1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, niet goed gelezen. Heb jij een bron? :)
    Daar is heel veel mis m.i. Dit is Nederland, met een westerse cultuur. Dit moet zo behouden blijven, ik zou het niet prettig vinden als NL over 20 jaar een islamtische/westerse mix is.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah met best of both worlds laat ik geloof buiten beschouwing.GEloof is het grootste obstakel en de grootste zwakheid van de mens.Dit is een totaal andere discussie maargoed.We gebruiken geloof om te verklaren wat we rationeel niet kunnen.Terwijl het in werkelijkheid niet meer dan verhalen zijn over norme en waarde.Tis als een goede roman.

    Zoiezo verschilt de bijbel qua boodschap eigenlijk niet van die van koran.Het is de persoonlijke interpertatie die geloof per persoon zo verschillend maakt

    edit:Het zou er imo ook niet zo zwart en wit uitmoeten zien als een mix van.Gewoon een nieuwe cultuur.Denk je nou werkelijk dat met de hudige mogelijkheden tot reizen etc een land zijn eigen identiteit kan houden?Face it zelfs in amerika is dit aan de gang, de 2e taal spaans en met grote kans dat het de eerste taal wordt.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap het probleem van jouw ook niet echt. Wat is het verschil dat er een kerk of een moskee naast je deur staat? De integratie zal doorgaan, of we nou buitenlanders in elkaar slaan ofniet. Er is niks mis met de islamistische samenleving, er is wat mis met de mensen die criminaliteit plegen.
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat niet om het geloof, dat maakt mij niks uit. Het gaat om de cultuur die daarbij hoort. En ik behoud liever gewoon de westerse cultuur met daarbij behorende normen en waarden, in plaats van deze te mixen met een islamitische cultuur.

    En ik hoop niet dat je serieus meent dat Spaans ooit de eerste taal kan gaan worden in de VS. :{
     
  5. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om het feit dat Nederland niet zijn oorspronkelijke bevolking dient te verliezen en daardoor in de minderheid komen t.o.v allochtonen.

    Je hebt gelijk als het gaat om dat wij als mensen gelijk aan elkaar zijn maar dat betekent nog niet dat wij alles zomaar moeten pikken er wordt te vaak een beroep gedaan door allochtonen op het woord ''Rascist'' of ''Discriminerend'' , En als jij wilt dat Nederland een bolwerk van Multi Culti wordt veel succes maar ik ben dan zekers te weten weg :)
     
  6. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Nuff Said _O_
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel in de grote steden als NY is dit zelfs al zo.Cultuur verschilt nu nog.Maar over een fiks aantal jaren en de technologische groei die we nu al doormaken is de "wereld" zo klein dat je uiteindelijk allemaal uitmaakt van 1 cultuur.Dat is niet de westerse das niet de oosterse of islamitsche.
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij beweert dat in New York, een vrij noordelijk gelegen stad, Spaans de eerste taal is? :{
     
  9. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar Drone , die gozer is heeft waanideeen , Spaans de 1e taal in Amerika ? laat me niet lachen je maakt jezelf nu echt volkomen belachelijk :p
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Geloof je nou werkelijk dat er zoiets bestaat als autochtoon/allochtoon ?.Het is niet meer dan een defenitie waar teveel waarde aangehecht wordt.De intollerante sameleving die we momenteel zijn is een tikkende tijdbom.Wel ik heb liever 1grote culturele sameleving dan een burger oorlog (beetje cru maar you get the idea).Ik geloof dat gelijkheid vastgelegd is de grondwet maar in de praktijk komt hier barweinig van terecht.Wij zien ons als "originele" bewoners van dit land en daarmee staan wij volgens ons ego ver boven nieuwkomers.Denk je is in als de voormalige kolonieen zo over ons dachten toen wij daar blij binnen kwamen macheren.Dan waren we waarschijnlijk een 3e wereld land geweest.
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ? http://cnnstudentnews.cnn.com/2001/fyi/news/09/24/spanish.language/ _0/ .Lezen dan terug komen.Ny was meschien een kleine vergissing maar die kan iedereen maken.Dit is zelfs al een bericht uit 2001 bedenk is hoe het nu is.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Sjongejonge, jij lult toch echt een hoop onzin hoor.

    - Er zijn momenteel nog talloze enorm verschillnde culturen, en dat verandert echt niet binnen de komende tweehonderd jaar. Snap niet hoe je dat kan denken. :{
    - Wij zijn de originele bewoners van dit land, nogal logisch dat we ons ook zo opstellen. Of laat jij wildvreemden zomaar je huis binnen? Zelfde principe.
    - Als ze zo in de voormalige kolonies over ons dachten gooiden we een kogel door hun kop.
    - Nee, dan waren we geen derde wereldland geweest. Of wil jij beweren dat de VS een derde wereldland is? Of Duitsland? Of Zwitserland? Of Italië?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    DUDE chek de bron 2001.|:- .Ik snap dat lezen moeilijk is maar probeer het is. reken voor de grap dat nu is uit.Hoe dat nu zou staan
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah met de technische ontwikkelingen op hand wordt de wereld idd dusdanig klein dat culturen gaan versmelten.
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Oké, 2001. Het wordt misschien wel de tweede taal, maar dat is nog lang niet officieel hoor.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja wow, hard gaat dat tegenwoordig he? Reedsch heefth mijnen oohr ten luister gelegd dat den Gebroedersch Wright, afkomstig uit den Vereendigen Staaten van Amerika, zonder hulp van anderen, eenen Vliegmobiel hebben gebouwd! Den Techniek staat noch immer voor nicks! _O_
     
  18. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Drone ik ben het heelemaal met je eens _O_ :+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah geloof wat je wil maar der zijn genoeg projecten die dit mogelijk gaan maken in de toekomst.Vergis je niet wat er in 200 jaar gebeurt
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi the only ego. We leven nu in 2005, we hebben al enkele decennia de beschikbaarheid over het vliegtuig en de auto, laat staan treinen. Immigratie en emigratie is al tweehonderd jaar aan de gang, en vooralsnog is de invloed van buitenlandse culturen op 'inlandse' culturen (waar dan ook), minimaal geweest. Behalve die van de VS op Europa. De kans dat alle culturen momenteel één worden is aanwezig, maar dit zal zeer zeker niet binnen tweehonderd jaar gebeuren. Hell, zelfs een Fransman, Brit en Spanjaard hebben nog behoorlijke cultuurverschillen. En dat op een zo'n kleine geografische afstand.
     

Deel Deze Pagina