Dus jij maakt ook dat onderscheid op kleur begrijp ik, zoals de mensen ' op veel plekken op de wereld ' doen?
... Of behoor jij tot dat selecte groepje mensen naast mensen als Yi-Long die wel kleur zien maar geen onderscheid maken, die het onderscheid benoemen maar niet creëeren, die dan natuurlijk weer niet in het ontkenner-bakje vallen want je stemt links ipv rechts, die andersgekleurden tegelijkertijd wel continue ongevraagd in de slachtofferrol en tegelijk ongevraagd op een voetstuk plaatsen alsof ze minderwaardig zijn maar tegelijk ook je bewondering verdienen, en op dat alles op een vreemde manier trots op zijn..
Maak je wel dat onderscheid: racist!
Maak je geen onderscheid: huichelaar!
Als sylvana zegt iedereen is gelijk ongeacht kleur is het applaus. Als een blanke zegt iedereen is gelijk ik zie geen kleur/ongeacht kleur dan is hij een ontkenner (en waarschijnlijk een racist). Voor de zoveelste keer.. Zie je hoe ironisch dat is? Als blanke kun je het ook niet goed doen als het aan jullie ligt he, en als niet blanke kun je het niet fout doen... Komt redelijk in de buurt van een zekere definitie. Ik vind 't echt fakking krom. Die dubbele standaard, de hypocrisie, elke keer weer.
- Molukker die geen blanken in' zijn' wijk wenscht... Mooie ambitie om die wijk zo lekker authentieke te houden volgens 't altijd kritische radio 1.
- Verstappen oproepen om niet in Saudi arabie te racen een goede zaak maar de qua racisme vooraan staande wijnaldum aanspreken op iets soortgelijks kan niet want dat doe ik vanwege z'n huidskleur zo wordt mij glashard in de schoenen geschoven door meneer Yi.
- Sylvana die oproept om naar elkaars overeenkomsten te kijken ipv verschillen krijgt zowat een Nobelprijs, de blanke man die stelt dat kleur er niet toe doet is een vuile ontkennen aldus Cyndris.
- Schandalig dat we het corona virus Chinees noemen en wat defensief reageren richting chinezen. De Britse variant en als wat brits is blocken is daarentegen geen probleem.
- Deugend NL hoopt dat UK na de brexit in de strot zakt en instort maar tegelijkertijd maken we miljoenen en miljarden over om andere landen uit de strot te trekken...
- Dat het vrouwenstemrecht en studeren voor vrouwen zo laat is doorgedrongen (ploumen maakt er nota bene een unique selling point van) vinden we (terecht) een grove schande, maar religies waar de vrouw tot op de dag van vandaag op allerlei gebieden wordt achtergesteld juichen we alleen maar toe (diezelfde ploumen) want multiculti en is hun cultuur..
- Homohaat is een probleem, maar correlatie tussen bepaalde bevolkingsgroepen en homohaat bestaat niet.
- Etc etc etc
Prima om 't over racisme te hebben maar die fakking dubbele standaard, alles van de blanke framen tot racisme en alles van de niet blanke tot slachtofferrol... Daar schiet je niets mee op. Je denkt er misschien mee in de hemel te komen oid, maar je schiet er weinig mee op.
Bovenstaande is nie r specifiek naar jou gericht @Cyndris al quote ik je wel, was meer een aanleiding om nog eens meer te pennen waar ik me nogal aan stoor in de discussie op dit onderwerp in Nederland. Maargoed, ik zal wel een ontkenner zijn.
Waarvan akte.
Laatst bewerkt: 26 mrt 2021