1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prinsjesdag 2003

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 16 sep 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat golf en hockey-spelers zwaarder belast moeten worden...:D:D:+

2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De bezuinigingen op de ziektekosten zullen averechts gaan werken, dat is gewoon dweilen met de kraan open!

Mensen die het geld voor eigen bijdrage a €1,50 per recept en eigen risico a €200,- niet kunnen betalen evenals de tandarts uit het ziekenfondspakket zullen op aandere manieren zorgen voor hun gezondheid.

Feit is dat de mensen net zolang met hun klachten blijven doorlopen totdat ze ernstig genoeg zijn om naar het ziekenhuis te gaan, dat blijft immers wel vergoed.
    Gewoon een simpele verkoudheid op laten lopen tot een longontsteking en je krijgt je dokter en medicijnen.
    Bijkomend nadeel is dat ziekenhuizen onder de voet gelopen worden terwijl ze daar ook nog eens gaan bezuinigen.

Militairen worden eruit getrapt en er worden 29 F-16 en weet ik hoeveel andere dingen verkocht, ondertussen staat er nog steeds een order van een aantal 100 miljoen euri voor de JSF.

Lonen bevriezen is een goed plan, als ze kunnen garanderen dat de prijzen niet verder zullen stijgen (iets wat ze niet kunnen).

Werkgelegenheid groeit op dit moment niet door te bezuinigen, tijdens reorganisaties blijven alleen de mensen over die VOLLEDIG ( 40 uur+) inzetbaar zijn, en zich dus 110% op het werk kunnen richten, mensen die vier dagen in de week werken worden het meerendeel als eerste "gesanneerd".
    Sommige mensen hebben een plaat voor het hoofd door te denken dat je met faillisementen en reorganisaties op de korte tot middenlange termijn (2-4 jaar) arbeidsplaatsen creeert, de mensen die bijvoorbeeld bij vendex en defensie worden weggestuurd maken ook aanspraak op WW.

Dit kabinet is het meest kortzichtige van de afgelopen eeuw, vakbonden zullen zich met hand en tand verzetten tegen het streberige gedrag van dit bijeengeraapte zooitje.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm ... maar biochemie betaald nog steeds slecht :'-( heb zelf de studie ook gevolgd ... maar ja ik wil ook wel weer terug de chemie in .. heb je nog een adres waar ze bio-informatici zoeken :+

maar back2topic ... het doet pijn ... maar het is wel beter voor de toekomst

Fardo komt vanavond met een zinnig en beargumenteerd antwoord

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Laat maar komen dan die argumentatie. Het is mi namelijk wel frapant dat we gaan bezuinigen op een moment dat de groei vd economie niet door consumenten en het bedrijfsleven wordt gerealiseerd. Juist dan zou je initiatieven van de staat verwachten.

Maar nee, juist het defensief is gekozen. Desinvesteren en bezuinigen.

Daarbij volgens mij op totaal verkeerde tereinen zoals bijvoorbeeld de reeds genoemde eigen bijdrage tandheelkundige zorg.

Iedereen ziet toch dat je bij juist tandheelkundige zorg bijtijds het probleem (gaatjes ed) moet aanpakken? Gaatje boren is echt goedkoper dan tanden trekken, zenuwkanaalbehandelingen etc.

Dit geldt uiteraard ook voor geneeskundige hulp van huisartsen. Ook daar zal drempelverhoging uiteindelijk resulteren in later behandelen van kwalen, waardoor die behandeling uiteindelijk enkel duurder wordt.

Juist dit soort basale zorg is imho de hoeksteen van onze verzorgingsstaat. Laten we niet terugkeren naar de tijd dat je op je 30ste al je tanden eruit trekt en een kunstgebitje neemt.

5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jij vat het weer veel te persoonlijk op. Ik werd gewoon kwaad om wat jij zei en vond het gewoon erg wat je zei. Ik wilde je zeer zeker niet beledigen. Mocht ik dat volgens jou gedaan hebben, sorry hiervoor.

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    :{

Dit kabinet is het meest daadkrachtige wat ik heb gezien. Eindelijk een kabinet wat wel durft beslissingen te nemen die nodig zijn. Wil jij straks miljarden en miljarden aan schuld hebben en geen concurrentie meer willen zijn voor het buitenland? Dan gaan we helemaal kapot.

De lonen zijn hier zo astromisch gestegen dat we onszelf uit de markt hebben geprijst, daar ondervinden we nu de problemen van. Het enige dat nu helpt is snoeien. Ervoor zorgen dat we efficient gaan werken zodat we straks sterk zijn.

Als de lonen niet stijgen kunnen werknemers straks weer meer mensen gaan aannemen, wat weer betekent dat er werkgelegenheid wordt gecreerd. Het is nou eenmaal niet anders. Je moet het geld ergens vandaan halen? Zoals het nu gaat is het evenwichtig verdeeld. Het rampenscrenario dat jij schets valt denk ik reuze mee maar goed.

Als het niet anders kan, dan kan het niet anders.

7. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Dan heb je zeker de miljoenennota van de fabeltjeskrant gelezen.

Nederlands heeft zichzelf uit de internationale markt geprijst door de heffingen op vestiging van buitenlandse bedrijven in nederland te verhogen.

Weet je wat je eens moet doen, naar de dichtsbijzijnde V&D gaan die wordt gesloten en vertellen "als jullie efficient hadden gewerkt, had je nu nog een baan gehad"

Het beleid wordt door nog steeds aan de top bepaald, als het verkeerd gaat wordt er nooit naar verkeerd management gekeken, nee dan hebben de mensen op de werkvloer het gedaan.

Bak-ellende II is nou bezig met het rechtbreien van een jaar GEEN beleid voeren, bezuinigingen zijn oke maar kunnen ook minder drastisch.

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Wel potver, zit ik in de trein met de Spits, lees ik dit:
    Nu wordt hij helemaal mooi, zulke extreme bezuinigingen, maar aflossen van de staatsschuld, ho maar... Daar kan ik dan weer wel boos om worden. :mad:

9. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Tja, volgens mij lossen mensen pas iets af als ze het kunnen missen.
    Als ze eerst zorgen dat er een investeringsklimaat ontstaat en mensen niet aan elke kant genaaid worden krijg je vanzelf de ruimte om af te lossen.

Mensen, waaronder ik, hebben geen moeite om IETS in te leveren, maar met deze bezuinigingen vragen ze TEVEEL van de mensen.

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *heeft net rijkelui rondgereden die zowaar niet getroffen/voorruit gaan....|:-

Niet rokende, kinder hebbende, lease auto hebbende, eige inkomenbepalende rijke lui....:mad:

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    roeien met de riemen die je hebt he. Lijkt me echt moeilijk. aan de ene kant moet je miljarden bezuinigen, is het hele volk boos maar moet je dit wel doen. Aan de andere kant wil de staatsschuld aflossen maar waar wil je dat van doen? Die moet dan dus weer opzij worden geschoven tot de betere tijden.

Wel sneu dat ontwikkelingslnden meestal worden vrijgescholden 40 keer van zulke schulden, maar dat rijke landen er nooit vanaf komen.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En hoe zou dat komen denk je...? Voorbeeld: als je kijkt naar Brazilie, dan is dat per definitie een van de rijkste landen qua grondstoffen. Toch leeft meer dan 70% van de bevolking ónder de armoedegrens. Dat is raar niet? Maar als je nagaat dat al die rijkdom in handen is van de rijke westerse landen/cooperaties/bedrijven, tja... dan mag een dergelijk land wel van mij vrijgescholden worden van zijn schulden :mad:

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En nu allemaal naar Amsterdam om te gaan demonstreren tegen de plannen van Balkenende!!!! BE THERE!

14. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    nouja wil je dat we steeds in de schulden staan?

15. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De nederlandse verzorgingsstaat is een van de voorbeelden die aantoont dat mensen hart voor elkaar kunnen hebben. Ik wil het niet zien gebeuren dat het hele sociale systeem op de schop gaat en dat we meer en meer richting Amerika verschuiven t.a.v. de zorg voor een ander.

Als deze plannen doorgaan worden de mensen die sociale zekerheid nodig hebben de dupe, terwijl de mensen die het niet nodig hebben het niks uitmaakt. Als je bedenkt dat er een hoop fraude wordt gepleegd in het systeem, waarom zorg je er dan niet voor dat die gevallen juist opgespoort en vervolgd worden? Nee, nu is Balkenende van plan om het HELE sociale systeem op de schop te zetten door juist die mensen aan het wewrk te willen zetten die het niet kunnen. En dat terwijl er eenzo'n 500.000 in de WW zitten die dit niet verdienen. Pak DIE mensen aan ipv de mensen die wel afhankelijk zijn van de sociale zorg

Laatst bewerkt: 20 sep 2003
  17. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Goede tijden, wanneer kunnen we daarop rekenen... Onzin, de volgende generaties zullen ons dankbaar zijn dat we die staatsschuld zover hebben laten oplopen.

En nu lees ik vanochtend in de krant dat er 25.000 demonstranten afgelopen zaterdag heben gedemonstreerd in Amesterdam. Nou hoop ik toch echt dat Balkenende in gaat zien dat er iets goed fout zit, maar daar hoeven we waarschijnlijk niet op te rekenen. Dit is in de Nederlandse geschiedenis waarschijnlijk het meest waardeloze kabinet wat we ooit gehad hebben... :{

18. jah maar net als altijd holland bietalt

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Effe nadenken. Als we de staatsschuld aflossen kunnen we over 25 jaar met de rentebesparing in een klap alle AOW uitkeringen betalen.

Dus nu even sparen om straks een lange termijn probleem goed aan te pakken. Zomaar het probleem van de vergrijzing opgelost.

Oh, nee. Dat kan natuurlijk niet, want we moeten nu alle stakkerds die te beroerd zijn om te werken van de straat af houden en in gezelligheidstehuizen plaatsen (my ass!). Wat mij betreft mogen ze het hele sociale stelsel nu meteen op de schopstoel zetten. Het wordt hoog tijd dat er een eerlijker sociaal stelsel komt waar mensen die het echt nodig hebben geholpen worden en waar profiteurs gewoon in de kou komen te staan.

Deel Deze Pagina