1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Niemand houdt je tegen om te protesteren.

schijterwt vindt dit leuk.
  3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Je weet dat ik wit ben, toch ... ?

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat maakt toch niet uit. Het gaat om onderscheid maken op basis van kleur.

En Fred jij vindt het niet hypocriet van de media als het mogelijk een racistisch motief is om dit te verbergen?

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat mogelijk racistisch motief is wel erg dunnetjes. Ik volg berichtgeving in US msm onvoldoende om te vergelijken met omgekeerde situaties, maar als daar wel met nauwelijks of geen aanleiding dat motief erbij wordt gehaald, is dat onterecht.

6. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik maak onderscheid op kleur wanneer dat relevant is. Iedereen weet welke spelers zich destijds openlijk druk maakten over Derksen en zich uitspraken over BLM, en iedereen weer dat die nu alle sociale druk op zich gedumpt krijgen wat betreft Quatar, wat ik al heb uitgelegd dat ze niet kunnen winnen, ongeacht wat ze wel/niet doen. Die hetze tegen deze donkere spelers werd een beetje gestart door Derksen in zijn programma die nu een beetje loopt te eisen dat deze spelers 'niet hypocriet' zijn, terwijl die beslissing om daar te gaan spelen destijds is genomen toen veel van deze spelers nog niet eens bij Oranje zaten, door corrupte witte mannen in pakken (weinig diversiteit in de leiding bij de KNVB), die zich daar straks hoogstwaarschijnlijk als dikke bobo's in de VIP lounges laten verwennen, terwijl de spelers die 50 meter beneden hen op het veld staan de verwijten van een bepaald publiek krijgen dat ze daar spelen.

Zoals ik al aangaf, de spelers zouden gewoon moeten bedanken en thuis blijven, dan ben je er in 1x vanaf, maar ze zijn natuurlijk topsporters voor wie een WK/EK het hoogst haalbare is (wat betreft je land vertegenwoordigen), dus sportief gezien zullen ze gewoon willen voetballen, want het zijn voetballers, en voetbal hoort gewoon leuk te zijn.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Je kunt toch nog alsnog hypocriet zijn door er gewoon helemaal niks over te zeggen? Gewoon echt complete radiostilte.

Ze kiezen gewoon voor de makkelijkste weg, snap ik ook heus wel.

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Gaan we weer.

Kleur is niet relevant hier, je sleept 't erbij de haren bij en och och omdat de spelerwat gekleurd is is 't relevant, en is 't kwalijk als hij in een dilemma wordt gedwongen.

Ik en anderen zien mensen die zich al dan niet druk maakten, jij ziet de kleur van mensen die zich druk maakten, en tracht iets irrelevants relevant te maken, ik vermoed vanuit een wereldbeeld 'kleur is altijd een relevante factor en alles is racisme' of een doorgeslagen poging tot deugen. Hoe fucked up is het als het eerste (of iets in de topvijf) eigenschappen van van dijk zijn kleur voor je is.

Wie is hier nu de racist..

Jorrie vindt dit leuk.
  9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ah, het “Ik zie geen kleur maar jij haalt het erbij dus jij bent de racist” argument. Blijft een klassiekertje.

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Nee want jou verhaal is sterk. 'Ik zie een verhaal met een kleur dus is het racisme.'

Laatst bewerkt: 21 mrt 2021
  11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tyrant vindt dit leuk.
  12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Haha de witte bobos en de zwarte spelers.

Lijkt wel een vergelijking met witte slavendrijvers en zwarte katoenplukkers.

Ten eerste maakt de kleur op het veld niet uit. Daar zitten alle kleuren tussen. Ten tweede zijn ze niet zielig. Ze hebben een baan waar ieder kind van droomt met een mooi salaris inclusief privileges. Denk dat veel mensenleven kiezen voor een carrière als topvoetballer dan bobo die moet netwerken, overwerken etc.

B Tender vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik zei nergens dat ze zielig zijn of dat ze geen mooie baan hebben, volgens mij ...

Wat is precies je punt? Dat voetballers een droomleventje hebben waarmee ze prima verdienen terwijl die zielige bobo’s die moeten overwerken het maar zwaar hebben, dus we zouden niet zo kritisch moeten zijn wanneer ze wat smeergeld aannemen ... ?

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Waar haal je dat opeens vandaan...

Wat is precies je punt? Dat in volle melk meer vet zit dan in oven-baked-chips dus dat we niet kritisch hoeven te zijn naar de verlaging van de maximum snelheid op de snelweg?

Je speelt zelf impliciet redelijk vaak de behoorlijk denigrerende 'zwarte (voetballer) is zielig' - kaart. Misschien heb je 't in je goede bedoelingen niet in de gaten.

15. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.988
    Als ze destijds niet zo overdreven hadden gereageerd tegenover Derksen was er niets aan de hand.

BigSyke vindt dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
  20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Leerling heeft andere verantwoordelijkheid dan docent. Zijn positie wordt bovendien simpelweg erg lastig vol te houden na zo'n uitspraak.

Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina