1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Een van de problemen ligt bij de allochtone ouders zelf. De kinderen leiden vaak een dubbelleven waar de ouders niets van af weten. Wat je heel vaak ziet bij de probleemjongeren is dat de ouders zich hebben "afgesloten" van de Nederlandse maatschappij. Ze gaan vrijwel alleen om met mensen van hun eigen gemeenschap en hebben geen goed idee van onze samenleving. Tevens willen ze niet dat hun kinderen worden "verwesterd". Die kinderen gedragen zich thuis dan ook naar de wensen van de ouders, maar daarbuiten willen ze zich juist westers gedragen en van hun vrijheid genieten. Daar komt nog bij dat de meesten een negatief zelfbeeld van zich hebben doordat ze denken dat ze in onze ogen toch gezien worden als armlastig tuig. Gevolg is dat ze een bepaalde status willen bereiken om dit tegen te gaan. Al deze dingen kosten echter geld en geduld om te krijgen. Aangezien ze dit niet willen vervallen ze dus al snel in criminele zaakjes. De ouders hebben hier echter geen zicht op aangezien die gasten zich thuis wel weten te gedragen. Tot ze gepakt worden natuurlijk. En als dat is gebeurd zijn ze een schande voor de familie met huiselijke problemen als gevolg. Uiteindelijk wordt het dus alleen nog erger en erger met die gasten. En daar zijn wij weer de dupe van.

Wat betreft de Marokkaanse gemeenschap. Zelf vind ik het bijv. heel erg raar dat toen een paar maanden geleden er een Marokkaanse jongen uit zelfverdediging werd doodgeschoten door een politieagent er meteen werd gesproken over racisme en werd er zelfs een hele mars voor die jongen opgericht. Nogmaals het ging hier om zelfverdediging en de agent is inmiddels ook vrijgesproken van alle aanklachten. Echter toen pas geleden Anja Joost werd vermoord door een aantal Marokkaanse supermarktmedewerkers hoorde je helemaal niets vanuit de Marokkaanse gemeenschap. Dat zegt natuurlijk ook wel iets.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat de media meehelpt vind ik echt erge nonsens.. In dat geval was het allang geescalleerd en liepen er nu geen marrokanen meer rond.. De media is juist heel terughoudend, als ze namelijk voor discriminatie worden beschuldigt kan het zijn dat hun vorm van media (bijvoorbeeld een krant) in een "denkbeeldig hokje" worden gepropt.. Van "dat is een krant voor racisten door racisten".. En dan verliest de krant lezers en aanzien.. En zo ook voor alle andere media..

Het is een feit, dat de criminaliteit voor meer dan 50 % is te danken aan allochtonen.. En dat vind ik gewoon niet kunnen.. Ze worden hier hartstikke goed opgevangen, gedraag je dan ook een beetje dankbaar.. Er zijn inderdaad ook normale marrokanen, in brede zin.. Daarmee bedoel ik gewoon mensen die zich als mensen gedragen en niet oordelen over nederlanders, en niet een wannabe gangstah imago met zich willen mee slepen etc..

offtopic: ik zag btw op school vandaag het toppunt van een marrokaan/turk die gangster wou zijn: een diadeem, met soort gleufjes waardoor zijn "pony" bij wijze van spreke in soort staartjes door de diadeem viel.. omfg ik heb me rot gelachen..
    (doe het niet in zijn gezicht want dan heb je meteen 40 van zijn OnMiNG GucCi PaPpIe MatTieSh NoH om je heen ^^..

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    dat komt omdat het feit dat hij een mes trok 'per ongeluk' werd weggelaten....

eerst dacht ik ook negatief over die agent die m doodschoot...
    puur zelfverdediging... hij deed zijn werk.. en die man deed iets doms.. heel simpel.

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat dit soort dingen bij mij niet voorkomen. Of je het nu gelooft of niet, ik zit nu al in de 5e en ik heb nog NOOIT een gevecht bij mij op school gezien. Het is een grote school met 2000 leerlingen, maar het is een witte school. Er zitten veel VWO en HAVO leerlingen op. Er zitten wel wát Marokkanen op mijn school maar die zijn meestal heel aardig en doen normaal. Wat dat betreft moet ik zeggen dat er op mijn school een relaxte sfeer hangt. Ik heb nog nooit gezien dat er groepjes elkaar op stonden te wachten. Maar op een andere school in Veenendaal (voornamelijk VMBO) daar is het wel raak. Daar hoor ik wel verhalen van vechtpartijen enzo.

Maar hoe je dit moet oplossen is heel simpel. Ouders van Marokkaanse probleemjongeren geen kinderbijslag meer geven. Als dat niet helpt KEIHARDE geldboetes geven. Gevangenisstraffen helpt niet denk ik. Gewoon boetes geven van 25.000 euro als ze meer dan 5x in aanraking met de politie komen. Zo leren ze het wel. En als dat nog niet helpt: ENKELE REIS MAROKKO!!!

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dit is dus zo'n heerlijk vooroordeel. Toen ik sneue blanke patsertjes met ketingen, een kale kop en een Australian zag lopen werkte dat ook op de lachspieren. Zo iemand in het gezicht uitlachen heeft hetzelfde resultaat.

Hangjongeren zijn niet alleen te vinden onder Marokanen. En dat vijftig procent van de misdaden begaan wordt door allochtonen is geen feit, maar een echt fabeltje.

Een feit is dat bijna alle dodelijke verkeersonbgelukken veroorzaakt worden door jeugdige blanke mensen. Maar betekend dat meteen dat we alle blanke jongeren een rijbewijs af moeten nemen ?

De gevangenissen zitten echt niet vol met allochtonen. Dat denken we maar omdat we dan lekker kunnen wijzen. Er zijn nu eenmaal meer Nederlandse mensen met een laag IQ, zonder toekomst in ons land dan we nodig hebben. Is de grote groep voetbalvandalen geen probleemgroep ? Waarom zien we die niet meer in de media ?

6. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Bron??

Bron??

Welke krant lees jij dan??
    Je loopt gewoon alleen maar onzin te verkondigen hier zonder dat je je ergens op berust. En dat is jammer.

7. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dan is het vast iedere keer toeval dat ik medelanders tref om aan te houden en over te dragen aan de ovj waarna ze gezellig een gastvrij verblijf krijgen op kosten van de staat.
    Zal wel aan mijn gekleurde blik liggen dan.
    Heb je wel eens een briefing bekeken op een politiebureau, dat daar bijna allemaal medelanders instaan komt vast omdat het allemaal racisten zijn bij de politie.
    En die goede agenten van Marokkaanse en Antiliaanse afkomst die ik met respect bejegen zijn ook racisten die de mensen van hun oorspronkelijke ras veraden.
    Nee ik begrijp nu dat ik het allemaal helemaal verkeerd zie allemaal.
    Bedankt voor die wijze les hoor.

Maar jullie weten het allemaal toch beter, oh ja en de politie is bang voor ze.

Jullie weten het allemaal zo goed.
    Tip ga bij de politie werken misschien kunnen ze wat van jullie geweldige heldendaden en expertise leren.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Niet om het een of het ander maar niemand zit hier hier bronnen neer te zetten. Het is een en al emotioneel gebral hier (op enkele na natuurlijk ;))

9. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    SHD ik denk dat de meeste die hier de grootste mond hebben over vooroordelen nog nooit in Rotterdam zijn geweest, of ja een middagje winkelen misschien.

Maar als ik elk weekend naar sparta ga en ik loop na de wedstrijd terug door spangen ben ik toch blij dat er nog politie is hoor.

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik helemaal mee eens Blaaw. En dan heb ik ook nog een niet onbelangrijk FEITJE: in 2001 was 99% van de misdrijven in Rotterdam gepleegd door allochtonen! En je kunt niet ontkennen dat de criminaltiteit onder Marokkaanse jongeren buitensporig hoog is.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nu ben ik benieuwd naar jouw bron!

Ben benieuwd of je het kan vinden...

Ik kan alleen maar vinden over straatrovers. Weliswaar teveel, veels te veel, maar je kan niet alle alochtonen alle misdrijven toeschrijven toch? En dit is wat ik bedoel met de huidige schreeuwmentaliteit: iemand heeft vaag wat gehoord en ineens blijkt dat alle allochtonen criminelen zijn. Beetje opletten met wat je zegt!

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    http://www.fundamenteel.nl/AllochtonenCriminaliteit.htm

dussss....

13. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is simpel op te lossen DA-Z kom eens een keer bij mij op bezoek dan mag je mijn namen boekje in kijken.(overtreders)
    Geloof mij nou dat er bijna alleen Marokkaanse / Antiliaanse / Surinaamse namen in staan.
    Oh en een paar Nederlandse en dat zijn dan drugsgebruikers of zwervers of winkeldieven en soms een stapper die door alcoholgebruik een domme zet maakt door in een ruzie te komen.

Ik heb een jonge Marokkaan aangehouden voor zakkenrollen, hij beroofd alleen meisjes want die zijn lekker makkelijk.
    Dat doet hij dan samen met zijn broer en vrienden van hem.
    Ik heb bij hem thuis een heleboel zooi van mensen aangetroffen die hij gejat heeft samen met zijn maten.
    Een enkeling, zal toch wel niet ze werken in groepen.
    Heel normaal toch.

En dank aan degene die eens zeggen nog wel blij te zijn met de politie.
    _O_ _O_ _O_

14. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm....

olgens mij is alles al gezegd in dit ontzettend boeiende topic (niet eens cynisch) maar ik wil nog ff toevoegen:

Ik denk dat het echt aan de cultuur ligt. Iemand zei iets over dat ze een dubbelleven leiden en daar heb je volgensm ij volkomen gelijk in. Dat is het hele probleem, die gasten hebben geen idee van normen of waarden omdat zij gewoon denken dat ze alles kunnen maken om binnen hun groep roem te vergaren. Ze hebben er geen besef van dat ze sommige dingen gewoon niet kunnen maken. En de oorzaak daarvan ligt noig niet eens in het feit dat ze crimineel willen denken, meer dat ze zeg maar in onwetendheid dit soort dingen doen.
    Je kan nu wel zeggen "ja, dat is gelulk, hoe kan je in onwetendheid iemand in elkaar slaan" ofzo maar volgensm ij weten ze gewoon echtn iet wat ze kunnen maken en wat niet. Dat is het hele probleem.

Dat probleem is dus op te lossen door hun opvoeding aan te passen. mMaar dan moet je beginnen met een degelijke inburgering van ouders; want zoals diezelfde gast al zei, ze willen niet verwesteren. Zo blijf je langs elkaar leven met normen en waarden. Op het moment dat die ouders hun kinderne op kunnen voeden op een voor ons land acceptabele manier is het probleem opgelost; maar dat doen ze dus niet, en niet omdat ze daar geen zin in hebben ofzo, maar omdat ze niet genoeg ingeburgerd zijn.

Terugstutren naar Marokko is geen optie, wees even reeel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet zo iemand die uber pro miulti culturele samenleving is, maar je mag niet discrimineren en je weet best dat ff terugsturen gewoon geen optie is. Ik denk dat celstraffen het beste zijn, maar dan dus gecomibneerd met dwangarbeid. Gevangenissen zetten immers alleen nog maar aan tot nog meer bendevorming en verpaupering, terwijl bij strenge dwangarbeid, en dus in de gevangenis 's avonds leven in strike afzondering of misschien met 1 vriend (als je het dan verneukt, verneuk je het ook écht voor jezelf) je je dingen doet. Maar dee hele dag hak je stenen ofzo. Dat is ontzettend zwaar en als je dat meegemaakt hebt, ga je niet meer het criminele pasd op, dat bestaat niet. Wel als je terug komt uit zon fijne gevangenis waar je alles mag etc. en er gewoon meer bendes worden gevormd. Geldboetes voor de ouders zijn een optie, maar zij kunnen de kinfderen niet beter opvoeden; voor hun gevoel doen ze dat gewoon heel goed.

Nou, het probleem ligt dus volgens mij heel erg diep. Politie is ook hgeel erg. In london en parijs lopen agenten sderieus met geweren! MET GETROKKEN GEWEREN (die volgens mij nog automatisch zijn ook) Moet je daar ns wat proberen :/ Waarom is dat in Amsterdam niet? Ik vind dat politieagenten soweiso een zelfverdedigingscursu af moeten ronden, zodat zij in geval van verzet bij arrestatie (waarbij zij altijd in de meerderheid zouden moeten zijn) flink wat klappen uit kunnen delen, en als de overtreder wapens trekt, dan 1 waarschuwingsschot geven en daarna... jammer. Dat is wat ik denk, maar dat is natuurlijk weer "ongelofelijk asociaal en dat kan je niet doen in een rechtstaat" Kan wel zijn maar wat heb je aan een rechtstaat als deze?

Hmm, ik stop maar weer ns met mijn betoog :) ben benieuwd hoe deze discvussie verder gaat lopen...

15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik zeg niet dat Nederlanders niet crimineel zijn, maar die verhalen van allochtonen die bejaardenhuizen en psychische inrichtingen terroriseren zijn geen fabeltjes toch? Die poppen die marokkanen in Amsterdam hebben opgehangen, dat hebben ze vast niet gedaan op de straat wat op te leuken. Die smiley bende is is toch ook geen sprookje? Die cijfers uit de vorige bronnen zijn toch ook niet verzonnen? En als je er wat van zegt discrimineer je. Ik vind het abnormaal. Wie discrimineert nu wie??? Er moet een duidelijk signaal komen, zowel van de overheid als van het volk zelf dat we dit MEER DAN ZAT ZIJN!! Kattekwaad is ok, een vernielinkje hier en daar kan ik ook nog mee leven. Maar dit gaat gewoon veel en veels te ver!

/edit: in jouw reply kan ik me wel vinden Leo Geo. Behalve dan dat stenen hakken. Dat doet me denken aan de eerste vormen van de jodenvervolging. Daar heb je miss niet bij nagedacht maar inhet begin stopte de Nazis de joden in de gevangenis en lieten ze hen stenen hakken. Maar daar heb je vast niet bij nagedacht.
    Btje pijnlijke vergelijking....

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Een maat van me werkte bij de poltie in Rotterdam. Ik ken alle verhalen al. Dat van die 99% klopt alleen voor een bepaalde misdaad. Luister: ik ben het eens met de mensen dat er harder opgetreden moet worden tegen criminaliteit. Als dat toevallig een marokkaan is, so be it. No problemo. Waar ik me aan irriteer is dat sommige mensen hier met emotionele kreten komen die nog niet eens voor een kwart waar zijn. Daar stoor ik me aan. Is daar geen straf voor??? :+

Enne, meer respect voor de politie want die verkeren in een klotepositie op dit moment _O_ _O_ _O_

17. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen respect voor een goed functioneerde politie....

18. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Wat als de politiek niets doet... en wat als de politie te soft optreedt.

Wat kunnen we er zelf aan doen?

Het probleem is dat je tegenwoordig niet meer op je medeburger kunt vertrouwen als je iemand aanspreekt op z'n gedrag.

Je weet dat je er alleen voorstaat...

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Blauw, ik gaf die punten slechts als illustratie voor jouw eigen gebral. Ik bedoelde dat ik ook wel kan roepen dat een bepaalde groep veel rare dingen doet. Mensen die zich procenten beroepen, die niet kloppen die moet je om een bron vragen.

Begrijp jij mijn punt wel? Op de eerste plaats is dat verhaal van vijftig procent van de criminaliteit onzin, omdat het feitelijk niet klopt. Ik ben niet degene die met procenten smijt, ik zeg slechts dat het onzin is. Volgens mij moet je het ochtend krantje maar wat zorgvuldiger lezen.

Dat van die ongelukken, dat was een voorbeeld om de vorm van redeneren die gebruikt wordt te illustreren. Kijk naar de laatste zin van dat stukje. Dat was een vraag. Ik gaf een voorbeeld van generalisatie. Dan ingaan op het nutteloze feitje door naar een bron te vragen geeft mij enigzins het gevoel dat ik zuinig moet zijn met voorbeelden.

(Of het klopt wat ik zeg? Ja natuurlijk, zelfs iemand met het IQ van een visstick kan nagaan dat 90% van de Nederlanders met een auto blank is en dat de meeste ongevallen door mensen van diezelfde afkjomst veroorzaakt wordt, dat jongeren meer ongelukken veroorzaken is een feit dat kan je navragen bij 3VO)

Ik geef Da Z honderd procent gelijk. Het gaat hier om gevoelenkwesties, en de feiten staan in de ijskast. Ik ken zelf de exacte cijfers niet, blauw ook niet, niemand hier weet hoe het precies zit.

Ik constateer wel dat de percentages steeds absurder en minder realistisch worden.

Volgens mij is dit een klassiek voorbeeld van inductieve inferentie. Er wordt gegeneraliseerd op basis van niet bestaande feiten. Daarnaast bezigen veel van jullie de zelfvervullende voorspelling. Telkens als je iets leest, wat jouw mening enigszins ten gunste komt, pak je het op als bewijs, ook al heeft het er niks mee te maken. En maar wijzen: zie je nou wel....... Jammer dat je dan allerlei feitjes verkeerd opvangt en alleen onthoud wat jou uitkomt.

Het gaat mij niet om de vraag of er problemen zijn. Die zijn er. Het gaat mij om het belachelijke opblazen van de problematiek en de eenzijdige kijk waarvan sommige mensen hier blijk geven.

Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2003
  20. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die smiley bende bestaat niet, wel zijn er tot nu toe voor zover ik weet twee keer door Marokkaanse jongeren die bedreigingen geuit naar vrouwen.
    Dat komt omdat dat verhaal rond gaat en ze dan denken laat ik ook eens een (grappige) opmerking maken.
    Je kunt het zien als een boeman verhaaltje, geen reden om aan te nemen dat het ook gebeurd.

En inderdaad meestal plegen ze een bepaald misdrijf, beroving, mishadeling, diefstal met geweld, diefstal, drugsgerelateerde feiten, heling.
    Dat zijn de meest voorkomende meer niet.

De politie is hevig onderbezet.
    Enerzijds omdat er niet genoeg mensen die aan alle eisen kunnen voldoen in kunnen stromen, anderzijds omdat er bezuinigd wordt.
    Laat ik het zo zeggen om geen cijfers weg te geven.
    Als je op een koopzondag door het centrum van R'dam loopt, hoeveel agenten kom je dan te voet tegen?
    Tenzij er een evenement is dan is het anders.
    Je hebt meer kans de boswachter tegen te komen in het kralingse bos.

Deel Deze Pagina