1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleemwijken in Nederland/Vlaanderen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 20 jan 2007.

1. Victor

Victor Guest

Kanaleneiland is echt geen prettige plek om voor je lol doorheen te wandelen als het donker is hoor, overdag ook al niet zo. ;) Ondiep en Zuilen misschien ook een beetje, maar Overvecht is zeker geen problemenwijk. Iets minder goed verzorgd maybe, maar da's dan ook alles.

2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nee, idd :):

3. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad :lol:
    Ben het nu weer aan het kijken.

Politie elke dag vast visite ;)...

Gewoon een nieuwe crossmotor in zijn woonkamer staan... hoe zal ie daaraan toch komen zeg... 8)

Wat een volk ook .. die uitspraken enzo van 'm :thumbs:

/edit:
    Hier een link voor de Best Off van Kees :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=tgymGMDej3E&mode=related&search=

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik kom in mijn werk nog wel eens door een probleemwijkje of 80.

amsterdam slotervaart...kweekvijver voor de complete hofstadgroep

amsterdam slotermeer....hangvolk,asociale toestanden.

amsterdam osdorp....(gedeeldtelijke) achterstandswijken,verpaupert en slecht onderhouden (wordt beter) veel kansloos petjesvolk en hangtuig.

amsterdam de baarsjes.....idem als hierboven alleen minder verpaupering.

amsterdam oost (rondom dappermarkt,oosterpark en muiderpoort)....asociale bende,hangtuig,criminaliteit.

genoeg om 5 boeken en scripties over te typen iris.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als Iris besluit om naar Amsterdam te gaan , dan kan Beuker haar wel begeleiden als Gids en Bodyguard.

6. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Daar wonen veel van m'n vrienden en je hebt helemaal gelijk lol. Is de buurt waar Mohammed B vandaan komt.

Net zo'n grote tyfus zooi als Osdorp.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    In Assen hebben we een uitgesproken probleemwijk. De wijk heet Vredeveld, en dan het gedeelte Blauwdorp en Schilderswijk schijnt het ergste te zijn. Maar als de meesten al over Assen-Oost hebben, weet men al waar je aan toe bent.

Assen-Oost was het eerste deel in de serie ''Probleemwijken'' van SBS6, die later weer van de buis was gehaald.
    Aflevering hier te bekijken

Kom er eerlijk gezegd niet zo vaak, maar als ik er ben lijkt het nog enigzins mee te vallen. Tuurlijk is het Tokkie gehalte er hoog, maar verder heb ik nog weinig zelf met Assen-Oost te maken gehad. Misschien wel beter;)

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ondiep is een verzorgerder wijk dan Overvecht over het algemeen. Op dit moment wonen veel studenten in Ondiep en Zuilen heb ik nog nooit iemand over gehoord dat dat een erg onveilige wijk is..

9. Victor

Victor Guest

Kan best zijn, ik hoor het ook alleen maar via mensen. Ik heb weinig te zoeken in Zuilen en Ondiep, dus ik kom er nooit. :p

10. Dioxic

Dioxic Guest

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    marrokanen op opgevoerde staafmixers met hun lijflied op de achtergrond....

vraag me af of ze bij de ehbo ook zo flink zijn als ze op hun platte bek gaan in hun t-shirt en zonder helmpie.

12. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bron: www.nu.nl

Misschien heb je er wat aan :)

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ victor. Heb ook wel mindere dingen over zuilen gehoord idd

@ filmpje, dat filmpje is gemaakt vlakbij waar ik woonde (overkant van het water zegmaar) Stelletje tjappies

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zonnedael schijnt ook een probleemwijk te zijn, sinds de familie Flodder daar woont :+

Ik ken eigenlijk geen probleemwijken, wel van gehoord natuurlijk maar niet zelf gezien hoe het er daar dagelijks aan toe gaat. Maar ik denk eigenlijk wel dat je Den Haag kan doorstrepen. Ik heb vroeger in Voorburg gewoond en kwam dus best vaak in Den Haag. Niet dat het daar altijd zo netjes en vredig is, maar al die dingen die ik over Rotterdam gehoord heb, heb ik in Den Haag nooit gezien of gehoord. Rotterdan lijkt me dan beter om over te schrijven. Aan verouderde wijken heeft Den Haag een overschot, maar dat is niet wat je zoekt, denk ik :)

15. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Het is idd Rotterdam geworden :) Morgen filmen in de wijk Spangen.

16. ThomasD

ThomasD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probleemwijken

Probleemwijken lijken nu te ontstaan daar waar asociale en/of gebroken gezinnen in huurwoningen geplaatst worden.
    3 a 4 van dergelijke gezinnen bijelkaar en het feest kan beginnen.

@The Only Ego; Oostburg is ook aan het verloederen, vindt je niet?
    Rond de Melkweg is het ook niet meer wat het was.
    Als ik het vergelijk met 3 jaar geleden is het hard achteruit gegaan.

17. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Kanaleneiland is ECHT levensgevaarlijk !! Mijn pa werkte daar in de buurt op bedrijventerrein. Liepen elke dag jochies door de parkeergarage en kwamen er weer uit met laptops of mobieltjes. Natuurlijk niet slim om erin te laten, maar anders gaan ze er met je radio vandoor. (En soms laten klanten er iets achter als ze even 20 min langskomen).

Er was zelfs een politiepost tegenover het kantoor daar!! Mensen werden weleens opgewacht als ze (de schoffies) dachten dat een Audi ze wilde aanrijden als hij wilde parkeren en die kutkinderen in de weg gingen staan en dreigen. Maar de politie kon nooit wat doen, omdat het altijd al voorkwam en de knaapjes na een paar uur toch weer op straat stonden bij papa en mama. iig de wijk zelf een keer doorheen gereden, wat een pauperbuurt zeg! Uitgescholden voor ''k***er Hollander, oprotten'' toen we bij het stoplicht stonden daar in de zomer met ons raampje open (hadden niet eens muziek aan).

/edit, al gevonden iemand voor mij die het zei :) :
    gezellige buurt :) Kanaleneiland !

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hoograven gaat ook achteruit, heb er vorig jaar een jaar gezeten nou fijne buurt uhm. Nu woon ik over de A2 vanaf Hoograven gezien in Lunetten en das echt paradijs! Kanaleneiland is niks het enige wat ik daar doe is naar de Praxis gaan, en dan wil ik zo snel mogelijk weer weg nare buurt dat ja.

Overvecht is net zo erg als Kanaleneiland, kwa criminaliteit dat was pas nog op het NOS dat ze in Overvecht geen raad meer weten met de jeugdcriminelen.

19. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0

Hmmm, jij hebt toch genoeg homies daar:+?

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tis net waar je loopt in overvecht, ik fietste gister met een tas en toen trapte zo'n marrokaantje ertegenaan.. ik bedoel wtf... zat toch niks in, ik moest alleen lachen omdat hij zo diep triest is..maargoed, ik werk dus ook in overvecht, en er zijn ook echt hele aardige marrokanen die daar werken en wonen en gewoon erg beleefd zijn.

Deel Deze Pagina