Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn verhaal :

Ik liep gister met mijn neef hier in Amsterdam Oost in de indische buurt.
    Het was 19.00 uur, komt er een groepje marokkanen...
    Mijn neef(je) zegt, hey dat is die ene jongen die me de vorige keer met een fiets achterna ging..
    Komen ze naar ons toe, omdat we een beetje gek deden, beetje lol maken...
    "Ja jullie vechten niet echt hé?" "Doen jullie alleen om ons dat te laten denken" ...

Uh neej we vechten niet echt, maar we doen het niet voor "jullie" , antwoordde ik...

Blablabla, komt er een, een "grap" over mn moeder...
    Dus ik spreek em daarop aan, zegt ie, was maar een grapje blabla sukkel....

Hele discussie, roept ie die leider erbij, die liep een stuk verderop..
    Komt ie, "doe je stoer"...
    Ik..uhm neej?
    Hij begint me te duwen en me bij mn nek vast te houden..
    Mn neefje die stond er bij en keek er naar..
    Ik dacht al..oh neej niet dit hé..
    Dus ik pak die jongen beet, ik gooi em tegen een auto aan, en ik zeg...wat denk je wel, dat je me zomaar bij mn nek kan pakken...
    Voor ik het wist pakte hij een HELE dikke ketting (van een fiets geloof ik)..en begon te zwaaien, ik deed een poging om et te ontwijken en hem een klap uit te delen, ik zag hoe bang hij was, steeds als ik een beweging maakte ging ie naar achter....
    Maar ik wou geen verwonding oplopen en ben gevlucht, mn neef die stond daar maar..ik zeg..KOM!
    uiteindelijk kwam ie....

Van mij kunnen ze dus echt de pot op..stuur al die criminelen maar terug, en die ouders die satteliet tv kijken en geen ene fuck NL verstaan :mad:...en ik zweer het, als ik die jongen alleen zie, zonder wapen of wat dan ook, sla ik hem helemaal dood.. :mad:

Verschil in cultuur en nationaliteit:

Bij de marokkanen en turken heb je uitzonderingen die GOED zijn..
    Bij de rest uitzonderingen die SLECHT zijn..

Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  2. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar hoe denk jij nou dat dit komt?

Ik denk dat het gewoon de schuld van de ouders is!

Mijn verhaal:

Laatst wil ik dus naar huis fietsen staat er dus een groep turken, negers E.A. voorde poort van de school dus ik dnek ik fiets er maar even niet langs maar ga dorde andere uitgang hoor ik dus de volgende dag dat er bijna een veldslag heeft plaatsgevonden!
    Een groep "Blanken" was met de "buitenlanders"in gevecht geraakt en er waren gewonden gevallen (ook hier werd gebruik gemaakt van Brommersloten). Ik vind dit dus ECHT niet kunnen of je gedraagt je hier of je F**KED maar lekker op!

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je kan een dergelijke situatie ook voorkomen Sonic. Door zelf de slimste te zijn. Zulke situaties heb ik ook vaak meegemaakt als ik toevallig door de groningse oosterparkwijk liep(misschien het compleet uit de hand lopen).

Daarbij hadden wij niet te maken met Marrokanen maar met een stel blanke opgeschoten puisterige pubers (was ik zelf toen trouwens ook). Vaak kwam je er eerst een paar tegen die ruzie gingen zoeken, als je dan een van hen een pak slaag gaf kwam daarvoordat je het wist een grotere groep aan om alles lekker aan te dikken.

Mijn conclusie, slechte mensen vind je overal en onder elke bevolkingsgroep, jammer dat je over goede mensen nooit iets hoort.

4. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de Walrus in een ander tijdperk over straat ging als puisterige puber.
    Maar het is gemakkelijk om dit soort uitspraken te doen als je niet op de straat leeft heden ten dagen.
    Ik had ook geen last met probleem Marokkanen toen ik 15 was maar toen was dat ook nog geen issue.
    18 jaar geleden is nu eenmaal niet te vergelijken met nu.
    Nu is er wel degelijk een probleem met de Marokkaanse jongeren en iedereen die net doet alsof het er nu eenmaal bij hoort of dat het wel mee valt vertoond toch echt struisvogelgedrag.

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    omdat het ook normaal is je als goed mens te gedragen, de 'slechte' mensen (veel in de Marokkaanse cultuur) gedragen zich niet als het hoort, en verpesten het voor anderen...

en het argument dat je zo'n gevecht kan voorkomen door zelf de slimste te zijn slaat nergens op, en al helemaal niet bij Marokkaantjes die op ruzie uit zijn, die komen je achterna...

(ik spreek uit ervaring, en ik woon niet eens in een grote stad :{ )

/edit: en daarbij, als het wel zou werken, is het dus gewoon het probleem ontlopen, niet oplossen...

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    'Was dat gek doen, lol maken'. Op hun gericht? EDIT: en wat hield dat precies in 'dat gek doen en lol maken'?

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Goed, ik ben 22, dus ik was 6 jaar geleden een puisterige puber.
    Er is echt niet zoveel veranderd.

Nauurlijk, ruzie is vaak niet te voorkomen als groepen op je afkomen. Ik heb ook weleens ruzie gehad met een marokaan, die dacht dat hij alles kon maken. Maar goed, daaruit concludeerde ik niet dat 90% van de marokanen zo waren.

Toen een vriend van me ruzie kreeg met een stel gasten uit een klein dorp was mijn conclusie ook niet dat alle plattelanders vechten.

Het is natuurlijk wel zo dat het verhaal wat hier verteld wordt wel wat neigt naar uitdagerij, een verwijzing naar eerdere problemen bevat en op een nogal rare manier eindigt.

8. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2

duh natuurlijk niet, we deden gewoon alsof wij ruzie hadden..
    (btw ik ben een allochtoon, en waarom zou ik andere allochtonen zwart maken als ik er geen last van heb?)

en toen hij wist dat ie een vechtpartij ging uitlokken, floot ie 3 x, in 3 richtingen, uit al die 3 richtingen kwamen andere marokkanen :eek:

maar the walrus, als iemand je bij je nek vastpakt, dan pak je zn hand en gooi je em naar achter of niet?
    Denk je nou echt dat ze me met rust zouden laten als ik doorliep?
    Ze liepen al een hele straat met ons mee, en op het laatste stukje kreeg ik er genoeg van...

En als ik hem een keer alleen zie grijp ik em echt, de "leider" van de buurt...ik wil verhuizen naar een stad als almere..:{
    Ik denk sinds kort politiek rechts, en dat heeft zijn redenen...

100 % correct

9. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Walrus voor mij is het ietsje langer geleden dat ik een puber was maar dat doet er wat mij betreft niet toe.
    Ik geloof niet dat jij in een buurt woont waar problematiek aan de orde is anders zou je er wel een andere mening over hebben.
    Ik woon en werk in Rotterdam en daar is een hoop problematiek zoals elders genoemd, en wat je in de media leest is maar een klein deel van de werkelijke overlast die de genoemde probleemjongeren veroorzaken.
    Marokkanen werken bijna altijd in een groep tegen zwakkere personen die ze op zeker wel kunnen hebben.
    Bijvoorbeeld meisjes of één of twee jongens die ze als groep best wel kunnen hebben.
    Als je nou een beetje deze thread en eerdere threads doorleest zou je moeten inzien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die wel firsthand ondervonden hebben hoe het is om met die groeperingen in contact te komen.

En nou ga ik Gammo verder kijken.
    doei

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik zeg ook echt niet dat de problemen niet bestaan. Ik vind wel dat alle problemen met Marokanen verbonden worden. Wat ik wil zeggen is dat het niet Marokaan gebonden is.

11. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je hebt gelijk het zijn toevallig vaak Marokkanen.
    Maar ik zie totaal geen verband verder.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat ben je ook een grapjurk ;)

13. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt voornamelijk omdat ik jouw voor geen meter serieus meer kan nemen.

Ik ben verder wel uitgesproken er wacht buiten namelijk de echte wereld en niet die mickey mouse wereld waar jij in leeft.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Maar, op de Neverland Ranch waar ik woon is het heel gevaarlijk hoor.

15. Ik ben nu al twee keer bedreigd met een mes door Marokkanen en een vriend van mij is in zijn gezicht gestoken met een kapotte fles (en nog rondgedraait) en zijn gezicht is toen voor de helft verlamd geraakt voor een tijdje door een Marokkaan. Dus van mij hoeven ze niks meer te verw8en. Zulke mensen moet je gewoon het land uittrappen.

Maar ik ken ook hele goede Marokkanen. Zij zitten bij mij in de klas op het Gymnasium en dat vind ik erg knap als je uit een ander land komt. Zijn ook heel aardig verder. Maar aan die rotzooi schoppers heb ik echt een hekel. (en dat is niet discriminerend bedoeld)

Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2003
  16. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het niet eens meer fijn om in Amsterdam te wonen, ik ben vaker bij mijn vader in Diemen...

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lo

zeker weten.......als meneer jackson achter je aan komt rennen,schreeuwend dat de vasseline op is en roept dat mayonaise ook glijd..............dan zou ik ook bang worden:{

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, precies! Iedereen die buiten de grote steden woont kan zich maar beter niet mengen in deze discussie. Al hun argumenten worden bij voorbaat nietig verklaard. Zo houden ze genoeg tijd over voor het melken van koeien, het telen van bloemkolen en plukken van kippen. Jarenlange afzondering en inteelt heeft de kijk op de werkelijkheid (als ze die al hadden) ernstig vertroebeld.

|:-

Laatst bewerkt: 3 nov 2003
  19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Blox

Dit vind ik een vage opmerking.. en het vervolg van je opmerking is denk ik niet serieus bedoeld.

De wereld houdt niet op bij de "muren" van een stad. Ook is een stad niet het centrum van de wereld.

20. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    behalve Rotterdam dat is een wereldstad.

Deel Deze Pagina