Nee, dat klopt ook. Maar als iemand stelt dat in de betreffende brief er alleen aandacht is voor racisme van blanken richting donkere mensen dan suggereer jij dat dat gelul is.
Dit is echt zulke onzin. Je kent me niet, maar je noemde me de eerste keer dat wij ooit in discussie waren, direct een racist. Omdat ik het niet met je eens was. Omdat ik blank ben en een andere mening heb. Je hebt mij hier nimmer iets zien plaatsen wat je onder de noemer racistisch kunt plaatsen. Maar omdat ik blank ben en het niet met je eens was bestempel je mij als racist.
Ik bedoel wat ik zeg, is dat nou echt zo moeilijk? Geef eens echt antwoord. Je reageert denigrerend als iemand zegt iets niet fijn te vinden en strooit met termen als snowflake (dat is nog geen dag of twee geleden). Dat wordt je aangegeven, maar daar doe je niets aan. Je lacht er een beetje om en gaat gewoon verder.
Nee, zeker niet obsessed. Ik vind je wel fascinerend om eerlijk te zijn. Iemand die zich zo sterk verzet tegen racisme en zich dan zo openlijk racistisch gedraagt op een forum maar dat gewoon blijft ontkennen. Je roept om argumenten, maar je komt zelf continu met je eigen waarheden. Racisme naar blanken toe bestaat niet, iemand een racist noemen op basis van zijn huidskleur is niet racistisch en ga zo maar door
@Taab .
Ik weet inderdaad hoe het is om gediscrimineerd te worden. Ik ben zelf blank, maar ik ben opgegroeid in de Bijlmer in de jaren '90. Ik ben echt tegen racisme, mijn pleegbroer en beste maat is Afrikaans (Eritrea) dus niemand hoeft mij voor racist uit te maken. De enige die onderscheid maakt tussen hem en mij is de maatschappij en de wereld om ons heen.
Het doet me pijn om te zien waar de discussie heen gaat, zij tegen ons, ons tegen zij. Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van anderen, ik ben verantwoordelijk voor het nu en voor mijn daden. Ik ben tegen racisme, ongeacht wie het overkomt. Daarmee heb ik niet de intentie om de aandacht af te leiden van racisme tussen blank en donker. Ik wil ook niet zeggen dat het allemaal wel meevalt, want dat is niet zo. Maar het is niet zo omdat ik blank ben dat ik geen recht van spreken heb of niet weet hoe pijnlijk het kan zijn.
Laatst bewerkt: 8 jul 2020