag. Ik zag helemaal niets in McCain en zijn punten. Deze monsterzege had ik ook totaal niet verwacht :eek:

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Als McCain President was geworden had hij binnen nu en 6 maanden dood gelegen na een affaire te hebben gehad met Palin.

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Obama pakt vooral veel grote steden, maar als je naar dat kaartje kijkt. Dan zou je toch zeggen dat door het slaven verleden veel zwarten rechtsonder zouden zitten, right?
    Dat is niet echt af te lezen aan de stemmen.
    Ik vind het echt mooi om te zien hoe ontroerd sommige mensen zijn, doordat er nu een zwarte president is gekomen. Ze hadden het gisteravond bij de NOS ook over het feit dat ze weer nieuwe kansen zien, dat hun toekomst niet al hopeloos is voorspeld door hun huidskleur.

Hier is de overwinningsspeech van Obama:

moet je zien hoe dat volk hem aanbidt, dan geloof je echt dat er dingen gaan veranderen. Ik hoop niet dat de verwachtingen te hoog zijn gespannen.
    Als mensen binnen een jaar niets merken, dan beginnen ze toch te morren denk ik. Want hij staat voor een ongelofelijke opgave: Kredietcrisis, oorlog in Irak en Afghanistan, een recordhoge overheidsschuld.

20. Remco

Remco Guest

Die vlaggetjes zijn echt verschrikkelijk..

Deel Deze Pagina