Ik vind racisme zo'n beetje het domste wat je kunt doen. Oordelen over iemand op grond van mijn huidskleur. Het zal ook wel veel van persoonlijke ideeen en ervaringen afhangen. Persoonlijk woon ik in een klein dorpje maar ben ook vaak in omgeving kanaleneiland, waar veel allochtonen zijn. Ik moet zeggen, ik heb daar nog nooit problemen gehad. Daarentegen als ik weer terugkom in mijn kleine boerendorpje..heb je al vaak heel snel gezeik. Ik hoef maar met een beetje gekleurd iemand te praten en ze hebben gelijk een hekel aan me . Over kleren enzo maakt me eigenlijk niks uit. Ik vind zelf Lonsdale ook een mooi merk. Je moet toch gewoon kunnen dragen wat je leuk vind? Nou draag ik zelf geen Lonsdale, maar zat er wel over te denken om shirt van te kopen, zonder bedoelingen erbij, maarja erg jammer dat het moeilijk wordt gemaakt, want je wordt meteen over een kam geschoren.
Maar om nou te zeggen dat kleding niks zegt, ben ik ook niet mee eens. Laatste jaren is toch wel de trend om met je kleding te zeggen waar je voor staat. Van mij mag het gezeik weleens ophouden, je moet gewoon niet zo snel oordelen over iemand die je niet kent.
edit: wou nog even toevoegen wat ik heel opvallend vond. Omdat ik ook wel veel met morokkanen/turken en negers omga..heb ik al aantal keren te horen gekregen dat ze stuk banger zijn geworden na de dood van theo van gogh. dat ze meteen op straat worden nagekeken enzo. Daar voel ik dan best wel met mee. lijkt me vreselijk. tuurlijk zijn ook buitenlanders niet allemaal lieverdjes, maar over het algemeen doen ze toch niemand kwaad. dan vind ik rascisten een beetje kortzichtig om zo snel te oordelen.
Laatst bewerkt: 4 nov 2005