1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    whoehahah

whahaha.......meer niet:confused:
    beuk vind elk vergrijp van hierboven al teveel...ongeacht soort,merk,ras,geur of kleur haarspoeling je heb.

verders lees ik hier weer dingen als politie te soft?
    in mijn werk als buschauffer kom ik dagelijks in contact met de politie.....reken maar dat 99% van de dienders deze hele problematiek de oren uit komt.
    vanuit de politiek komt er zo goed als geen steun want kennelijk begrijpen de mannen achter hun haagse bureau(en sommige mensen hier die alles uit hun ochtendkrantje als zoete koek slikken)het beter dan de kerel die op straat werkt en leeft.

sinds andehalf jaar mag de politie pas iemand preventief fouileren(jezus schrijf ik dit goed:confused: )en als er een auto aan de kant gaat mag er in de kofferbak gekeken worden.
    den haag loopt altijd achter de feiten aan.
    in mijn ogen mag er tegen elk vergrijp veel en veel harder worden opgetreden...en dat geld voor iedereen.

als zo'n draaideur,hangjongeren imbeciel weer voor de 150 ste keer wordt opgepakt(en dit gebeurd gewoon) en na 20 minuten weer vrij rond mag lopen(klaar voor de 151ste keer)kan ik me voorstellen dat oom agent ook wel eens denkt...hoera voor justitie,maar ik lijk wel gek.....kom ik verhuis naar schubbekutteveen,wordt daar agent en jaag op dronken boeren op mijn varken met zijspan.

dit was brandpunt-------goedenavond:{

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    De politie mag idd te weinig doen.. 2 bad.. Maar dat is mede de reden doordat onze marrokaanse makkers het anders als racisme opvatten..

Het is een feit dat er eenmaal allochtoonse criminelen zijn, en zodra die maar 1 keer hard door de politie worden behandeld roepen ze dat het racisme is

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan ik me af en toe ook wel eens aan irriteren. Zoals het mesincident, waarbij een marrokaan werd doodgeschoten. Hele optochten worden er voor die man georganiseerd, tegen een zogenaamde racistische aanpak van de politie. HALLO! De man had een broodmes in zijn handen, hij werd gewaarschuwd, door de betreffende politieman. Blank, wit, geel, rood, groen, bruin of pimpelpaars zo iemand vraagt er gewoon om, dat heeft niets met zijn afkomst te maken, hoogstens met zijn gebrekkige verstand.

Overigens ben ik het voor de rest eens met Walrus, de meeste mensen belichten de problematiek nogal eenzijdig. (alsof vroeger alles beter was, yeah right!)

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Gaat mij er niet om of vroeger alles beter was, het gaat mij erom dat die mensen hier te gast zijn. En als ik ergens te gast ben gedraag ik me netjes. Denk je dat als wij met zijn allen naar Marokko gaan we hetzelfde kunnen flikken?

5. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, Blaauw. Hoe kom je toch op de vreemde gedachte dat die mensen hier te gast zijn? Zodra iemand een nederlands paspoort heeft zijn ze hier niet meer te gast, dan zijn ze Nederlander. Ongeacht hun huidskleur, afkomst, geloof, enzovoort.

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Blox

Ik hoop dat deze mensen, vaak met een dubbel paspoort, er zo ook over denken. Ik heb het gevoel van niet. Vandaar de opmerking van Blaauw, denk ik. Als men zich geen Nederlander voelt dan ben je een gast in ons land... en dan moet je je ook als een gast gedragen.

7. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Als autochtone Nederlanders zoals jij en blaauw voortdurend benadrukken dat die mensen hier 'te gast' zijn (wat ze niet zijn) dan voelen ze zich nooit Nederlander. De allochtonen (met een Nederlands of dubbel paspoort) hoeven zich helemaal niet als gast te gedragen. Ze moeten zich slechts aan de Nederlandse wetten te houden, zoals elke Nederlander. Doen ze dat niet dan volgt er een straf, zoals bij elke Nederlander.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Maar als bepaalde groeperingen Nederlanders crimineel zouden zijn, bijv. iedereen uit Zeeland is crimineel (gegeneraliseerd) dan zou ik net zo hard roepen afsteken en weg laten drijven.

Maar helaas gaat het hier om een groep allochtonen (en natuurlijk niet allemaal) die zich zeer structureel bezig houdt met criminele activiteiten. En waarom gaat niemand in op mijn stelling dat als wij naar Marokko zouden gaan we daar toch ook niet jarenlang kunnen gaan zitten profiteren, leven van de staat, geen flikker doen, marrokaanse meisjes lastig vallen.. etc... etc... durft iemand een wedje te leggen hoe lang het duurt voordat we of afgemaakt zijn of het land uitgezet?

9. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou je dat misschien net zo hard roepen, en ik zou dat net zo goed onzin vinden. Want niet iedereen uit Zeeland zou crimineel zijn, slechts bepaalde groeperingen die uit Zeeland afkomstig zijn. Dat kan toeval zijn of niet. Hoe dan ook je moet met die bepaalde groeperingen beginnen en niet met Zeeland.

Als ik naar marokko zou gaan en een marokkaans paspoort zou verkrijgen, dan zouden de marokkaanse wetten en regels op mij van toepassing zijn. Alles wat ik binnen de wet zou uitvoeren kan dan (daar zijn immers wetten voor) en alles wat ik buiten de wet zou uitvoeren kan niet, daar voor zou ik marokkaanse straffen voor krijgen.

10. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Zou ik dan ook vrij mijn eigen geloof uit mogen voeren? In mijn eigen kerk roepen dat moslims lager zijn dan beesten?? En weet ik het nog meer afkraken van dingen wat in dat land normaal is??

11. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik niet Blaauw, ik ken de marokkaanse wetgeving namelijk niet op dat punt. Mocht ik de wet overtreden dan zou dat ik dat niet kunnen doen, zo niet, dan wel.

12. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    En hier in Nederland overtreed je de wet misschien niet door dat gezeik met vrijheid vn meningsuiting. Maar ik vind dat er ook een stukje respect om de hoek komt kijken. En nu stop ik in deze thread voordat iedereen denk ik dat ik racistisch ben ofzo. Maar ik vind gewoon dat er iets moet veranderen en dat dat (o.a.) bij de marokkanen moet beginnen.

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Door dat gezeik van vrijheid van meningsuiting kun jij ook zeggen wat je wil, dat is wel zo prettig. De vrijheid om je mening te uiten is een belangrijk recht, en ik ben blij dat ik in Nederland woon, waar die vrijheid bijzonder ver gaat. Ik vind ook dat er wel het een en ander moet veranderen maar zou dat nou niet direct willen verbinden aan één of meer bevolkingsgroepen, of ja misschien één bevolkingsgroep; de nederlanders (zowel de autochtone als de allochtone)

Einde preek. O-)

14. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, dat had ik me niet gerealiseerd. Sorry, ik schaam me nu n beetje.

Het was uiteraard geenzszins mijn bedoeling deze vergelijking gericht te maken. Sorry als ik hiermee mensen gekwests heb.

Maar ik blijf erbij, dwangarbeid is gewoon ontzettend goed, al rapen ze papiertjes op van straat. Niks luieren in de cel, gewoon werken. Dat is de beste remedie.

15. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hier maak je volgens mij een klassieke fout. Jij zegt dat ze zich zo nooit Nederlander zullen voelen omdat wij hen zo dus niet beschouwen, maar dat is toch ook zo? Het zullen altijd "die buitenlanders" blijven, hoeveelste generatie ze ook zijn. Zolang iemand een andere huidskleur heeft dan de onze blijft dit gewoon zo. Dit geld niet alleen voor Nederland, maar voor ieder land in de wereld. Of dacht je soms dat als jij bijv. naar Turkije zou emigreren dat jij als een Turk wordt gezien?

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk zijn hun voorouders/ouders/zijzelf van buitenlandse afkomst, en is dat te zien. Echter de benadrukking (zij zijn hier te gast, zij zijn anders dan ons, het zijn nederlanders van buitenlandse afkomst dus geen 'echte' nederlanders, etc) komt het integratieproces niet ten goede. Natuurlijk doen sommige allochtone nederlanders weinig moeite voor intergratie, maar wat mij opvalt is dat sommige autochtone nederlanders eveneens weinig moeite doen voor intergratie. Men gaat er van uit dat intergratie een taak is van de allochtoon alleen, dat is natuurlijk niet het geval. Probeer maar eens om te gaan met een groep die zo duidelijk maakt dat 'jouw soort' niet gewenst is. Om jouw voorbeeld even te volgen: stel ik zou in turkije wonen met een aantal andere nederlanders en de turkse gemeenschap zou mij voortdurend wijzen op mijn nederlandse afkomst, op mijn 'zogenaamde' gast zijn, zou ik dan eerder omgaan met turken of toch met nederlanders? Intergratie komt van twee kanten. Polarisatie lost niks op, integendeel.

EDIT:
    [ Wat ik dus eigenlijk met dit bergje letters wil zeggen. Ik ontken niet dat er verschillen zijn. Ik vind alleen niet dat je die verschillen moet benadrukken]

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Blauw, het valt me op dat je niet ingaat op inhoudelijke punten. Alleen op loze feitjes die eigenlijk geen feitjes zijn ;). Het antwoord jouw vraag over het gelloof mag duidelijk zijn. De meeste Moslims accepteren andere geloven. Alleen een stel fundamentalisten niet. En Turkije of marokko zijn veel vrijere landen dan je denkt.

De Moslims zijn van oorsprong heel tolerant, vooral in landen als Marokko en Turkijke, die eigenlijk heel dicht bij Nederland staan kun je elk geloof beleiden. Voor de meeste moslims is de Islam net zoiets als het Christendom voor de gemiddelde Europeaan.

18. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Zou je daar voorbeelden van kunnen noemen dan ga ik er graag op in.

Bovendien ga ik in mijn post altijd uit van feiten en niet van loze feitjes die geen feiten zijn....

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Blox

Integratie: het opnemen, het opgaan in een groter geheel.

Als we hier vanuit gaan kun je stellen dat de autochtone Nederlander hieraan ook moet meewerken. Immers het geheel verandert, omdat de samenstelling van de bevolking verandert.

Maar... is er niet al veel energie en geld gestoken in het proces. Er loopt nog een onderzoek naar het nuttig effect.. maar de eerste indruk is dat we veel geld over de balk hebben gegooid.

OK.. laten we vaststellen dat beide partijen het niet goed hebben gedaan. Vanaf vandaag beginnen we met goeie moed en we tonen de bereidheid om van het intgratie proces een succes te maken.

Het onderwerp "probleem marokkaan" dient in de eerste plaats in huiselijke kring opgepakt te worden.

Verder zijn er voldoende mogelijkheden in Nederland om aan te geven hoe je het integratie traject vervolgens wilt lopen. De 2e en 3e generatie kan zich goed uitdrukken in de Nederlandse taal. We moeten dus met elkaar in gesprek kunnen gaan.

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, blauw, doe je het weer ;)

Deel Deze Pagina