1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Even een kleine update.
    Volgens mn broertje was er nog een gast met een ijzeren knuppel en heeft een leraaar in zn gezicht gespuwd.

Die wetswijziging zal niet gaan gebeuren denk ik, niet als het om de grondwet gaat.

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Dit probleem hoort bij de politiek thuis. Daar moet het beginnen. Als de wet- en regelgeving niet aangepast wordt kan ook de politie er onvoeldoende tegen doen. De laatste tijd hoor je weer allerlei onzinnige plannen... zoals bijv. de stadsmariniers.
    Alleen maar praten, maar er is geen daadkracht.

Als de burger aangeeft het zat te zijn, dan komt men misschien een keer in beweging. Het is al een keer gedaan, maar de politiek is hardleers. Ik denk dat we nog een keer een signaal moeten afgeven... helaas. En welke partij pakt het probleem nu echt eens aan??

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ze hierheen zijn gekomen om hier een beter leven te hebben (wat ze ook hebben) en als het ze dan niet bevalt laat ze dan lekker ophoeren en een land zoeken waar ze het beter hebben, denk niet dat ze dat snel zullen vinden.

4. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    De marokkanen waar wij over spreken zijn jeugdige marokkanen, tweede generatie allochtonen dus. Ze zijn in Nederland geboren. Ze zijn dus ook niet hier gekomen om het beter te hebben, ze waren al hier.

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ohhhh... ok, dan is het goed....

:{

6. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    En daarom mogen ze alles uitvreten wat ze willen?? Flikker toch op man!!

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Niet om lullig te zijn, maar ik heb je draad gevonden! Volgens mij ben jij 'm namelijk al flinke tijd kwijt! Wat is je punt???:confused:

8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn punt is dat het een steeds groter gevaar is en als we er zelf ok nog aan gaan meedoen helemaal het einde zoek is.

9. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon een bewaker op school, dat lijkt me opzich wel werken. Dan wel een vet brede gast, zo'n ex-crimineel ofzo.
    Wij hebben zo'n concierge op school, das ook een onwijs brede gast :D. Iedereen is als de dood voor hem en hij is er ook altijd overal bij als er ruzie dreigt te ontstaan. :D

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het gevaar??? HAHAHAHA!!! Sorry hoor, maarre...volgens mij begin jij lichtelijk paranoia te worden man! Ben je bang een marokkaan te worden? :D:D:D

11. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ja, zet een ex-crimineel als bewaker in de klas, dat zal de sfeer erg bevorderen :{

en volgens mij was Orcrist z'n punt dat de oorzaak van de probleem-marrokanen het streven naar wanna-be-gangstas te zijn is...

iemand toevallig zo'n stomme Nederlands-Marokkaanse clip gezien; 'Het leven van de Straat' :{

12. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet hoe groot jouw school is maar hier zitten +2000 man. Onze "bewakers"/mensen die vaak buiten zitten zijn twee oudere mannen en niet echt breed.

Maar die bewaker hoeft er helemaal niet te zijn, deze situaties moeten gewoon voorkomen worden.

En idd, omdat het de tweede generatie Marrokanen is betekend het niet dat ze hier gewoon simelweg de boel op hun kop zetten, mensen bedreigen enz.

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je mij dat horen zeggen? (of zien schrijven in dit geval)
    Ik stel alleen dat er geen onderscheidt mag worden gemaakt tussen de allochtone en de autochtone crimineel (als ze beiden in het bezit zijn van een Nederlands paspoort)

14. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Maar gebeuren deze dingen nou bij jullie op school?

15. sneaky

sneaky Guest

hah dat is ALi B ik vind hem echt sneu

yo ik ben ali B
    fuck niet met mij
    anders jat ik je fiets mee

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad.. ik merk het iig overal aan.. Dat beinvloedt sowieso hun gedrag, het "gangstah" zijn op zich wordt al zo verheerlijkt..
    (even offtopic, als of die rappers gangster zijn, het zijn gewoon een stel aanstellers met te grote kleren aan ^^).. Maar ik merk iig dat niet alleen marrokanen, maar ook negers, antilianen, en nederlanders zich er helemaal op in stellen om ook zo te worden.. Het verpest niet alleen het straat beeld, maar ook alle normen en waarden.. Mede door de inhoudt van de teksten van hun favo muziek nummers..

Het is niet voor niks dat er op R&B feesten etc, altijd gevechten uitbreken.. ;/ Die lui, zowel de fopnegers (nederlanders), als de gewone negers die er aan mee doen, als de marrokanen en antilianen, hebben zo'n verkeerd beeld van de maatschappij dat ze denken dat als ze een leraar op zijn bek slaan, dat ze dan net zo cool zijn als hun favo rappers;/

Maja, het zal wel aan mij liggen, het zijn maar 5 marrokanen in dit hele land, en je moet er niks aan doen, behalve aardig tegen ze zijn |:-

17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Gerucht over 'smiley-bende' houdt politie bezig

Uitgegeven: 29 oktober 2003 14:35
    Laatst gewijzigd: 29 oktober 2003 15:41

ROTTERDAM - Een hardnekkig gerucht over een bende Marokkanen die meisjes benadert met de keuze tussen een groepsverkrachting of een "eeuwige glimlach", houdt politiekorpsen in heel Nederland bezig. De meisjes die kiezen voor de zogenoemde 'smiley' krijgen twee messneden in de mondhoeken. De jongens strooien zout in de wonden om een eeuwig litteken te veroorzaken, zo gaat het verhaal.

"Er is niets van waar", zeggen meerdere politiewoordvoerders. In de regio Rotterdam circuleert het gerucht sinds vorige week, maakte een woordvoerder woensdag bekend. Het verhaal verspreidt zich op scholen, via sms en via twee verschillende kettingmailtjes. De politie in de regio Haaglanden meldde bijna drie weken geleden dat angst onder scholieren en ouders volkomen onterecht is. "Het is een gerucht."

Halverwege september dook het verhaal voor het eerst op in Nederland, in Leiden, in de regio Roosendaal en in Zaltbommel. In een steeg achter het politiebureau in Roosendaal was een jong stel door een aantal jongeren belaagd. De jongen zou in elkaar zijn geslagen en het meisje kreeg de keuze voorgelegd. Na verontruste telefoontjes van ouders zocht de politie tevergeefs naar de slachtoffers.

Folklore

Peter Burger onderzoekt voor de Universiteit van Leiden de fenomenen stadslegenden en moderne folklore. Volgens de docent journalistiek is het gerucht inmiddels ook opgedoken in Utrecht, Groningen en Enschede.

Eeuwige glimlach

De originele versie van het verhaal van de eeuwige glimlach is ruim zestig jaar oud en komt uit het Schotse Glasgow, zegt de onderzoeker. In Londen werd het verhaal in verband gebracht met de aanhang van de voetbalclub Chelsea die supporters van de tegenstander zou bewerken.

Keuze

In 1990 is het verhaal het Kanaal overgestoken en is er de keus voor verkrachting aan toegevoegd. Via Franstalig België in 1999 is het begin dit jaar tijdens de rellen in het Antwerpse Borgerhout overgewaaid. Op dat moment zijn de racistische varianten ontstaan. Vlamingen waarschuwden elkaar voor een groep Marokkanen, Marokkaanse vrouwen verpreidden het verhaal over een groep gewelddadige Vlamingen.

Kettingmail

"Het ziet er erg vertrouwenwekkend uit", zegt Burger over de laatst opgedoken kettingmail die is ondertekend door een medewerkster van de directie asiel- en migratiezaken van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. De vrouw heeft het mailtje per ongeluk met haar elektronische handtekening eronder doorgestuurd, laat ze desgevraagd weten.

De politie Midden- en West-Brabant verwacht dat het gerucht nog wel even zal rondwaren. De politie heeft de identiteit van de verzender van de kettingmail niet kunnen achterhalen. Volgende week wordt het onderzoek afgesloten.

Burger vermoedt dat het gruwelijke verhaal door publiciteit snel zal verdwijnen. Hij sluit niet uit dat het in nieuwe vormen terugkeert. Vanwege de "onzinnig sadistische" aard ervan, gelooft Burger niet dat het gerucht mensen op ideeën brengt. "Zoals blijkt wekt het alleen de interesse van grappenmakers en leugenaars."
    Bron: nu.nl

Smiley Bende:{
    ik kan nix zeggen... ik weet t niet, ik kan geen woorden vinden:{ |:-

18. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen een ziek iemand bedenkt zoiets.
    Hopelijk is er niet zo'n dwaas die denkt dit toch te moeten proberen.

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    heb je het bericht wel gelezen?? er is NIKS van waar, zou ook te ziek voor woorden zijn...

en daarbij wordt vermeld dat het in Engeland al sinds de jaren '60 een populaire 'urban legend' is...

ZINGT IE DIT SERIEUS???? :eek: :eek: :eek:

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Niks nieuws onder de zon

Dit is helemaal geen kwestie van nieuwe problematiek. Dit is echt niet iets van de laatste jaren en al helemaal niet Marokaan gebonden.

Dit soort problemen bestaan al jaren. Ik ben zelf op mijn zestiende eens afgetuigd door vier blanke jongens, zonder enige reden. Een stel asocialen van een jaar odf 25 die zich verveelden en twee wandelende pubers aanvielen.

Wat is het verschil tussen boerenrivaliteit in dorpen en deze stadse taferelen ? Waarom worden cafe ruzies niet als groots probleem bestempeld ?

Deel Deze Pagina