1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    En laat die nou vrijwel identiek zijn aan alle andere " heilige" boeken. Dus volgens deze redenering zou je kerken ook liever niet willen zien.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    De Partij van de Dieren is echt het lachertje van de politiek. Ik vind dat je als je de politiek ingaat éérst moet bekommeren om de mens èn daarna op het dier!

    Marianne Thieme is wel leuk trouwens:+
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij hebt er last van als ik mijn gebeden doe, een baardje laat staan, wat moeilijker ben met eten etc?
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk meer dat hij er meer problemen mee heeft in de media uitgebreid beschouwde regels van extremisitische moslims. Vrouwenbesnijdenis, steniging en dat soort crap.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ze vragen mij wel eens waarom doe jij altijd zo negatief over turken en marokanen.. het is zo, ik zal nooit lovend over een marokaan of turk praten. nu kan ik dit ook uitleggen.. ben ooit op een schoolvoetbal toernooi inelkaar geslagen door 2 turken omdat ik in het veld weigerde de bal aftestaan omdat wij moesten ingooien en hun het daar duidelijk niet mee eens waren. en omdat ik op school al meerdere malen ruzie heb gehad en dat ging meestal omdat zij hun eigen troep niet wilden opruimen en de concierge bang is voor die groep moet ik het doen en dat vertik is. dit gaat meestal met het enige gevloek..

    en ja ik weet het al de discussie word nu.. "Ja er zijn ook wel goede turken en Marokanen".. ja dat is zo.. ik heb ook wel een turk in de klas zitten en dies best wel oke. maar ik ben nog steeds bang voor hem.. ik vind het maar raar want die marokanen die hebben zoon grote mond er staat een jochie uit het eerste jaar bij de WC en iedereen wat tie tegenkomt slaat hij tegen de tas of trapt ze vol achter de knie dat ze door de knieen zakken. dan heb ik zoiets van ja jonge je ver***** het voor jezelf.

    ze lopen te roken voor de school met 13 jaar. ze gaan zitten op jou fiets. ze parkeren "hun" eigen fiets(of wat er nog van over is) zo neer dat iedereen er last van heeft. en ze gaan niet aan de kant zelfs niet als je aardig vraagt.. ik heb totaal geen vreemde ideeen en ben ook absoluut geen voorstander van WP. maar ik ben wel van mening dat Rita Verdonk en Geert Wilders veel meer macht moeten krijgen.. natuurlijk is die wilders media geil. maar toch.. en dat van de Koran Verbieden vind ik ook onzin want waarom de bijbel dan niet...

    Het uitzettingsbeleid kan veel strakker.. de mensen wat hiereen komen en binnen 1 jaar geen werk hebben gewoon terug sturen. en zo min mogelijk binnenlaten. ook als ze binnen 3 jaar een Diefstal ofzo plegen gewoon terugsturen.. Maar het ergste vind ik dat ze achter je rug om over jou praten in hun taal. ik ga ook niet in het Dialect over iemand praten waar ik naast sta. dat doe je niet.. maar die lui wat dat doen hebben totaal geen manieren..

    Nederland raakt vol. en dat er allochtonen zijn doordat nederland ze vroeger hier naartoe heeft gehaald heb ik niks tegen.. alleen die lui wat nu nog steeds komen en wat ook nog 7 familie leden laten komen.. daar moet wat aan gedaan worden.


    Dit is mijn mening.. gelieve niet mijn PM box vol stouwen met DAAR BEN IK HET MEE ONEENS... post gewoon een reactie en ik zal antwoorden..

    Grtz Kimi NL..

    P.s. Ik wil nogmaals verduidelijken.. Als jij van buitenlandse afkomst bent. denk niet dat ik jou minderwaardig vind. ik ken je niet dus ik mag niet over jou oordelen..
     
  6. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens Kimi, ik heb niet dagelijks last van dat soort mafkezen, maar erger me er ook vaak kapot aan.
    Tegelijkertijd erger ik me ook kapot aan hardcore holland ventjes die hele dagen alleen maar voor overlast zorgen (met lelijk getunede hondaatjes voor de school burnouts maken enzo:emo:), maar het verschil daarmee is dat dat maar een klein deel is van de Nederlanders die ik dagelijks tegenkom. Van alle Turken/Marokkanen die ik tegenkom op een dag, zou ik 90% in het hokje 'probleemzoekende hangjongeren' plaatsen.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hehe.. ik wilde dat nog niet zeggen maar 100% met je eens.

    erger dan die 100% Hardcore zijn de lui die zoon hele foute 3 serie hebben en dan badges opplakken van M3 en dan 3 nep uitlaten toevoegen.. dat maakt die auto zo nep..
     
  8. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry hoor maar zon verhaaltje van ik ben toen en toen gepest, geslagen, etc door een turk/marokaan/antilliaan is echt het zieligste excuus wat er is.

    chappie.

    er is echt helemaal niks mis mee om iets tegen die idiote allochtone tieners te hebben. Ik kan ze persoonlijk ook niet uitstaan. vooral die marrokanen aangezien we vroeger mensen waren met eer en dan komen deze mongolen.

    maar wat jij nu zegt is iets voor slappe mensen. 'ik ben nog steeds bang voor hem.' wat moet ie doen dan, niet meer turks zijn?

    *edit*

    90%? Hoe heb je dat bepaald. Wil je zeggen dat als je op een dag 50 marrokanen ziet 48 aant vechten zijn, vandalisme, pesten of wat dan ook?

    *edit2*

    taal is deel van je cultuur. als twee mensen samenkomen met dezelfde achtergrond tuurlijk gaan ze dan praten in een taal die hun beiden prettiger vindne om in de communiceren. en nee, het is echt niet zo dat ze dan over jou aant praten zijn, achterdochtige onzin.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou dan wens ik jou toe dat jij een keer door 2 van die lui klappen krijgt. wedden dat je met een boog om ze heen loopt..

    en zoals ik al de heletijd vertel.. IK ZEG NIET DAT ZE ALLEMAAL ZO ZIJN!!! maar jij maakt er weer een opmerking over..

    en dat ik nog steeds bang voor ze ben.. echt wel... ze moeten wegblijven heb ik er geen last van.
     
  10. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    egocentrische slappeling. zodat jij er geen slast van hebt, hahahhahaha. last van wat? het feit dat ze turks zijn. is niet hun schuld dat jij zon mietje bent dat je in fetus positie oprolt op signalement van een getinte huid.

    loop lekker om die 2 heen maar wat heben hun met de rest te maken. Mijn zusje is een keer helemaal in elkaar geslapen door een groepje blanke jongens en een meisje. denk je dat ze nu bang over straat loopt voor elke blanke jongen met kort haar en meisje met paardestaart. wat ben jij voor iemand?

    en nee, je geeft toe dat ze niet allemaal zo zijn maar zegt tegelijkertijd dat je nooit lovend zal spreken over een marrokaan/turk. wat als een turkse docter je in het ziekenhuis helpt, wat ga je zeggen? "ja normaal gesproken zou ik je bedanken maar uh, je bent een turk"
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Bang zijn is misschien wat overdreven, maar ik loop ook gewoon liever om zo'n groepje gangstertjes heen dan dat ik er vrolijk doorheen loop. Met die ventjes moet je gewoon geen confrontatie aan willen gaan, want voor hun zijn relletjes fantastisch, en voor jou waarschijnlijk alleen maar naar.

    Nee, 45%;)
    Maar even serieus, het is inderdaad zo dat het grootste deel Marokkanen/Turken die ik tegenkom in een groepje ergens een beetje staat te tuffen of te roken, dat zijn dan toch hangjongeren? Ze zoeken problemen door opmerkingen te maken naar iedereen die te dichtbij komt. Probleemzoekende hangjongeren dus.

    Nooit van je moeder geleerd dat fluisteren onbeleefd is? In zekere zin is het praten van een taal die niet gesproken wordt in het land waar je woont in openbare gelegenheden precies hetzelfde.
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Je kunt je mening over een hele bevolkingsgroep niet baseren op je eigen gekleurde ervaringen.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jij begrijpt niet met bang zijn bedoel ik niet dat ik er niet meer langsdurf ofzo maar als die lui voor mijn brommer staan heb ik de helm zo in de handen vast dat ik direct kan slaan.. ja het is nou eenmaal zo.. heeft niks te maken met dat ik van plan ben te slaan maar vind het zo guur.. die lui wat zo staan te gluren naar mijn brommer.. bah..

    en Blanken vind ik toch wel wat anders dan allochtonen.. het lijken altijd grote families.. daar wil je gewoon geen ruzie mee hebben.. blanken stralen dat lang niet zo uit.. die gaan hooguit met 2/3/4 man op de vuist nooit zo van "Ja ik ben Ali en ik ben de neef van Mohammed en Mohammed is geslagen door Rutger dus nu ga ik samen met Mohammed meppen met Rutger" het is allemaal familie.. en mijn ouders waarschuwen mij. mijn broertje. Zusje iedereen met "Krijg nooit ruzie met een turk want je weet niet of ze je bij je fiets staan op te wachten" want als je een aanvaring hebt met zoon gast weten ze direct alles van je..
     
  14. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon langslopen. ga weg met die onzin van 'er omheen' lopen.

    Oh nee, een groepje rokende allochtonen. help! wat is dit, mogen mensen niet op straat hangen. is echt niet anders dan een groepje blond harige studentjes die na school beetje hangen op station. En als je opmerkingen maken wat dan nog, dan ben ik het met ze eens dat het probleemzoekers zijn maar gewoon lekker doorlopen.

    nee dat is onzin(woord moet ik vaak gebruiken in dit topic). als je samenbent met een nederlander ben ik het compleet met je eens, dat is onbeleefd. maar als jij ergens zit op een terasje ofzo en er zitten twee marrokaanse jongens naast jouw tafeltje die berbers praten heeft dat helemaal niks met jou te maken.

    trouwens wel grappig dit. al dat gezeik over het vrije woord. Films en woorden die groepen mensen enorm pijn doen moet allemaal maar kunnen, fatsoen gaat uit het raam, we moeten het zgegen want we kunnen het zeggen. maar nee ho maar als mensen samenkomen en gezellig een beetje kletsen in het berbers.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  15. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    xenofobische onzin, zeg maar tegen je ouders dat ze niet zo paranoia moeten doen.

    en mischien heb je wel een mooie brommer. mischien staan ze wel naar je te kijken omdat ze op straat hangen en gewoon... een beetje kijken.
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    man ik snap jou niet.. je neemt het op voor hun.. en alles wat wij zeggen is "Onzin" nou dan nodig ik jou uit om een keer in Almelo te komen.. ze komen met Monddoekjes(zoals in het Wilde westen) en met lange kettingen en met die broeken van hier tot ginder en dan ook nog zoon foute witte pet.. dan mag jij eens een normaal gesprek met hun voeren.. ik vind het gewoon TUIG!!!

    en miss ben ik dat dan neit gewend want ik ben keurig opgevoed en ik kom uit een klein dorp.. die mensen wat ik tegenkom in Almelo. die hebben geen opvoeding gehad.. echt niet.. ze praten turks met elkaar tijdens de les.. en als de leraar er wat van zegt krijgt hij ook nog een turks woord toegesnauwd wat het betekend weet niemand.. en die mensen moet ik aardig vinden.. Ammahoela... je kunt de pot op met je Idealistische ideeen over een goede samenleving in nederland.. dat kan wel.. Turken eruit dan is het Ideaal..

    ben een beetje kwaad aan het worden en sorry voor mijn rasistische uitspraken maar word er een beetje ziek van..
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb zelf in het verleden ook wel es problemen gehad met marrokaanse jongens.Maargoed dat heb ik ook wel eens met nederlandse jongeren gehad.
    Zal ik daarom om ze heen lopen,echt niet.

    Tuurlijk als je soms een bepaald groepje ziet heb je zoiets van "hmm.. ok we zullen zien" zeg ik eerlijk,maar ga er niet voor omheen lopen.

    En er zijn idd zat marrokaanse jongeren die het verpesten voor de goeien en dat is gewoon erg jammer.
    We hebben nu bijv een marrokaanse uitzendkracht op het werk,maar die doet het werk van 2.

    Je moet ook maar zo denken stel jij bent een marrokaan,en je word overal gediscrimineerd en uitgekotst wat zou jij doen.... ?

    Precies meer met je eigen volk optrekken,geef ze daar eens ongelijk in.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ja het is net wat je zegt. 30% verpest het voor de overige 70%.. en zeg niet dat turken niet willen werken want dat willen ze wel. tenminste die werken.. want vele zitten op onze "Doekoe" lekker te "Hangen" voor de buis..

    en geef me eens ongelijk
     
  19. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik niet in een eerdere post gezegt dat ik die irritante rel allochtonen ook niet kan uitstaan. is begrijpend lezen nooit echt jouw forté geweest?

    Ik heb een probleem met het feit dat jou beeld van een bevolkingsgroep z'n wortels heeft in een vechtpartijtje op een voetbal tournooi. man man man. Ontwijk de probleemzoekers, is idd een goed idee. Maar ga niet bij elke turk denken, oh hij heeft deze broek aan en zon petje blah blah blah.
    jij komt met de claim dus de bewijsplicht ligt bij jouw.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach Kareem, je begrijpt waarschijnlijk dan helemaal niet wat ik (en waarschijnlijk kimi) bedoel. Nog één keertje simpel:

    1.Als ik alleen ben of duidelijk in de minderheid, wil ik geen gedoe krijgen met groepjes hangjongeren. Jij kunt wel zeggen, ze roken alleen maar ergens, so what, maar dan ken je blijkbaar een ander soort hangjongeren dan waar ik het over heb. Ik heb het over tuig van de richel waar je op geen enkele manier in aanraking kan komen. Als je ze alleen al te lang in de ogen kijkt krijg je een opmerking naar je hoofd. Redelijke kans dat het gezeik dan al begint (het hele groepje gaat schelden etc.), als je dan nog een keer kijkt, en vervolgens voor je kijkt en doorloopt, wéten ze dat je ze als minderwaardig beschouwt, en krijg je sowieso problemen. Vechten, rennen, of vrienden bellen dus.

    2. Die groepjes kunnen uit alle soorten mensen bestaan, hier maak ik totaal geen verschil in qua afkomst of iets dergelijks.

    3. Turken/Marokkanen kom ik vrijwel alleen maar in dat soort groepjes tegen. Ik hoor heel veel mensen over T/M die wel goede mensen etc. zijn, maar helaas kom ik die maar héél weinig tegen.

    4. Nederlanders kom ik in alle kringen tegen, waarin ze zich wel normaal gedragen. Er zijn genoeg Nederlandse reljongeren, maar er zijn daar tegenover in mijn omgeving ook honderden normale mensen.

    5. Omdat ik (en waarschijnlijk het meerendeel van de mensen die op dit forum komen) een prima stel hersens heb, waarmee ik prima voor mezelf kan beredeneren wat racistisch is en wat niet, heb ik door de bovenstaande 4 punten nu niet een slecht beeld van 'alle turke en marrokanee', maar ik kan me heel goed voorstellen dat het minder intellectuele deel van de Nederlanders veel kortzichtiger omgaat met dit soort dingen. Die zullen veel eerder generaliseren en dus achter een Wilders aanlopen.
     

Deel Deze Pagina