1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    dumpert.nl - Lang leve de vrije kunst!

    Bovenstaande zette mij aan het denken. Ik snap dat diversiteit een issue is. Maar wordt er niet altijd gezegd dat je iemand niet op uiterlijk moet beoordelen? Dat iemand roze haar heeft maakt iemand nog geen homo. En dat iemand homo is wil nog niet zeggen dat hij met een roze boa loopt en vrouwelijk praat.

    Hoe wordt bepaald of een cast daadwerkelijk divers is? Laten we een extreem voorbeeld nemen waarbij ogenschijnlijk alle acteurs wit zijn. In een film zal het gros van de personages geen romance plotlijn hebben. Hoe bepalen ze dan of al die personages hetero, homo of panseksueel zijn? En kan een ogenschijnlijk witte vrouw geen transgender zijn of juist een man in een vrouwenlichaam? Kunnen witte personages die Nederlands praten geen Turkse, Egyptische of Koreaanse ouder hebben waardoor ze halfbloed zijn?
    Hoe weet je of de personages niet moslim, hindoe of joods zijn? Niet iedereen die een godsdienst volgt uit dit in zijn kleding.
    Kun je als regisseur ook niet aangeven dat 10% van de personages een vorm van autisme hebben op het spectrum of een handicap, maar dat net als in het echte leven veel handicaps en ziektes niet zichtbaar zijn.

    Misschien is dat ook mijn issue met diversiteit. Ik vind het racistisch en stigmatiserend om alleen met stereotyperingen te werken en het maakt alle personages zo eendimensionaal.
    Een personage dat over de top flamboyant is en waar het "anders" zijn helemaal centraal staat, heeft vaak geen persoonlijkheid anders dan de geaardheid. Wat eigenlijk heel jammer is als je een bepaalde doelgroep wil vertegenwoordigen.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    hoezo heet zwarte zaterdag eig zwarte zaterdag
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja en code rood is discriminerend voor roodhemden ofwel indeginious Americans.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Noem het gewoon neger zaterdag idd
     
    Reckuuza, Tyrant, Taab en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zwarte Piet zaterdag. Dan is Piet niet meer de knecht.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    https://www.nu.nl/olympische-spelen...-uitgeschakeld-na-drie-mislukte-pogingen.html

    Valt kennelijk mee met "al je kansen gelijk verkeken"
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan was ze echt niet in vorm. Iedereen snapt met gezond verstand fst je met biologische mannen genen en testosteron een voorsprong hebt op een biologische vrouw.

    Ongeacht hoe je je geestelijk voelt.
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Testosteron moet onder een bepaalde grens zijn om als transgender mee te mogen doen toch?
     
    Yi-Long en Jorrie vinden dit leuk.
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Denk dat het eerder met d’r leeftijd te maken heeft, benieuwd hoe ze had gepresteerd als ze 10 jaar jonger was.
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Klopt, onder de 10 nanomol
     
  11. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Dit was overduidelijk al een zwakke sporter als man. Als man had hij totaal nergens kans op. Als vrouw mag die meedoen met de Olympische Spelen en kan die competitief zijn.

    Bedenk nu eens een echt goede mannelijke topsporter die aan de normen gaat voldoen.

    Bijvoorbeeld UFC vechter Jon Jones. Ik denk oprecht dat hij de vrouwelijke vechters daadwerkelijk vermoord. Iedere wedstrijd weer. Misschien dat de scheidsrechter er afentoe op tijd bij is om hier en daar een vrouw te redden maar dat wordt natuurlijk een bloedbad.

    Ik ben daar dus fel op tegen in alle vormen en maten.

    Er zijn gewoon gemixte sporten, laat ze die gewoon doen of maak een eigen competitie.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wie wil dat Jon Jones bij de vrouwen meedoet? Die voldoet niet aan de normen namelijk.
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Zou juist superlachen zijn toch
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het vooral bijzonder dat SNS een personage creëert die extreem gierig is, en deze bestempeld als de ‘Typische Nederlander’.

    Nou kom je hiermee weg omdat het kan en de witte Nederlander dit nou eenmaal niet boeit, maar het concept is gewoon een extreem stereotype.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Een reclame hoeft geen documentaire te zijn. Mag best flink overdreven worden.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Mij boeit t wel tho. oprotten met die NL stereotypes
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Totdat er een leuk typetje overdreven wordt gespeeld van de Surinamer die vaak te laat op het werk komt en de kantjes eraf loopt.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De Typische Surinamer zou inderdaad wat minder goed ontvangen worden.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Heb ik ook geen problemen mee. Zoals ik al vaker heb aangegeven hoeft niet ieder karakter ‘het ideale rolmodel’ voor een complete groep te zijn. Liever niet zelfs.

    Dit zijn niet de ‘issues’ in de wereld waar ik me druk om ga maken. Ik zie dit soort nutteloze discussies eerder als afleiding van de echte problemen.

    Moet ik me nu echt druk gaan maken over Frank Lammers als goedzak in de Jumbo reclame? Waarom? In onze straat is meer dan de helft van de mannen een goedzak met licht overgewicht en doorsnee gezinnetje. Tegelijkertijd loopt men weer te janken wanneer deze witte goedzakken opeens een zwarte vriend (Lidl) of schoondochter (Jumbo) hebben, want dan wordt dat niet als ‘realistisch’ of als ‘pandering’ gezien …

    Het maakt op zich niet veel uit wat je doet in je reclame, want er is altijd wel een groep die gaat lopen zeiken. Mooi model? Niet representatief. Lelijk wijf? Oh, ze willen PC puntjes scoren. Doorsnee wijf? Ah, ze gaan voor de Tokkie NL doelgroep.

    Supermarkt reclames met mannen gaan sowieso over mannen die de boodschappen doen. Als je daar loopt met je boodschappenzakje op zoek naar een halfje wit en een potje jam, dan ben je doorgaans toch sowieso al een goedzakkige lamlul ….?
     
    Cyndris en Tyrant vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina