1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Presidentiële Verkiezingen Amerika

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tediz, 4 jan 2008.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoop alleen dat die amerikanen daar overzee hem de tijd gunnen. Bush heeft echt een "big pile of shit" achtergelaten, vooral in de economische sector. Het wordt dus echt strontscheppen, weet niet of hij dit red in 4jaar. Denk wel dat hij gekwalificeerd is om het land weer op het droge te trekken. Afwachten.

Hij zei overigens ook in zijn overwinningsspeech dat hij wel de tijd gegund moet worden etc. etc.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Die rednecks zijn echt hilarisch.. Die denken serieus dat als de wapenwet wordt veranderd en wapenbezit verboden wordt dat de USA dan communistisch worden :D. Ik lieg niet, ik zag het op CNN :D:D:D.

O, en over Obama, iedereen reageert alsof die de nieuwe Messias is, maar ik zie hem vooralsnog als de Amerikaanse Jan Marijnse, ook zo'n linkse rakker die vooral veel praatjes heeft. Maar, mocht meneer Obama ervoor zorgen dat 75% van alle Amerikanen een ziektewet krijgt en de huizenmarkt weer stabiliseerd, neem ik alles terug..... Hahaha.
    Hoeft toch niet, want dit zijn uiteraard loze beloftes van Obama. Maarja, dat is het nadeel aan duale verkiezingen hé! Het gaat niet zozeer om je eigen standpunten, maar meer hoe je je standpunten positioneerd tegenover je directe tegenstander. Uiteindelijk wordt het allemaal wat geblabla, en dan moet Obama gewoon uit tactische overwegingen zijn standpunten aanpassen (bv over het homohuwelijk, Irak, abortus en de wapenwet.. Als hij hier zijn echte overtuiging had gevolgd had hij waarschijnlijk de verkiezingen verloren, dus daarom moet hij de 'republikeinse' Amerikanen ook niet teveel op te teentjes trappen door te zeggen dat abortus moet worden toegestaan, bijvoorbeeld.)
    Echt waar kinders, democratie is ook niet alles hoor.
    Maarrrrr, alles beter als Bush. McCain was niet zo heel erg geweest, snap alleen niet waarom die Sarah-fucking-Palin als running mate heeft gekozen, grootste blunder van hem (en dat waren er aardig wat :D).

Laatst bewerkt: 11 nov 2008
  3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Obama is echt geen linke rakker per Nederlandse stardaard.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Allereerst is Obama (zeker voor Nederlandse begrippen) niet links en ten tweede heeft Marijnissen (zo heet ie ;)) met de SP nooit de kans gehad om z'n plannen tot uitvoer te brengen :+

Je avatar vind ik overigens hilarisch :cool:

Ik vraag me ook af of Obama niet te hard van stapel liep met z'n beloftes, maar alleen al het gegeven dat er weer een stuk positiever naar Amerika wordt gekeken in de wereld is een hele verbetering t.o.v. het agressieve, negatieve imago van Bush en co. Hij verdient een kans en ik geloof dat ie een eind kan komen. Het is natuurlijk lastig en lekker tegelijkertijd dat het land zich diep in de stront bevindt, want slechter kan het bijna niet gaan. Dat heeft ie alvast mee.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Daarom zeg ik ook dat ik hem zo zie. Maar zoals je wel zei, Obama heeft de kans, waar Jan Marijnissen die minder had. Ik hoop het echt dat hij het 4 jaar goed gaat doen.

6. Remco

Remco Guest

Ik heb er wel vertrouwen in.. Sowieso komt Obama al een stuk intelligenter over dan Bush, dus dat zal ook wel loslopen:cool:

7. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo opgetogen over Obama persoonlijk. Het is idd geweldig dat Amerika een zwarte president heeft gekozen maar ik zie hem slechts als de lesser evil.

Ik kan me wel vinden in dit artikel;

Obama is Coca-Cola and McCain is Pepsi - at the end of the day you’re still drinking the same beverage

"The messianic fervor which has preceded Barack Obama’s expected ascension to the White House has alarming implications for freedom and is a painful reminder that most Americans have once again been suckered into believing that the two-party monopoly offers any kind of solution to the crisis that we face."

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat een goed artikel! Verwoord precies wat ik op de vorige pagina al zei, hij gaat weinig beloftes inlossen. En iedereen ziet hem als Messias, dat zei ik ook al 8).

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nog maar een paar uurtjes Bush en dan zijn we van die galbak af! \o/ Het is dan eindelijk zover voor Obama. RTL4 zend het live uit om 17.20.

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ben benieuwd wat deze rookie allemaal gaat veranderen en WIL veranderen in de U-Naait-Ons-States...

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook wel weer een hoog complot/big brother/we willen iedereen volgen en beboeten gehalte hebben. Maakt het verhaal niet echt geloofwaardig. Ik vind wel dat ze een punt hebben wat betreft de 2 keuze's. Maar andere partijen kunnen ook een gooi doen naar het presidentschap, het is niet zo dat republikeinen/democraten de enige partijen zijn. Het zijn alleen degene die groot zijn en waar kennelijk de meeste amerikanen zich in kunnen vinden. Als wij in Nederland alleen maar CDA en PVDA gaan stemmen zal ook vooral daar aandacht naar uitgaan en niet naar de VVD zonder enige stemmen.

Ik vind dat Bush het nog niet eens zo heel slecht heeft gedaan als president. In de geschiedenisboeken zal hij ook niet als kwaad worden afgeschilderd, let maar op. Hij heeft 2 termijnen vol kunnen maken, adequaat gereageerd op 11 september (bij aanval op Amerika volgt in de hele geschiedenis van het land altijd een tegenaanval, of dit nu correct is of niet). Ik heb in mijn dagelijks leven trouwens ook totaal geen last van Bush. Ben benieuwd naar de speech van Obama vanavond.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm

13. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet echt zwart van de mensen in Washington :+

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    =(=(=(

Straf...

Hij start twee oorlogen en slaagt erin géén van beiden te winnen...
    Hij was president terwijl in de VS mede dank zij zijn beleid een enorm crisis opstak die zijn sporen heeft nagelaten op zowel economisch als financieel vlak....
    Hij was de president die de burgerrechten drastisch terugschroefde zodat iederéén zonder enige vorm van bewijs kan opgepakt worden....
    Hij was de president die er géén bezwaar inzag dat folteren (waterboarding) terug toegestaan was....
    Hij zorgde ervoor dat de staatsschuld een gigantische hoogte bereikte,net zoals het defensiebudget ....
    Onder zijn beleid gingen de grootste belastingsverminderingen naar de rijkste amerikanen en komen steeds méér gewone amerikanen in de armoede terecht...

Tiens,zijn enigste verdienste....
    En maar goed ook dat twee termijnen het maximum zijn,anders had het er bijzonder slecht uitgezien voor de VS...

Yep,een oorlog starten met een leugen....

En er nooit voor veroordeeld worden voor het hooggerechtshof in den haag ook,wegen het dreigen van de VS om bij een aanklacht tegen bush onmiddelijk militair te gaan ingrijpen....

Euh,wat denkt U dat de gemiddelde afghaan of irakees zoal voor mening op nahoudt wat betreft bush zijn beleid....

Inderdaad mijn beste, abonimabel ,en verreweg het slechtste van wat er ooit in het witte huis heeft gezeteld......

En daar is vrijwel iedereen in de hele wereld het ermee eens,uitgezonderd U natuurlijk....:b:

15. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Zo hij was wel erg zenuwachtig zeg, hij begon een keer te vroeg met herhalen en vergat een stuk

16. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, then again, the whole world is watching you :p

17. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ja klopt, maar hij kon het niet erger verneuken hoor, maar ik ging net op youtube de oath af leggen met ook zon gast die het voorzegt..

EN DIE 2de ZIN IS GEWOON TE MOEILIJK!!!

18. dirkjang

dirkjang Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik keek niet

19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Hij is trouwens dus ook de eerste zwarte die de oath of office aflegt en dan kijkt ook nog de hele wereld

Ik zou me hele broek onderschijten, dus eigelijk heeft hij het nog goed gedaan

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei. Ben heel benieuwd wat er over 20 jaar in de geschiedenis boekjes van mijn kinderen zal staan. Mocht jij alle zaken die je nu opsomt op Bush afschuiven dan heeft het/de Senaat ook wel ernstig gefaald. Ik wil niet zeggen dat ik fan van Bush ben en hoe hij alles heeft aangepakt. Ik denk alleen dat hij over 20 jaar echt niet als slechte president word afgebeeld. En Alonso had zo'n "Galbak" reactie, alsof Bush een ontzettend veel invloed heeft op zijn dagelijks leven en het nu met Obama beter wordt. Zowel Bush of Obama zullen denk ik geen invloed hebben op mijn dagelijks leven. Maar, ieder zijn mening :).

Deel Deze Pagina