1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

    Het gaat niet om de uitspraak. Het gaat niet om hun mening. We weten niet eens of dit hun echte mening is of dit hun sociaal wenselijke nepmening is. Het gaat niet om wat ze mogen vinden, het gaat erom dat je leed van anderen bij moordzaken gebruikt als PR voor jezelf door jezelf op de borst te kloppen: Kijk eens hoe ik achter BLM sta als witte acteur/zanger, ben ik geen goed voorbeeld.

    Een ander mooi triest voorbeeld destijds was hashtag #ik doe niet meer mee.

    Iedereen dacht zo wij laten eens Nederland weten dat wij slim zijn en zelf denken en niet met de massa mee lopen. Totdat er op radio en TV iedereen het een klap in het gezicht van de zorg vond. Toen de BN-ers in interviews werd gevraagd wat ze nou precies bedoelden krabbelden ze al terug en wisten ze eigenlijk niet wat ze nou echt bedoelden met Famke Louise als toppunt.

    Toen werd het van Ik doe niet meer mee- Ik doe niet meer mee met een kanttekening-ik doe wel weer mee- ik hou me maar stil want het is slecht voor mijn imago, geboekte optredens sponsors en samenwerkingen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    We weten niet of het een sociaal wenselijke nepmening is, maar daarna opper je dat je dat eigenlijk wel vindt? Ik heb het idee dat je je een beetje tegenspreekt.

    Over welke celebs hebben we t eigenlijk?
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zoveel. Mariah Carey, Katy Perry, Joe Biden noem maar op.

    Kan niet voor iedereen spreken of het een nepmening is. Er zullen best oprechte meningen tussen zitten. Bij Oprah Wonfrey kan ik met dat wel voorstellen.

    Destijds met Ik doe niet meer mee quote:

    Bizzey dus, Famke Louise, maar ook dj's Hardwell en Lucien Foort, zanger Thomas Berge, acteur Tim Douwsma en realityster Donny Roelvink


    En wat Reck net post. Sony springt ook op de spreekwoordelijke Bandwagon.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ja hoor, de fucking president van Amerika, die voor gerechtigheid moet zorgen, die uit zijn mening over de rechtzaak puur voor eigen PR? :')
    Gozert



    Wat is daar zo erg aan? Paar BN'ers ontkennen corona en als ze daar op aangesproken worden stellen ze hun mening bij. Wat is daar erg aan?


    Sony zegt dat ze de zwarte community steunen.
    Hoe. Kun. Je. Daar. Boos. Op. Worden? Maar echt? Waarom is dat bandwagon? Waarom mogen ze niet gewoon zeggen dat iedereen gelijk is?

    Echt schitterend dat een partij gewoon kan roepen 'ja ik vind dat negers wel tof zijn' en dat je daar nog pissig op kan worden omdat jij vindt dat het een sociaal wenselijke nepmening kan zijn enkel bedoelt voor goede PR :')
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Voor bepaalde mensen is het blijkbaar compleet ondenkbaar dat andere mensen oprecht vinden dat mensen gelijkwaardig behandeld zouden moeten worden door de wet en in de samenleving, dus wanneer er een zeldzaam geval is dat een agent verantwoordelijk gehouden wordt voor buitensporig geweld tegen weer een zwart slachtoffer en men daar een beetje hoop uit haalt dat er -iets- van progressie is op dat gebied, dan vertrouwen bepaalde figuren die emotie en bijpassende uitingen niet.

    In kort; Wanneer ik en andere blanke mensen aangeven blij te zijn met deze uitspraak, dan denken figuren als BigSyke dat dat alleen maar is omdat ik puntjes wil scoren, ipv dat zo'n gevoel oprecht is, vanuit een bepaalde menselijkheid, empathie, geboel van gerechtigheid, etc.

    Ze vertrouwen het niet omdat ze zelf niet kunnen indenken hoe mensen daadwerkelijk voorbij kleur/afkomst/religie/geslacht etc kunnen kijken, en gewoon mensen zien.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

    Wat een walgelijke post op de man. Waarbij je dus eigenlijk zegt dat ik geen empathie heb, dat ik vindt dat mensen niet gelijkwaardig moeten worden behandeld en dat ik niet gewoon mensen kan zien ipv kleur?

    Het is juist andersom. Ik zie mensen. Ik zie gelijkheid. Ik zie een verdachte die zich verzet tijdens een misdaad. Ik zie een agent die verdachte met teveel geweld aanpakt en daarvoor wordt veroordeeld. Anderen zien alleen wit dood zwart. Dat is pas kleur zien in plaats van mensen.

    En denk je dat Sony het uit empathie doet? Elke Tweet van een bedrijf is een welgecalculeerde en afgewogen beslissing. Iedere medewerker had op persoonlijke titel een medeleven kunnen tonen i.p.v. het namens Sony te doen en er een mooi marketing verhaal over kleur van te maken.

    Ik vindt juist dat mensen gelijkwaardig moeten worden behandeld. Als BLM tijdens een demonstratie een agent dood of zwaargewond achterlaat vindt ik dat daar ook wat meer sympathie voor mag zijn. Mensen lijken te vergeten dat zeker in Amerika agenten veel gevaar lopen voor een niet zo best salaris. Ze wagen hun leven om mensen te beschermen en criminelen op te pakken. Dat verdient wel iets meer respect als het spugen op de politie dat nu wordt gedaan.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Waarom moet het uit empathie worden getweet exact?
    Wat is er nou zo slecht aan een welgecalculeerde en afgewogen beslissing om dit te tweeten dat jij vindt dat het hypocriet is? Het is toch sociaal wenselijk? De content is toch een goed bericht?
    Of vind je dat niet?


    Ik kom toch bij het punt dat je linksom of rechtsom het gewoon onder de streep oneens bent met de strekking van het bericht en dat je je daarom opwindt?
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb met name moeite met de beweging BLM. Niet omdat ze opkomen voor zwarte mensen, maar omdat ik dit zelf een racistische partij vindt die de maatschappij verdeelt en teveel geweld gebruikt. Dat celebs en bedrijven bij deze beweging een wit voetje willen halen zit me dwars, met name omdat er tegenwoordig een soort van sociale druk is om hieraan mee te doen. Dat is de hypocricy erachter. Het verlengde hiervan is die hele woke cultuur.

    Weet je nog die oproep op black history day om een zwart vierkant te tweeten? Er zijn mensen bedreigt met de dood omdat ze niet meededen.

    Ook vind ik dat bedrijven zich gewoon verre van politiek moeten houden tenzij het met hun bedrijfsvoering te maken heeft. Een producent van voedsel die zich uitlaat over de agrische setor en de politiek eromheen snap ik. Een spelcomputer fabrikant uit Japan die zich met BLM bemoeit dan weer niet.

    Jullie overdrijven ook met dat ik me over dingen heel boos maak of opwind. Het is meer ergernis dan dat ik me er heel erg druk om maak. Maar als mensen mij dingen gaan vragen op het forum middels een discussie ga ik niet de discussie uit de weg.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Maar hoezo haalt Sony een wit voetje bij BLM met deze post? Zijn rechten voor zwarten iets exclusiefs voor BLM ofzo? Je zegt zelf dat het sociaal wenselijk is.. Of heb jij een andere definitie van sociaal wenselijk?
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jullie zeggen allemaal zulke wijze dingen. Ik ben het met jullie allemaal eens.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sociaal wenselijk is op dit moment wat er vanuit de PC cultuur en Woke cultuur wordt verwacht.

    Dat is met name steunen van racisme als het om BLM gaat. Als namelijk 4 zwarte mannen een witte gehandicapte man in de fik steken omdat die blank is hoor je niemand. White Lives Matter of All Lives Matter is namelijk niet sociaal wenselijk vanuit pc en woke cultuur. Dat kan je als celeb je kop kosten.

    Bij de definitie die jij voor ogen hebt en die ik liever zie in de praktijk wil ik dat mensen alle vormen van racisme mogen afkeuren zonder door het slijk te worden gehaald.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Mattie jij bent echt te vroeg begonnen met drinken vandaag, hahaha
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Dat is volgens mij echt iets wat in jouw wereldje is. Alsof Sony tegen de rechten van witte mensen is, dan vat je een social media post echt totaal verkeerd op. Het een sluit het ander niet uit toch?

    Maar goed tijd voor weekend. Wijn en pizza it is!
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2021
    B Tender vindt dit leuk.
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij kunt gewoon niet lezen en stelt steeds vragen over dingen die ik heb uitgelegd.

    Stel dat Sony een post doet waar ze zich uitspreken tegen racisme tegen witte mensen dan wordt dit gezien als bescherming van wit privilege en als anti zwart door de Woke community wat Sony dan weer slechte PR oplevert. Dus dat risico wordt dan vermeden.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Omdat er systematische ongelijkheid is tussen zwarte en witte mensen (spoiler alert: witte mensen zitten op een spectrum beyond the stratosphere).
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Vertel dat maar tegen de nabestaanden van de witte mensen die door zwarte mensen zijn vermoord vanwege hun huidskleur.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    "Never go full retard." Kirk Lazarus
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

Deel Deze Pagina