1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TheWalrus
    Diehard X-poster

Woon jij op de boerderij of zo.
    Lees eens een krant, kijk eens naar het journaal en herformuleer dan je mening want dit slaat nergens op.|:-

2. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Dat van Chelsea is echt waar de beroemde Chelsea smile werd in de jaren '60 en '70 daadwerkelijk toegepast door hooligans in Engeland. Maar sinds dien wordt deze wrede manier van hooliganisme niet meer gebruikt.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik kijk veel naar het journaal, en inderdaad er is veel geweld, en telkens vraagt men zich af, hoe kan het ineens zo uit de hand lopen. Welja, goedemorgen, het einde der tijden is aldoor aangebroken als je zo naar de wereld kijkt.

Er zijn inderdaad bepaalde groepen die problemen maken, maar die zijn er altijd geweest. Zijn het niet de plebs, dan zijn het wel de paupers, zijn het geen hooligans dan zijn het wel ongeschoolde senielen, zijn het geen boeren dan zijn het Marokanen en ga zo maar door.

Ik geef toe, ik woon in een stad (nou ja, Groningen) waar weinig problemen zijn, dus ik ben wat dat betreft enigzins gekleurd. Maar ik denk zelf dat een term als probleemmarokanen toch wel krom is.

Stigmatiserend werkt het wel. Als ik in een willekeurige achterbuurt loop, dan zijn er wel probleemjongeren, maar dat zijn niet slechts probleemmarokanen.

Waarom ontstaan die ruzies ? Wat ligt er achter ?

Ik geloof niet dat mensen uit huis werpen een goede oplossing is. Stel je voor, jouw zoon slaat een bejaarde in elkaar, jij geeft hem straf, wil er alles aan doen,maar hij doet het nog eens. Dan moet we jou en je hoogzwangere vrouw maar uit het huis gooien ?

Kom op,een zestienjarige die achterlijk is, is niet onmiddelijk verlost van zijn verantwoordelkijkheid.

Problemen met jongeren zijn lastig, hormoongestuurd en wel maken ze nu eenmaal heisa. Maar goed, wat deden de provo's ?

4. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    moet je eens bij ons in tilburg kijken.
    daar zitten op de Westhoeve heel veel buitenlanders en meestal hebben daar kinderen messen en pistolen bij.
    daar op die school hebben antalianen en turken en marokanen altijd mee groepen ruzie.

5. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    fuck the media!

6. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    En wat wil je zeggen met deze totaal nutteloze bijdrage aan deze discussie???

(Oh ja je sig is ook een beetje erg lang vind je zelf niet??)

7. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    1: Dankzij de media hebben de meeste mensen een slecht beeld over marokkanen.

2: Nee.

8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    1) Dankzij de media, flikker toch op man denk je echt dat het alleen door de media komt?? Ze halen toch zeker zelf al die ellende uit dat doet de media niet voor ze hoor!! Ga eerst es nadenken voordat je iets post.

2) Jawel

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Als het niet zo geregeld gebeurde zouden ze er niet eens mee in de media komen. Het is wel degelijk een bestaand probleem, anders werd het niet zoveel besproken.

10. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ^^als er iets gebeurt dan komt het uitgebried in de media

(op mijn school zitten veel allochtonen en daar gebeurt nooit wat.)

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dat zeg ik, de media besteed er aandacht aan, dus kan je concluderen dat er iets aan de hand is. En aan de regelmaat kan je de ernst zien van het probleem.

12. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Dan zal daar wel een hoop aanleiding voor zijn.

13. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    op mijn school zitten er meer autochtonen dan allochtonen, en toch gebeurt er wat... dus :{

(en ik ben turks/nederlands;))

14. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet je niet aangevallen voelen kerel. Merk dat jij je toch een beetje aangesproken voelt.

Anyways ff één ding duidelijk vriend: Zoals ik al eens eerder heb gezegd is de media NIET de oorzaak van dat crimineel gedrag. (van buitenlanders) JA het wordt overdreven maar niemand wordt lastig gevallen door Piet Paulusma ;) . Vind dat zo zielig de schuld op iemand anders op te schuiven, zie eerder het probleem maar eens op te lossen

15. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik was vandaag samen met ander (chinees) een telefoon gaan kopen en ik mocht de primafoon niet binnen.

"wij willen geen gedonder"

sommige mensen hebben het gehoord maar niemand zei wat.

de media is mede verantwoordelijk (vind ik tenminste) voor deze beeld over probleem marokkanen. als er iets ernstig gebeurt, dan is het echt voorpagina nieuws, maar wanneer (bijv.) een allochtoon een oma uit een brandende gebouw red, tja dan is er niks gebeurt.

tuurlijk zijn er rotte appels maar dat heb je overal. hooligans etc.

maar sinds de aanslag op de wtc, worden marokanen vaker in het nieuws gebracht.

maar ik ga stoppen, ik wil deze thread niet vernielen. af en toe kom ik eventjes langs. ik wou mij even laten horen:D

laterzzzz

(ik ben een marokkaanse "nederlander", volg een ICT opleiding, woon in een blanke wijk, met meer nederlandse vrienden dan buitenlandse. maar ik drink geen bier dus ik heb mij bijna aangepast;) )

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind het te ver gaan. Er ligt racisme op de loer.

Die beruchte probleemgroepen moeten ze aanpakken. Daar moeten ze iets aan doen.

Wat er echter gebeurd is generalisatie, en wel heel foute interpretatie van de gebeurtenissen.

Even terzijde, zelfs antisemitisme neemt toe onder autochtonen, dan vraag ik me af ? Verandert er nou nooit iets ?

Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2003
  17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Er hangt een beetje een schreeuwmentaliteit op het moment in nederland . Emoties worden geprefereerd boven feiten, doldrieste verhalen worden nog eens 10 keer erger doorverteld, etc. En het ergste is is dat heel veel mensen dit veels te serieus nemen. Ben benieuwd...

18. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga eens gezellig met je meisje op een vrijdagavond op het Schouwburgplein en de lijnbaan kijken in Rotterdam.
    Denk dat je niet echt een lekker gevoel er bij krijgt.
    En kom dan a.u.b niet met verhaaltjes uit het grote grim boek dat er groepen autochtone randjongeren rondhingen want dan kan zelfs onze grote vriend Hans Anders je niet meer helpen.

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @$$$$$

Ik denk dat in de eerste plaats "de marokannen" zelf verantwoordelijk zijn. Je kunt dat niet in de schoenen schuiven van de media. Zo langzamer hand moet je toch wel aannemen dat marokkanen meer dan andere groeperingen betrokken zijn bij zaken die niet door de beugel kunnen.

Als nederlandse/marokkaan heb je recht van spreken omdat je de problematiek van twee kanten kunt bekijken.

Wat doet marokkaanse gemeenschap er nu zelf aan om de kleine groep, die het verziekt voor de rest, te corrigeren?

20. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @$$$$$

Vind het lullig dat sommige mensen zo kortzichtig zijn, gewoon contact opnemen met de directeur.

Ik heb zelf waarschijnlijk meer buitenlandse vrienden dan nederlandse maar ze halen geen kutgein uit. Maar ik kan je wel vertellen dat in denbosch meer als de helft van de marrokanen boven 16 crimineel is. Die teringlijers verneuken het met zijn allen en bezorgen marrokanen een slechte naam, de media helpt ze daar als het ware een klein beetje mee. Maar ze kunnen moeilijk geen info geven als je snapt wat ik bedoel.

Deel Deze Pagina