Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    guch....sarcasme......guch
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Een hele hoop indianen verdienen echter goud geld met het verkopen van hun cultuur (ze hebben zelfs een paar gokpaleizen in Las Vegas), dus ze gebruiken nu de "onderdrukkers" om zichzelf te verrijken. Dat is toch een prima deal?
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Voor de enkelingen wel , maar niet voor die grote meerderheid die het wel zou kunnen gebruiken.

    @ Ill Nino guch .... inderdaad ....guch.;)

    Maar het gaat er feitelijk om dat je de toenmalige amerikaanse toestand niet kan en mag vergelijken met de nu geldende toestand in nederland.
    De kolonisten toen kwamen bij wijze van spreken als een sprinkhanenplaag over het amerikaanse continent uitgezwermd en het indiaanse volk werd op een relatief korte tijd beroofd van hun vrijheid en hun land en de overlevenden werden gedumpt in reservaten waar ze voortdurend honger leden.
    En dit is helemaal niet te vergelijken met wat hier nu gebeurt.
     
  4. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen engels leren :confused:

    Waar slaat dat nou op dat je iedereen Engels zou moeten leren spreken. Het is wel handig als iedereen het kan, maar om het nou globaal verplicht te maken :confused:, onze taal is ook een stuk van onze cultuur.. Dat kan en moet je niet zomaar weg halen |:- ... Engels moet gewoon standaard 2e voertaal worden, zoals het nu al is. Mensen die hierheen komen moeten zich gewoon kunnen aanpassen (met beperkingen natuurlijk) en kunnen communiceren. Als ik naar het buitenland ga dan ga ik ook niet in het nederlands een broodje unox bestellen, maar doe ik dat gewoon in het duits of engels O-) ... Moge ich ein unox brotchen }:] ..Wass?...Jawohl ein unox brotchen..die smecklichen hollandischen wurst...O-)
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    erhm waar je dat nou weer vandaan :confused:
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hee jongens , volgt er hier iemand het nieuws uit frankrijk op met die rellen in en rond de parijse voorsteden .
    Kan je zo zien wat de gevolgen op lange termijn zijn als justitie zaken als kleine criminaliteit , inbraken en overvallen te laks behandelen en dit terwijl ze dan de politie die de orde moet handhaven dwarsbomen door de criminelen die door de politie betrapt zijn sneller terug vrijlaten dan ze opgepakt zijn.
     
  7. JE kan het ook beschouwen als de gevolgen van het constructief belemmeren van minderheden, die voorheen werk hadden, maar in tijden van economisceh malaise als eerste opzij worden gezet en als derderangs burgers worden gezien.

    Of natuurlijk als een stel schlemiele jongeren (alhoewel, schelemiele jongeren in meerdere steden?).......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2005
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Er is een grote maar , constructieve belemmering , minderheden die ten tijde van malaise worden opzijgezet , woow dus dat zijn volgens jou gegronde excuses om de boel in lichtelaaie te zetten.
    Hier in belgie is een ander debat bezig , namelijk het verhogen van de pensioenleeftijd , en dit terwijl de fabrieken hier massaal hun werknemers van meer dan 50 jaar dumpen , die jaar zijn er 20% meer werklozen van boven de 50 jaar dan verleden jaar .
    En dan nog , zie je die mensen die hun leven geploeterd hebben en nu bij het grof huisvuil gezet worden omdat ze 50 jaar zijn en nu een kleine werkloosheidsvergoeding krijgen hier bij ons tientallen wagens in brussel in brand steken soms.
     
  9. Neee dat zeg ik niet. Maar derze rellen hebben een duidelijk aanwijsbare oorzaak in de vorm van verloedering van bevolkingsgroepen in combinatie met een overheid die de zaken te lang heeft laten doorsudderen. De aanleiding (lont in hte kuitvat) zijn twee asociaaltjes die sterven omdat z eop d evlucht zijn voor de politie. Onbegrijplijk naar mijn inziens, hoe kunnen ze nu de poolitie iets verwijten omdat de twee criminele jongeren doodgaan door een stomme actie?
     
  10. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    maar die geile meiden zijn zelf toch zo niet geboren? hun ouders hebben die racistische shit hun aangeleerd ofniet?
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    [offtopic]HAHAHAHAHA, man ik keek naar je signature (revuneger), zelden zo hard in mijn broek gescheten van het lachen[/offtopic]
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    De dood van die twee gastjes is dan eigenlijk maar bijzaak , of dacht je dat die relschoppers daar werkelijk van aangedaan zijn .
    Nee daar was men gewoon aan het wachten tot er iets zou gebeuren zoals nu gebeurt is aangezien de parijse politie de laatste tijd al strenger tegen de parijse bendes en jeugdige criminelen aan het optreden was , en hierdoor die kopstukken van die bendes zich bedreigd voelen omdat de politie strenger optreedt tegen hun criminele handeltjes zoals drugs, afpersing en winkelovervallen, straatroven en prostitutie
    Zodat ze nu deze kansloze dood van twee crimineeltjes aangrijpen om alle jeugdige boefjes en boeven en voor de rest gewone relschoppertjes op hun hand krijgen om de samenleving te teisteren met geweld ,brandstichting en poging tot moord op onschuldige parijzenaars .
    En dit in de hoop dat de politie net zoals vanouds hun wijken gerust laat zodat zij ongehinderd met hun criminele activiteiten kunnen doorgaan.
    Het feit dat de ergste rellen begonnen zijn toen de minister van binnenlandse zaken Sarkozy op televisie verklaarde dat men bij wijze van spreken met een hogedrukreiniger de probleemwijken zou moeten reinigen teneinde alle criminele individuen hier te kunnen uitschakelen en op te bergen waar ze thuis horen sterkt mij hier in mijn overtuiging.
    Men zegt graag dat de ergste rellen ontstaan zijn door een traangasgranaat die in een moskee is beland , maar men zegt er niet bij dat een grote groep relschoppers door de politie op de hielen gezeten zich in diezelfde moskee verschanst hadden en er weigerden uit te komen , en trouwens indien ze zich in een kerk hadden verschanst was daar net zo goed een traangasgranaat naar binnengeschoten.
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind het een beetje jammer dat er steeds onderscheid gemaakt wordt in deze thread. Het lijkt wel alsof we moeten kiezen of voor de allochtonen of voor de autochtonen. Feit is gewoon dat er in Nederland veel allochtonen die criminele dingen doen, maar ook veel autochtonen. Overal zijn wel slechte mensen. Maar kijk nou eens niet naar afkomst. Het maakt mij niet uit of ik nou een groep allochtonen of autochtonen 's avonds op straat tegenkom, als ze zich maar gedragen. Als je zegt dat een allochtoon zich niet gedraagt en het land uit moet.. dan vind ik dat ook van een autochtoon die zich niet gedraagt.
    Bovendien.. wat is een allochtoon, want er zijn ook heel veel mensen die hier gewoon geboren zijn, maar door andere huiskleur aangezien worden voor allochtoon. Dan kan ik het me ook wel ergens voorstellen als je er zat van hebt dat je hier geboren bent, goed nederlands spreekt, maar toch nog wordt gediscrimineert. als we daar nou eens mee stoppen en onderscheid maken tussen mensen.. en niet tussen huidskleur.
     
  14. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat hier alleen maar over white power, lonsdale jongeren en het extreem nationalisme dat er bij komt kijken, maar ik mis ook wel een beetje het racisme van veel allochtonen en semi-Nederlanders naar de blanke Nederlander. Er zit zoveel haat bij de allochtone Nederlanders t.o.v ons dat het nooit beter zal worden als hoe het op dit moment is.

    We leven in een multi-culti samenleving en zullen over een jaartje of wat het onderspit delven en een etnische minderheid zijn in ons eigen land. Ik kan met iedereen opschieten (blank, zwart, moslim of boedhist 8) ) maar ben wel bang dat er over 100 jaar verschrikkelijk veel volbloed Nederlanders zijn geëmigreerd omdat het hier één grote wanorde is.
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Als er al haat is, dan is dat toch ook niet echt ongegrond? Kijk maar naar hoe moeilijk het voor een allochtoon is om hier behoorlijk werk te krijgen..en hoe ze worden aangekeken op straat..das geen pretje, op een gegeven moment wordt je daar wel opstandig van. Kijk maar naar de rellen die nu aan de gang zijn in de voorsteden van Parijs.

    Persoonlijk vind ik daartussen een verschil zitten met racisme en lonsdale jongeren. De eerste doen het omdat ze zich minderwaardig voelen, worden gediscrimineerd en nogsteeds eigenlijk niet altijd gelijke rechten hebben.. het wordt ze in iedergeval niet makkelijk gemaakt, terwijl de lonsdale jongeren ( de rascistise dan.. want ze zijn niet allemaal zo natuurlijk) wel alleen naar huidskleur kijken. tja..|:-
     
  16. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat het eigenlijk nooit goed is. Als er iets wordt gedaan om de samenleving te bevorderen is er altijd wel tegenstand van een groep in Nederland omdat er zoveel verschillende geloven, interesses en belangen zijn die strijdig zijn met elkaar dat het niet zo snel meer goed zal komen.

    En wat je zegt dat de Lonsdale jongeren alleen naar kleur kijken is wel een soort van waarheid, maar hebben wel heel veel problemen gehad met allochtonen en het zijn overwegend jongeren in hun opstandige fase waardoor dat nog weleens hevig tot uiting wil komen. Lonsdale jongeren en grote groepen criminele Marokkaanse jongeren. Het is allebei één pot nat. Ze hebben geen besef van wat ze doen of de realiteit. Ze leven allemaal in hun eigen egoïstische wereldje.
     
  17. Dat is precies wat ik bedoel, de aanleiding is de spreekwoordelijke druppel. De oorzaak ligt veel dieper. Ik denk dat het nadeel is dat we te maken hebben met kuddedieren (jongeren) waarvan een deel werkelijke een bedoeling heeft en de rest gewoon graag rebelleert.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, de marokkaanse jeugd is nogal vatbaar voor rebelleren, hoop niet dat het in ons dorp ook tot zoiets als in parijs gaat komen, maar als het gebeurd hebben we hier (in ons dorp) wel een overmacht:)
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hier bij ons in brussel begint het nu ook te gisten aangezien er gisterennacht ook 5 auto's in brand zijn gestoken en er overal slogans met verwijzingen naar de rellen in parijs op de muren zijn geschreven.
    En in steden zoals brussel , antwerpen en bij ons in mechelen wonen echt veel allochtone bevolkingsgroepen zodat we hier onze auto s'avonds alvast niet meer op straat laten staan , je kan immers nooit weten.
     
  20. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ik ving vandaag verontrustende geluiden op dat als hier allochtonen gaan rellen, het wel eens zou kunnen escaleren...de plattelanders zijn wat minder tolerant -en gewapend.-
     

Deel Deze Pagina