Gaat druk worden in console sim-land met AC, PC2 en die nieuwe van SimBim (GTR3?). Maar ik klaag niet
Ik snap die behoefte naar Ovals niet helemaal. Dat is echt puur iets voor een hele kleine groep in de USA (en een nog veel kleinere groep daarbuiten) die een semi-fuck om Nascar geeft, maar qua gameplay is die shit fucking saai. Stop die moeite lekker in daadwerkelijk toffe banen, zoals rally-tracks, city-tracks, etc etc.
Zou graag meer tracks uit het oosten willen zien. Door een prachtig Japans berglandschap ofzo. On a more serious note. Ovals lijken mij echt gaaf. Het gaat daar niet zozeer om de techniek van een coureur maar het lijkt meer op schaken, met 250 km/u. Zie wel eens video's van Nascar met Iracing en dat ziet er toch wel erg gaaf uit.
Ik wil ovals. Sterker nog, wat betreft content was wat mij betreft het grootste gemis aan PC1 de afwezigheid van een oval. Omdat jij ovals niets vindt, maakt dat het nog niet een universele regel. NASCAR is trouwens verre van de enige reden voor een oval.
Dan heb je blijkbaar nog nooit in een goede oval race meegereden. Of je snapt de uitdaging er sowieso niet van. Mits iedereen weet wat 'ie doet (maar dat geldt bij racen op "normale" tracks ook), is (zeker NASCAR) racen enorm enerverend en zeker niet zo makkelijk als het lijkt. Gezien het feit dat we hier ook zeer kritisch zijn op - de vorderingen van - Assetto Corsa, moeten ook dit verhaal betreffende PC2 met een flinke gezonde achterdocht bekijken, vind ik. Maar het klinkt inderdaad zeer goed
Misschien snap ik inderdaad de appeal niet, maar in racing games vind ik die tracks verschrikkelijk saai om te rijden.
Ovals is een waste of time wat mij betreft maar goed, diegene die het wel leuk vinden zullen blij zijn. Buiten de ovals kijk ik erg uit naar deze nieuwe telg. Ik hoop alleen dat hij een betere start heeft als de eerste pcars.
Wat dat betreft moeten we wel echt sceptisch blijven. Buiten het feit dat ik er veel plezier aan PC1 beleefd heb, was de launch inderdaad dramatisch en de support ook niet geweldig. Feitelijk is PC1 - op de console - nooit gefinaliseerd. Laten we hopen dat ze dat met PC2 goedmaken.
Acura NSX en Aston Martin Vulcan zijn wel vet! Voor de rest niet zo veel nieuws volgens mij, veel beelden zaten al in de gelekte trailer. Beschrijving van de YT-video is wel interessant: With 170+ cars, 60+ tracks. Geüpgradet naar 60+ locaties dus. Nice!
Zal je net zien dat hij tegelijkertijd uitkomt met de private lobbies van AC... Laat maar komen deze game, heb er zin in!
Het Championships gedeelte klinkt wel als een leuke aanvulling voor de Cups. - Highlight Reel functie zit in het spel - Kampioenschapsstanden kun je bijhouden over meerdere races, over meerdere sessies. Daarnaast zijn de broadcastoptions ook wel geweldig! niet dat we dat ooit gaan gebruiken, maar het klinkt erg leuk!
Hoezo gaan we dat nooit gebruiken? Dan doe je de Twitch broadcasts van Gold-Pie-Wie toch echt tekort hoor "Massive crash, massive crash!!"
Lijkt er in de beelden wel op dat het dezelfde lichte besturing heeft als PC1 + plakken. Vind het zwaardere gevoel van de massa van de auto in AC prettiger en realistischer. Kan misschien ook komen in de beelden doordat het met controller gedaan is, aan de schokkerige bochten en correcties te zien.