1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jonge je wil het niet snappen de discussie wordt zwaar zinloos op deze manier.Het gaat niet om die kleine cultuur verschillen want hoe groot zijn die nou werkelijk ? helemaal als je met mekaar opgescheept zit.

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kleine verschillen op nog kleinere afstanden, grote verschillen op nog grotere afstanden. Dat wil ik er mee aangeven. En de cultuur in Azië verschilt nog zo enorm van die in Noord-Afrika en het Midden-Oosten en het Westen. Dat strijk je niet zo 1-2-3 glad. Het is ook vrij 'arrogant' om zo te denken, vooral omdat deze culturen al honderden en soms duizenden jaren bestaan.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah vreemd toch dat er dan zon beweging gaande is van imigratie enz, dat het nu zo is zegt niks over 200 jaar.Denk je dat we over 200 jaar nou werklijk nog op het zelfde punt zijn als we nu zijn ?.Denk je nou werkelijk dat er over 200 jaar nog een eigen landelijke identiteit is ?.Tegen die tijd is de bom alang gebarsten en is er waarschijnlijk meer veranderd dan wij nu durven denken.Over 200 jaar zijn de meeste fosielen grondstoffen zoals bijv olie er niet meer (nog wel vele malen sneller)Denk je dan nog dat die vliegtuigen vliegen zoals nu doen ? daar is tegen die tijd zeker een vervaning voor.De wereld zou financieel inmekaar storten als een kaartenhuis als er tegen die tijd geen alternatief gevonden is.

edit : verduidelijkingetje

edit 2 dit is ondertussen een zware slowchat ik ga lekker maffe morge nog genoeg tentame spul wat ik er in moet stampen

Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  4. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit al eerder gezegt is in dit topic maar...
    [ik ben geen racist]
    De allochtonen (dan doel ik op marrokanen en turken enzo) maken je een racist (algemeen, geld overigens niet voor mij).
    Ik hoor vaak zat om mij heen dat er broertjes en zusje in elkaar geslagen worden door die mensen.
    Hun worden niet bestraft voor het stelen van (dure) auto's, het bedreigen van mensen etc.
    Voor hun is het normaal een pistool in je huis te hebben liggen.
    In Nederland is nog nooit (dacht ik, misschien een keer) een leraar doodgeschoten...
    Maar diegene die als eerst in Nederland een leraar doodschiet, is een marrokaan. Nou heeft dit weinig met nazi's en alles te maken, maar hierdoor krijg je steeds meer de neiging om te zeggen dat je een hekel krijgt aan allochtonen.
    Ik ga vaak zat om met buitenlandse mensen, maar dit zijn punten waar ik op wil wijzen.
    Je word meestal een racist gemaakt, terwijl je in het begin nog van ze 'hield'.

Goede nacht _0/

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Woow wat een post , en dat noemt zich géén racist , maar blijkt toch een "vat vol met vooroordelen " zoals men dat in belgie zegt te zijn.
    Die buitenlandse mensen waar jij zogenaamd vaak mee te maken hebt kom je zeker alléén tegen als je op reis gaat ?._0/

6. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    er is dus al wel een leraar doodgeschoten, ge-executeerd in de kantine met een schot in het hoofd, vorig jaar uitgebreid in het nieuws geweest en idd dit was een jongen van allochtone afkomst ....

Ik persoonlijk vind het raar dat 1 op de 16 mensen allochtoon is, vluchtelingen toelaten prima maar wel met mate a.u.b.
    Er zijn genoeg mensen die zich wel hebben aangepast, maar er zijn er ook nog steeds een boel die dit weigeren of nog niet gedaan hebben, en tegen dat soort mensen heb ik wel wat, niet alleen turken/marokkanen nee tegen iedereen die hiernaartoe komt en zich niet aanpast aan de maatschappij van dat land, als je thuis je moedertaal wilt spreken, prima maar niet in de bus of metro oid.

7. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Waarom niet in de bus en in de metro? :)
    Laat ze dan gelijk ook ff christelijk worden..

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Als je kijkt naar de aantallen mensen die spaans spreken in de VS, dan is het omslagpunt al bijna daar. Het zal (hopelijk) nooit de hoofdtaal worden, maar dat een hoop mensen daar spaans spreken, dat staat als een paal boven water :)

[edit]zie net de andere reacties (waaronder de jouwe ;)). Ik houdt ende sluit mijn grooten mond :D[/edit]

Laatst bewerkt: 4 nov 2005
  9. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. Als je nou mijn post gelezen had...
    Dit zijn toch van die dingen dat je ze kan gaan haten?
    Of vind jij het gewoon leuk dat ze je broertje in elkaar trappen?
    Wat jij wilt!

10. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Met bus of metro bedoel ik dus openbare gelegenheden, en ik heb het helemaal niet over dat ze hun geloof moeten veranderen, ik heb het er alleen over dat ze zich wel kunnen aanpassen als ze geholpen worden met een verblijfvergunning.

11. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha shit ik lees dit topic door en ik zie al zo 8 mensen die zeggen dat ze lekker zijn8)

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    svennies is ook weer terug van weggeweest hoor:)
    laat maar horen die linkse vreemdelingenliefde van je:D
    cijfers over het aantal buitenlanders in gevangenissen in nederland is ook niet echt lekker motiverend om wat vriendelijk naar buitenlanders te kijken.
    je zou denk ik wel kunnen zeggen dat buitenlanders alleen maar geld kosten(met uitzondering van de chinezen) denk aan al die toetsen/taalcursussen/uuitkeringen etc etc, maar ik vind dat dat onze eigen schuld is en niet de schuld van de immigranten die hier zijn komen wonen, de staat heeft in de jaren 60 gewoon de grootste fout in het nederlands bestaan gemaakt...
    nu hebben allochtonen het in nederland moeilijk en hebben autochtonen het moeilijk, dus dan kan je wel van een enorme fout spreken denk ik...

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Murat D. was een Turk, dude. Die Marokkanen krijgen ook altijd voor alles de schuld 8)

14. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Excuus daarvoor :p.

15. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2

"Vat vol met vooroordelen" :cool: Ga ik ook voortaan gebruiken.

16. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sjonge jongen. Wat zijn sommige mensen toch klein in hun wereldbeeld. The Only Ego heeft gelijk. Cultuur maakt niks uit, het is gewoon de angst van de mensen om ervanaf te staan. Ik heb niks met het christelijk geloof. Maar toch heb ik met pinksteren vrij. Waarom dan? Ik zou net zo goed ipv met pinksteren met het suikerfeest vrij willen zijn voor mij maakt dat niks uit. Er zijn nog tal van voorbeelden, in sommige dorpen in Nederland zijn ook zwembaden op zondag dicht omdat dat de rustdag van god zou zijn. Wtf, ik wil dan zwemmen. Waarom mag dat niet? Omdat een paar van die mensen naar de kerk willen? Van mij mogen ze natuurlijk, maar als ik wil zwemmen, dan is dat mijn goedrecht, een zwembad krijgt subsidie en zou dus altijd open moeten zijn.

Ten tweede: Mensen vergeten dat het Christelijk terrorisme groter is als het Islamitisch terrorisme in Amerika. Hoeveel artsen zijn er wel niet vermoord door Christenen omdat ze abortus pleegden? Ooit van de Ku-kux clan gehoord? Dat is precies hetzelfde als Al-queida! Hoeveel zwarten zijn er wel niet vermoord of gediscrimineerd? Allemaal omdat ze door de Priesters als tweederangsburgers werden beschouwd.

Ik ben geen buitenlander, maar ga wel met zoveel buitenlanders om dat ik weet wat er speelt. Meer dan die mensen uit de dorpen die hier reageren en denken dat ze weten hoe het eraan gaat. Mijn beste vrienden zijn Turken en Surinamers, nog nooit een probleem mee gehad. Nog nooit hebben ze me gedreigd in elkaar te slaan, dat in tegen door Nederlanders van school, daar heb ik wel ruzie mee gehad, om de meest domme redenen. Je moet naar het innerlijk van de mens kijken, niet naar het uiterlijk.

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind racisme zo'n beetje het domste wat je kunt doen. Oordelen over iemand op grond van mijn huidskleur. Het zal ook wel veel van persoonlijke ideeen en ervaringen afhangen. Persoonlijk woon ik in een klein dorpje maar ben ook vaak in omgeving kanaleneiland, waar veel allochtonen zijn. Ik moet zeggen, ik heb daar nog nooit problemen gehad. Daarentegen als ik weer terugkom in mijn kleine boerendorpje..heb je al vaak heel snel gezeik. Ik hoef maar met een beetje gekleurd iemand te praten en ze hebben gelijk een hekel aan me |:- . Over kleren enzo maakt me eigenlijk niks uit. Ik vind zelf Lonsdale ook een mooi merk. Je moet toch gewoon kunnen dragen wat je leuk vind? Nou draag ik zelf geen Lonsdale, maar zat er wel over te denken om shirt van te kopen, zonder bedoelingen erbij, maarja erg jammer dat het moeilijk wordt gemaakt, want je wordt meteen over een kam geschoren.
    Maar om nou te zeggen dat kleding niks zegt, ben ik ook niet mee eens. Laatste jaren is toch wel de trend om met je kleding te zeggen waar je voor staat. Van mij mag het gezeik weleens ophouden, je moet gewoon niet zo snel oordelen over iemand die je niet kent.

edit: wou nog even toevoegen wat ik heel opvallend vond. Omdat ik ook wel veel met morokkanen/turken en negers omga..heb ik al aantal keren te horen gekregen dat ze stuk banger zijn geworden na de dood van theo van gogh. dat ze meteen op straat worden nagekeken enzo. Daar voel ik dan best wel met mee. lijkt me vreselijk. tuurlijk zijn ook buitenlanders niet allemaal lieverdjes, maar over het algemeen doen ze toch niemand kwaad. dan vind ik rascisten een beetje kortzichtig om zo snel te oordelen.

18. xthise

xthise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wie kijkt er weleens opsporing verzocht?

je weet wat ik bedoel te zeggen...

19. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het feit dat iemand iemand anders niet mag vanwege z'n huidskleur wel begrijpelijk, soms is het gewoon iets psychologisch. Mensen zijn van nature uit al bang voor alles wat anders is, maar ik stoor me eerder aan hoe die haat tot stand komt. Vaak worden mensen gewoon van jongs af aan gebrainwashed met vooroordelen en dergelijke, wat er toe leidt dat die mensen een behoorlijk vertekend beeld op bepaalde dingen hebben, en daariin ook erg conservatief zijn. Voorbeelden zijn dus: "Londsdale jongeren die zich met extreem rechtse groeperingen associeren" en "Arabieren met een diepe haat jegens Joden/Israeliërs".
    Dit soort misstanden kun je beter bij de wortel aanpakken dan alleen die rascisten aan te pakken. Laat mensen overal veel met andere culturen in aanraking komen en je hebt meteen veel minder misstanden in de samenleving. Daarnaast moet de media ook een beetje meer verantwoordelijkheid nemen en verder kijken dan de neus lang is, want misschien ligt het niet aan het feit dat een jeugdige crimineel marokkaans is maar aan het feit dat hij in een verpauperde buurt woont.

20. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb niks tegen buitenlands maar de helft van de kinderen hoeft ook weer niet. we zijn tog nederland.

Deel Deze Pagina